Vraag

Homepage bij KPN niet laten indexeren

  • 18 April 2019
  • 7 reacties
  • 1103 keer bekeken

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de inhoud van mijn homepage bij KPN niet door Google wordt geïndexeerd?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
https://support.google.com/webmasters/answer/93710
Mijn homepage bevat geen html. Er staan alleen wat pdf-bestanden op waarvan ik niet wil dat Google ze indexeert zodat iedereen ze kan bereiken en lezen.
Hoe voorkom ik dat Google deze bestanden indexeert?
Reputatie 7
Badge +21
Maak dan een index.html aan met Metatags
En plaats die in de root van je site.

Voor uitleg over de Metatags klik hier

Of kijk op de link van wjb.
Ik wil liever niet een index.html aanmaken, want dan wordt het een website, hoe beperkt ook. Is er niet een simpeler alternatief?
In weze is het voor jou nu een soort cloudopslag? Dan vermoed ik dat het indexeren niet zo'n vaart zal lopen. Maar daar is mijn kennis van deze materie te beperkt voor.

Van de website waar huistijger naar linkt is dit wat je dus wil

Staat deze metatag verkeerd dan bestaat de kans dat je een zoekmachine spider helemaal buitensluit met alle gevolgen van dien. Je website is dan onvindbaar.
Reputatie 7
Badge +21
Ik moet er wel bij zeggen dat het niet "einwandfrei" werkt (zoals de Duitsers daar zo'n mooi woord voor hebben.)
D.w.z. Het kan met trucjes omzeild worden.
Maar wat Galdor zegt heb ik ook aan gedacht, alleen PDF files worden geloof ik ook niet geïndexeerd.
Alleen als iemand de link weet, kan hij/zij altijd de boel bekijken.
Ik bedoel als je alleen je websiteadres (url) intypt en je hebt er geen index.html in staan dan krijgt men de hele inhoud van je site te zien.

Ook daarom is een index.html of index.php nodig.
Als die er in staat kan men nooit in de root van je site kijken.
Zet een totaal lege pagina op je site en noem die index.html
Dan kan men nooit kijken wat er op je site staat.
Tenzij men de directe url heeft dus b.v. www.naamsite.nl/naam.pdf.
Alleen www.naamsite.nl geeft met een lege index.html een leeg scherm te zien.
Je zou eventueel een tekst er nog in kunnen zetten dat de het bekijken verboden is of iets dergelijks.
Je moet hoe dan ook de bewuste bestandsnamen weten willen deze via een zoekmachine naar boven komen. Een homedirectory daar zal het omgaan is zover ik het kan zeggen zonder een echte homepagina home punt html of index niet of nauwelijks vindbaar.

De url zal iets van home punt kpn punt com slash gebruikersnaam zijn de indexatie daarvan zal mogen we hopen al door KPN worden afgevangen zolang deze niet actief is.

Als je de oorspronkelijke bestanden in de root intact laat lijkt het erop dat er enkel een under constructie gevonden zal worden. Link

Of bestanden in een directory kunnen of mogen worden geindexeerd door een spider lijkt op die andere pagina al goed te worden beschreven.