Beantwoord

Hoe kom ik voor de eerste keer op het KPN ID?

  • 24 January 2019
  • 4 reacties
  • 11634 keer bekeken

Ik heb vandaag een bevriend bejaard (80+) echtpaar geholpen met het alles in één pakket installeren bij hen thuis. Ze hadden een KPN monteur besteld voor 23-01-'19 (alles bij hun telefonische aanvraag geregeld) maar er is niemand op komen dagen.
Uit de geleidebrief van KPN bleek dat een abonneenummer en een PIN code naar een door KPN aangemaakt e-mail adres is gestuurd!
Deze mensen hadden nog geen KPN account (nieuwe klant) - maar hoe kom je dan aan deze gegevens als je deze mailtjes niet kunt benaderen? Deze gegevens zijn nodig om de i-TV ontvanger te activeren!

Dus KPN klantenservice gebeld (keurig geholpen - chapeau) en de betreffende mailtjes zijn doorgestuurd naar mijn privé mailadres, zodat ik de i-TV netjes kon activeren.
De klantenservice medewerker vertelde mij dat het KPN-ID te activeren is door "registreren" te kiezen - voor de eerste keer is daar geen wachtwoord voor nodig.
Dit geprobeerd hebbende wordt een mail met een link gestuurd naar het door KPN aangemaakte mailadres waar je niet bij kunt!

Vroeger werd deze info per post toegestuurd!

VRAAG:
Hoe kom ik voor het eerst in de KPN mail?
icon

Beste antwoord door Joran 24 January 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Nico, welkom op het forum. Ik vind het bijzonder jammer om deze ervaring te lezen. We bieden juist een installatiemonteur aan om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken. Ik begrijp dat de monteur hier helemaal niet is komen opdagen. Dat is een hele slechte zaak. Heel aardig van jou dat je hun helpt met de installatie maar het is een hele slechte zaak dat dat überhaupt nodig was. Ik wil uitzoeken waarom de afspraak is mislukt en waarom ze daar niets over hebben gehoord. Daar kom ik straks op terug, laten we eerst naar het probleem kijken.

De bevestiging van de aanvraag en zaken als het abonnementsnummer worden verstuurd naar het contact e-mailadres. Dat is het e-mailadres dat is ingevoerd bij de bestelling. Als er geen bestaand e-mailadres is kan een KPN mailadres worden gebruikt. Het wachtwoord kan (vanaf het thuisadres) worden ingesteld op KPN - Wachtwoord wijzigen. Hiervoor is het klantnummer nodig.

Om een KPN ID aan te maken kan elk e-mailadres gebruikt worden, het kpnmail adres hoeft hier niet voor te worden gebruikt. Nadat het KPN ID is aangemaakt kunnen hier diensten aan worden gekoppeld. Het Alles-in-1 abonnement kan vanaf het thuisadres worden gekoppeld door de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in te voeren. Een eventueel mobiel abonnement kan ook worden gekoppeld, er wordt dan een sms verstuurd met een verificatiecode.

Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.

Ik hoop dat dit de onduidelijkheid met het e-mailadres en MijnKPN opheldert. Ik wil verder graag uitzoeken wat er mis is gegaan met de monteursafspraak. Zou je jouw forumprofiel kunnen aanvullen met hun adresgegevens? Dan verdiep ik me hier verder in.
Beste Joran,
Bedankt voor je heldere uitleg – ik ben vandaag met jouw uitleg – nu gewapend met een laptop – weer aan de slag gegaan bij deze hoogbejaarde mensen en het is me allemaal gelukt.
De link naar KPN - Wachtwoord wijzigen (vanaf het thuisadres) werkte en hierna kon in ieder geval de Webmail geopend worden.

Overigens de mailtjes die in de bevestigingsbrief van de bestelling worden genoemd, zitten niet in de mailbox van het door KPN aangemaakte Emailadres! Evenmin het mailtje met het abonneenummer en het mailtje met de pincode ook niet (vreemd toch?).

Hierna kon het KPN-ID worden geregistreerd en geactiveerd met de link die per mail via de webmail was te benaderen. Het product “thuis” is gekoppeld.
Wat deze mensen op leeftijd (80+) daar verder mee moeten weet ik niet, ze hebben geen PC/Laptop/tablet/smartphone. De TV werkt, de telefoon werkt, de internetverbinding wordt ook voor de kerktelefoon gebruikt en dat werkt ook!
Probleem opgelost dus !
Verder vroeg je mij om mijn forumprofiel aan te vullen met hun adresgegevens om uit te kunnen zoeken waar het fout gegaan is met de niet verschenen monteur.
In mijn forumprofiel is het volgens mij de bedoeling dat ik daar alleen mijn persoonlijke adresgegevens daar invul. Ik snap dus niet echt wat je bedoelt. Ik heb in mijn forumprofiel de gegevens van de gedupeerde kennissen gezet in het vak “persoonlijke opmerkingen” - hopelijk kan je ze daar vinden.
Reputatie 7
Badge +28
Fijn dat het is gelukt!

Ik heb duidelijk waarom de rest van de aanvraag zo moeizaam is verlopen. Bij de aanvraag is geen contact e-mailadres ingevoerd. De bevestiging van de aanvraag en de overige mails zijn daarom nooit verstuurd. Erg slordig. In de bevestiging stond bijvoorbeeld ook een hele passage over de installatiemonteur, die standaard niet langskomt, tenzij een afspraak wordt gemaakt:
Gratis monteursafspraak
Met het installatiepakket kunt u eenvoudig zelf uw apparatuur aansluiten. Als u er op enig moment tijdens de installatie niet uitkomt, kunt u telefonisch ondersteund worden door de gratis Klantenservice op 0800-0402. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. De Klantenservice kan dan ook een gratis monteursafspraak voor u maken. Wilt u liever direct de monteur bestellen? Dat kan gemakkelijk online via kpn.com/bestelstatus. U komt dan op uw bestelstatus-pagina waarin een ‘Monteursafspraak maken’-knop zichtbaar wordt zodra u het installatiepakket hebt ontvangen.


Ik heb dit teruggekoppeld aan de collega die de bestelling heeft ingevoerd. Het had een hoop moeite gescheeld als er wel een goed e-mailadres was ingevoerd bij de bestelling.

Wat betreft het forumprofiel aanvullen; het ging me er alleen om dat ik hun adresgegevens kon gebruiken om te achterhalen wat hier mis ging en dat die gegevens niet openbaar stonden. Dank daarvoor!
Beste Joran,
Bedankt voor je terugkoppeling, je inzet om het allemaal uit te zoeken – in één woord TOP!
Het forum als medium heeft wat mij betreft z’n nut bewezen.

“Het had een hoop moeite gescheeld als er wel een goed e-mailadres was ingevoerd bij de bestelling.”
Wat is een goed E-mailadres als er geen E-mail adres is? Ik denk een postadres.

De les die KPN hieruit kan leren is dat voor nieuwe klanten (vooral op leeftijd) die nog geen internet hebben en ook geen E-mail adres (en bijv. ook geen PC, tablet of smartphone), nog gewoon “ouderwets” per post gecommuniceerd moet worden. Zij kunnen zonder internet - als ze dit zouden willen - niet op “KPN.com/bestelstatus” controleren.
En in ons geval checken of er wel of niet een monteur besteld is die met de telefonische bestelling van het pakket zeker mee besteld is geweest.

Nogmaals bedankt voor alle moeite!