Sticky

Inloggen bij KPN

  • 11 augustus 2016
  • 10 reacties
  • 4995 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +28

KPN ID, het KPN forum, MijnKPN, zomaar een aantal diensten waar je inloggegevens voor nodig hebt. Hier leggen we uit hoe je in kunt loggen en wat je kunt doen als het niet meer werkt.

KPN ID
Onder je KPN ID kan je bijna al je KPN diensten bundelen. De diensten kan je na het inloggen online inzien en wijzigen. Inloggen doe je met jouw e-mailadres. Ben je de inloggegevens kwijt? Registreer je dan opnieuw.
Je kunt je mobiele (internet) abonnementen en je vaste diensten (internet/tv/bellen) er aan koppelen. Ook KPN Veilig kan je gebruiken door in te loggen met je KPN ID.

MijnKPN app
Na uitleg over KPN ID en MijnKPN, wil je natuurlijk ook weten hoe je inlogt op de MijnKPN app. Simpel: je logt in met je KPN ID.
Je kan je opnieuw registeren, als de inloggegevens niet meer bekend zijn.

KPN Forum
Op het forum log je in met je KPN ID. Dit is dus niet de naam waarmee je bekend bent op het forum.
Je kunt je Facebookaccount er ook aan koppelen. Dan log je daarmee in.
Wachtwoord vergeten? Stel dan een nieuwe in.

KPN Webmail
Vanzelfsprekend log je op je KPN Webmail in met je e-mailadres. Je kiest de eerste keer zelf een wachtwoord. Als je het wachtwoord niet meer weet, kan je in de KPN ID omgeving een nieuw wachtwoord aanmaken.

KPN Voicemail app
Je kunt nu de KPN Voicmail app gebruiken. Je kunt een app installeren (Android) of gebruik maken van Visual Voicemail in het toestel zelf (Apple).

KPN Experiabox
Ook op onze Experiabox, kan je inloggen. Dit doe je door in een browser naar http://192.168.2.254 te gaan en je wachtwoord in te vullen. Je kunt via de Servicetool je Experiabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Daarna kan je weer een nieuw wachtwoord aanmaken. Je moet hiervoor wel verbonden zijn met je eigen netwerk.

Weet je het wachtwoord die je hebt ingesteld om met wifi te verbinden niet meer? Volg dan ook onze Servicetool om het wachtwoord te wijzigen.

ITV Online
Om gebruik te kunnen maken van iTV Online, log je in met je abonnementsnummer en je pincode. Deze heb je gekregen in 2 aparte e-mails van ons.
Als je je abonnementsnummer en pincode niet meer weet, kan je deze via je KPN ID inzien. Ook kan je dat via de Servicetool Online doen. Je kunt daar je pincode gemakkelijk resetten.

KPN Wifi met Fon
Om ook buitenshuis te kunnen internetten zonder gebruik te maken van mobiel internet, kan je een KPN Fon account aanmaken. Je krijgt dan een @kpn-fon.nl gebruikersnaam en een wachtwoord.

Als je een mobiel abonnement van KPN hebt, kan je WIFI AAN naar 1266 sms'en. Je ontvangt dan je gebruikersnaam en wachtwoord per sms. Had je KPN Wifi al eerder geactiveerd op je mobiele abonnement, en ben je het wachtwoord vergeten, dan werkt sms'en niet. In dat geval kunnen wij je wachtwoord resetten. Plaats een bericht op het forum of neem contact op via chat of telefoon (0800-0402).

Je mobiele telefoon
Om in je mobiele telefoon te komen, heb je een pincode nodig. Als je deze niet meer weet, kan je met een pukcode alsnog in je telefoon komen. In dit topic vind je alles wat je daarover moet weten.

 

Laatste update topic: 23.01.2020

Heb je problemen met inloggen? Laat het hieronder dan weten!


10 reacties

Hallo Marcia,

Om een gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen voor KPN Fon, heb ik een sms bericht gestuurd, naar 1266 zoals jij omschrijft. Echter krijg ik een foutmelding en het advies om contact op te nemen met 1200??

Kun je mij verder helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Hey Alfa, welkom op het forum! KPN Wifi was bij jou al actief. Dan werkt het sms'en naar 1266 niet. Voor mobiele Fon kun je helaas niet op die manier je gegevens opnieuw opvragen. Dat kan dan alleen via de klantenservice. Ik heb bij dezen de gegevens opnieuw verstuurd. Je krijgt ze binnen een uur per sms.

Ik heb ook het startbericht aangevuld om dit duidelijker te maken 🙂
Hoe log je in met een dongel op internet?
Dail: *99#
User KPN
Password: (deze weet ik niet)
APN: Portalmmm

kan jij me verder helpen?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi First Polo,

Ik wil je graag verder helpen, maar hiervoor heb ik meer gegevens van je nodig.

Gebruik jij de dongel op een laptop of een computer? Maak jij met deze dongel vervolgens gebruik van het mobiele netwerk, of gebruik je de dongel om te verbinden met je Wi-Fi thuis? Als je wilt mag je ook een screenshot of foto plaatsen met wat je nu precies voor je ziet. Zo kan ik je goed verder helpen.

Alvast bedankt voor je reactie!

Hoe actueel is de start post? Het KPN ID is nu toch wel bruikbaar voor het forum?

Reputatie 7
Badge +28

Niet bepaald actueel, hè.. Ik heb hem geüpdatet! Dank voor je bericht :-).

Kleine opmerking de link in het stukje betreffende Mijn KPN stuurt mij hierheen. De rest klopt wel zover ik deze heb getest.

https://www.kpn.com/zakelijk/mijnkpn/doorschakeldienst.htm

Reputatie 7
Badge +28

En ik dacht dat ik alles gecheckt had :-(. Ik heb vast bellen er helemaal uitgehaald, daar heb je helemaal geen MijnKPN meer voor nodig. Het aanpassen van de facturatie kan nog wel via de website. Mochten hier meer vragen over binnen gaan komen, kan ik het alsnog aanvullen waar nodig. 

Goedemorgen, ben sinds kort overgezet van Telfort naar KPN. 

Mijn KPN heb ik mijns inziens weinig aan. Ik zie het aantal MB s en mijn facturen.

 

Bij Telfort kon je volgen hoe de factuur zich opbouwde. BV als je naar het buitenland gebeld had of wilde zien wat een telefoontje naar een bepaald nummer gekost heeft. Zo kan je je factuur een beetje in de gaten houden. Weet je tenminste wat te verwachten.

 

Gaan jullie ook zoiets doen?

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Krisz, welkom. Voor zover ik weet staat dat niet op de planning… Ik zal het idee doorspelen, maar vooralsnog is het antwoord dus helaas nee.

Reageer