Beantwoord

Ik krijg een sms voor factuur

  • 22 August 2020
  • 35 reacties
  • 497 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

 

Ik heb een papieren factuur ingeschakelt en kreeg laatst een sms over dat ik kon betalen.

Nu is mijn vraag waarom ik een sms krijg terwijl een papieren factuur alleen om gevraagt werd, ik heb dit niet gehad altijd toen die functie uit stont.

En is het nu zo dat ik moet betalen? Want onze bedoeling was om te wachten op de papieren factuur en hem aan te geven bij de stadsbank

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 23 August 2020, 20:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

Reputatie 7

Wil je echt zeggen dat je €2,50 per maand extra wil uitgeven voor een papieren factuur?

Je kunt die factuur toch gewoon via mijnKPN bekijken en als pdf downloaden.

En als je wilt kan je die pdf dan gewoon afdrukken, dan heb je hem ook op papier.

 

Betalen gaat toch via een automatische incasso, daar hoef je toch niets voor te doen?

 

Is die sms wel echt van KPN en niet van crimineeltjes die jou wat geld proberen te ontfutselen?

Reputatie 5
Badge +6

Hallo,

 

Ik heb een papieren factuur ingeschakelt en kreeg laatst een sms over dat ik kon betalen.

Nu is mijn vraag waarom ik een sms krijg terwijl een papieren factuur alleen om gevraagt werd, ik heb dit niet gehad altijd toen die functie uit stont.

En is het nu zo dat ik moet betalen? Want onze bedoeling was om te wachten op de papieren factuur en hem aan te geven bij de stadsbank

 

Reputatie 5
Badge +6

Incasso betekent dus dat het geld zonder dat je iets kan betekenen direct weg gaat

Reputatie 5
Badge +6

 Beste klant, tref een betaalregeling via kpn.com/betaallater of betaal binnen 3 dagen via https://kpn.com/betaalnu?hash=geheim&tracker=geheim. Uw betaling van €geheim was mislukt. Groet, KPN

Reputatie 7

Als jullie bij de stadsbank zitten, dan moet jullie bewindvoerder/belangenbehartiger/vrijwillig budgetbeheerder zorgen dat de AI, gewoon lukt. Meestal wordt in dit soort situaties de AI door de stadsbank geblokkeerd. En kan KPN geen incasso uitvoeren. Vaak maakt de stadsbank dan zelf handmatig een bedrag over,... Kunnen of willen de Stadsbank dat niet via AI (mijn ervaring is eigenlijk altijd niet) Dan zal de stadsbank contact moeten opnemen met KPN. Heeft de stadsbank, of jullie wel bij KPN aangegeven dat jullie financieel onder bewind staan? Lijkt mij wel belangrijk in deze,… En zal er een beschikking richting KPN moeten worden verstuurd. Anders blijf je dit soort herhalingen krijgen nu en in de toekomst,… 

Aan jou laatste bericht te zien heeft KPN een terugkoppeling ontvangen waarbij er geen Automatische Incasso mogelijk is geweest, en dat KPN daarom nu een herinnering heeft verzonden per sms. 

En jullie zijn ooit bij aangaan van het abonnement bij KPN akkoord gegaan met een maandelijkse AI. Dit is een afspraak tussen jullie en KPN. dus om in jou woorden te spreken “Incasso betekent dus dat het geld zonder dat je iets kan betekenen direct weg gaat” Dan zijn jullie er zelf akkoord mee gegaan, en hoor je als klant er ook voor te zorgen dat dit maandelijks gewoon lukt. 

Reputatie 5
Badge +6

Dus wat moeten wij nu doen?

Dus wat moeten wij nu doen?

Hallo @Julian Borghuis , voor een duidelijk antwoord eerst een vraag: staan je ouders onder bewind of niet?

Jij kunt niets, want jij bent minderjarig.

 

Reputatie 5
Badge +6

Mijn ouders zitten vrijwillig bij de stadsbank. ze willen gewoon per accepgiro betalen.

Reputatie 6
Badge +6

Mijn ipv me (ouders)aub ;) 

Hallo @Julian Borghuis , als ze dat €2,50 per maand=€30,- per jaar waard is moeten ze dat gewoon doen, verstandig is het niet als ze al krap bij kas zitten.

 

Reputatie 5
Badge +6

Mijn ipv me (ouders)aub ;) 

Pietje precies :expressionless:

Reputatie 5
Badge +6

Hallo @Julian Borghuis , als ze dat €2,50 per maand=€30,- per jaar waard is moeten ze dat gewoon doen, verstandig is het niet als ze al krap bij kas zitten.

 

Maar nu zijn we helemaal off topic Jan,

 

Ik vroeg alleen

 

Ik heb een papieren factuur ingeschakelt en kreeg laatst een sms over dat ik kon betalen.

Nu is mijn vraag waarom ik een sms krijg terwijl een papieren factuur alleen om gevraagt werd, ik heb dit niet gehad altijd toen die functie uit stont.

En is het nu zo dat ik moet betalen? Want onze bedoeling was om te wachten op de papieren factuur en hem aan te geven bij de stadsbank

Hallo @Julian Borghuis even met KPN bellen, chatten of de reactie van een moderator afwachten.

