Beantwoord

Inloggegevens, ligt het nou aan mij of ...

• 17 februari 2018
  • 14 reacties
  • 249 keer bekeken

Ligt het nou aan mij of kun je vanuit een password safe (bv KeePass) geen gebruikersnaam en wachtwoord plakken in het inlogscherm?
Ik heb het tenminste diverse keren geprobeerd maar kom telkens weer tot deze conclusie.
Ik snap security maar dit is naar mijn mening van de zotte. Juist zo'n password safe is een hele goeie security maatregel en dat zou dan niet werken?
icon

Beste antwoord door Erik_ 28 maart 2018, 14:47

Ik heb een update! Ze hebben het op verschillende apparaten en met verschillende browsers getest. Ze kunnen het probleem echter niet reproduceren 😞

Het lijkt er dan ook op dat er toch ergens aan jouw kant iets niet helemaal goed gaat. Helaas kunnen we daar dan op dit moment niets aan veranderen.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo hja, welkom op het forum! Ik zou inderdaad ook verwachten dat KeePass gewoon zou werken. Ik weet dat KPN Security best een fan is van password managers. Ervaar je dit als je probeert in te loggen op KPN ID , of hier op het forum? Of beide. Kun je eens verschillende browsers testen of je verschil merkt?
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb nog geen reactie van je gezien, hja. Is het gelukt om KeePass weer als normaal te kunnen gebruiken?
Sorry, ik heb even geen tijd gehad. Maar het lijkt zich te beperken tot Firefox. Ik heb het ook met MS Edge geprobeerd en daar lukt het wel. Vandaar dat ik hier wat kan schrijven 😉
Ik stuur de schermafdruk van het inlogdialoog van FF mee. Ik gebruk FF Quantum 58.0.2 (64-bits)
Reputatie 7
Badge +28
Geen probleem, dank voor het screenshot! Je kunt in Firefox wel op andere websites inloggen met KeePass? Ik geeft het hier in ieder geval door. Voor de zekerheid kun je ook nog even bij Mozilla navragen of dit iets is dat (deels) aan hun kant ligt.
Reputatie 7
Badge +30
Kan je eens achter zowel het mailadres als het wachtwoord een cijfer typen en die weer weghalen? Kan je dan wel op de login knop drukken?

Robin
Dan werkt het dus wel.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, dan wordt er een soort truucje uitgevoerd die detecteert of er iets getypt wordt. Sommige sites hebben dit ook met de autofill optie van o.a. Chrome Passwords.

Welke versie van Firefox is dit, en heb je daar nog speciale add-ons in?
Ik gebruik FF Quantum 58.0.2 (64-bits). Add-ons: ColorZilla, Easy Youtube Video Downloader Express, Greasemonkey en Kaspersky Bescherming.

Ik heb tot nu toe op geen ander site problemen ondervonden voor zover ik mij herinner.
Reputatie 7
Badge +28
Ah, dan wordt er een soort truucje uitgevoerd die detecteert of er iets getypt wordt. Sommige sites hebben dit ook met de autofill optie van o.a. Chrome Passwords.
Weer wat geleerd!

Hja, kun je nog eens testen (voor de volledigheid) met je add-ons uitgeschakeld? Het lijkt wel op wat Robin beschrijft, en dan zou ik verwachten dat het niet uitmaakt of je wel of geen add-ons gebruikt verder. Maar het is wel iets dat als standaardvraag gesteld gaat worden intern.
Met de add-ons uitgeschakeld blijft het hetzelfde. Ik kan wel plakken maar dat wordt niet gedetecteerd. pas als ik er iets achter typ (en weer weghaal) wordt het geaccepteerd.
Reputatie 7
Badge +10
Hier niet van toepassing voor zo ver ik zie, maar.
Het gebeurd ook vaak dat er bij het kopiëren een spatie aan het eind wordt meegenomen.
Zo worden de gegevens dan verzonden en als je dan wil kopiëren/plakken dan werkt het niet, een instinkertje.
Maar waarom de copie -functie die spatie dan mee neemt kun je je ook afvragen.
Om dit te voorkomen zet ik de woorden op aparte regels ( in een tekst bestandje ).
Reputatie 7
Badge +28
Dank voor het testen! Ik heb het doorgezet naar de mensen achter KPN ID. Ik kom er bij je op terug als ik reactie heb.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb nog geen duidelijkheid hierover, maar ik wilde toch even een update geven. Ik hoop volgende week meer te weten.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb een update! Ze hebben het op verschillende apparaten en met verschillende browsers getest. Ze kunnen het probleem echter niet reproduceren 😞

Het lijkt er dan ook op dat er toch ergens aan jouw kant iets niet helemaal goed gaat. Helaas kunnen we daar dan op dit moment niets aan veranderen.

Reageer