 

Reputatie 5
Badge +6

Die 2,50 werd gezegt dat dat als enige optie was om automatisch incasso uit te schakelen dus hebben wij geen keus Jan

Reputatie 5
Badge +6

Ik wacht wel op een mod,

Reputatie 7

Mijn ipv me (ouders)aub ;) 

Grrrr. :rage:

Reputatie 5
Badge +6

Een mod komt vanzelf je topic langs als der nog geen antwoord is gemarkeerd?

Reputatie 7

Vrijwillig bij de stadsbank is ook een vorm van bewind, alleen heet het “Vrijwillig Budgebeheer” Dan kan en mag je volgens mij wel zelf abonnementen afsluiten,.. (weet ik niet zeker zo uit mijn hoofd)  Alleen worden de betalingen via de Stadsbank gedaan. Vaak op één vaste dag. En dáár ligt het probleem. 

Ik kom vaak genoeg klanten tegen (geen kpn) die vrijwillig bij de stadsbank zitten. Incasso's lopen 9 van de 10 keer altijd een maand of langer achter. Vaak zie ik dat de Stadsbank dan altijd te laat betaald. Bij ons is het zo, dat als dit gedurende een jaar zo doorgaat, dat verzekeringen dan gestopt worden, omdat wij een afspraak met de klant hebben waarbij wij verwachten dat een AI gewoon mogelijk is. Voor het bedrijf brengt het veel gedoe, en de klant kan meerdere problemen krijgen. 

Indien het niet bekend is bij KPN, dan zal de stadsbank, of de klant zelf dit bij KPN moeten aangeven d.m.v. een beschikking. Zodat óók KPN weet dat er een budgetbeheer achter zit. 

 

Ik denk dat KPN maar eens in de financiele gegevens moet duiken om te kijken hoe het met jullie betalingen loopt. Dan wéét je ook of er daadwerkelijk een achterstand is,.. Kun je je ouders het beste voor laten bellen. Indien er achterstand is, contact opnemen met de Stadsbank en jullie belangenbehartiger een enorme trap onder zijn **** geven. 

 

Je facturen die je maandelijks krijgt behoren aan je abonnement. Die gewoon lekker blijven downloaden uit je mijnkpn. En evt zelf uitprinten. Die €2,50 p.m. extra vind de stadsbank denk ik ook niet erg fijn, en om nu onnodig €30,- uit te geven is en blijft zonde geld.

Reputatie 5
Badge +6

Ik wacht nog even op een antwoord van een mod,

 

het liefst willen wij gewoon de automatiche incasso uit en de papieren factuur uit want die 2,50 om alleen de automatiche incasso uit te doen is een beetje raar.

 

 

 

Reputatie 7

Met die €2,50 krijg je alleen maar een factuur per post thuis gestuurd. Meer doet het niet.

KPN werkt niet met maandelijks een handmatige betaalopdracht vanuit de klant. Jullie zijn bij afsluiten abonnement akkoord gegaan met een Maandelijkse AI. En dit is ook de enige mogelijkheid bij KPN. Kan dus niet worden uitgezet. 

Reputatie 5
Badge +6

ik wacht nog even op een moderator

Reputatie 5
Badge +6

Met die €2,50 krijg je alleen maar een factuur per post thuis gestuurd. Meer doet het niet.

KPN werkt niet met maandelijks een handmatige betaalopdracht vanuit de klant. Jullie zijn bij afsluiten abonnement akkoord gegaan met een Maandelijkse AI. En dit is ook de enige mogelijkheid bij KPN. Kan dus niet worden uitgezet. 

Mij werd gezegt trouwens dat ik dan handmatig dit kon doen.

 

Daarom wacht ik op een mod

Reputatie 7
Badge +8

@Julian Borghuis Lees je überhaupt wel de hele nuttige reacties van bv @JeroenB22 ?

Want zo te zien heeft hij er ervaring mee.

Verder mag jij dit soort dingen geen eens regelen voor je ouders als je onder de 18 bent en zal KPN je vermoedelijk geen eens kunnen en mogen helpen.

Misschien doe je er verstandig aan de reacties van Jeroen aan je ouders door te geven.

 

 

Reputatie 5
Badge +6

Ik zou wel een chat opennen,,,,

Reputatie 7
Badge +24

Hoi, hier ben ik dan. 

Kort gezegd: dit kan. Voor € 2,50 kun je dit aanzetten, dan betaal voortaan via accept giro. Dat sms’je kan ik niet plaatsen, het kan wel tot 2 maanden duren tot deze wijziging is verwerkt en je daadwerkelijk via accept giro kunt betalen. Tot die tijd zal het via automatische incasso gaan. Een sms’je krijg je overigens altijd als de incasso is mislukt. 

Je kunt er ook voor kiezen om via automatische incasso te betalen. Je krijgt zoals je merkt een herinnering dat de incasso is mislukt, op dat moment kan de bewindvoerder of wie dan ook alsnog de factuur handmatig betalen. Dit scheelt je € 2,50 per maand.  

Overigens sluit ik me ook aan bij wat er hier wordt gezegd. Wees er alert op dat je nog minderjarig bent en je ouders verantwoordelijk zijn voor de acties die je uitvoert via Mijn KPN. Ik benoem dit voor de zekerheid hier.