Beantwoord

inloggen MijnKPN

• 28 april 2016
  • 5 reacties
  • 1973 keer bekeken

Beste,

Vandaag kreeg onze dochter een email dat ze een rekening heeft van 1000 euro voor internet bij kpn. Wij hebben geen internet van kpn, maar onze dochter (en wijzelf trouwens ook) hebben wel mobiele telefoonabonnementen bij kpn. Dus ze schrok wel behoorlijk. Nu denken we dat het een valse email is, dus wilde ik mijn rekening controleren op mijn kpn. Het was al een tijd geleden dat ik erop gekeken had en nu moet ik ineens allemaal stappen doorlopen om het te koppelen. Geen probleem dacht ik totdat ik mijn gsmnummer had ingevuld. Toen kreeg ik de mededeling dat ik omdat er meer abonnementen bekend zijn op dit adres ik mijn klantnummer in moest vullen. Nog niks aan de hand, ik mij klantnummer ingevuld maar nu krijg ik de melding dat dat klantnummer bij jullie niet bekend is terwijl dit nummer toch op mijn rekeningen en mijn bankafschriften staat. Ik kan dus niet meer bij mijn rekeningen en krijg emails waarin staat dat ik 1000 euro moet betalen. Ik wordt hier nu toch een beetje zenuwachtig van dat ik dit niet zelf kan controleren en hoop dat ook dat de email vals is. Kunt u mij vertellen waarom ik niet kan inloggen? 

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Erik_ 3 mei 2016, 12:46

Na bericht van fvosje heb ik het klantnummer gecontroleerd. Deze bleek iets anders te zijn dan op het rekeningafschrift stond. Met het goede klantnummer is het wel gelukt om het telefoonnummer aan de MijnKPN te koppelen.

Het lijkt erop dat met de omzetting naar het nieuwe facturatiesysteem ook de klantnummers gewijzigd zijn door er twee cijfers aan toe te voegen aan het begin. Klanten die al een MijnKPN hebben merken daar verder niets van. Als je een nieuwe MijnKPN aanmaakt, dan merk je het wel. Ik ga er van uit dat op de nieuwe factuur van deze maand ook het nieuwe klantnummer staat. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hoi fvosje, welkom op het forum! Kan me voorstellen dat je er van schrikt als je ineens zo'n bedrag onder ogen krijgt. Gelukkig is zoiets in de meeste gevallen geen echte factuur maar een phishing mail. Op deze pagina vind je meer informatie over valse e-mails en welke er recent zijn verzonden. Staat de mail die jij hebt gekregen er nog niet bij? Stuur hem dan naar ons op. Onderaan die pagina vind je het e-mailadres daarvoor.

Dan, de MijnKPN issues. Het klantnummer dat je invult komt overeen met het klantnummer op je dat je op je afschrift terugvind zoals Peter beschrijft? Zo ja, reageer dan op het privébericht dat ik je stuur. Dan kijk ik het voor je na. 

Reputatie 7
Badge +27
Na bericht van fvosje heb ik het klantnummer gecontroleerd. Deze bleek iets anders te zijn dan op het rekeningafschrift stond. Met het goede klantnummer is het wel gelukt om het telefoonnummer aan de MijnKPN te koppelen.

Het lijkt erop dat met de omzetting naar het nieuwe facturatiesysteem ook de klantnummers gewijzigd zijn door er twee cijfers aan toe te voegen aan het begin. Klanten die al een MijnKPN hebben merken daar verder niets van. Als je een nieuwe MijnKPN aanmaakt, dan merk je het wel. Ik ga er van uit dat op de nieuwe factuur van deze maand ook het nieuwe klantnummer staat. 

Reputatie 7
Gezien het bedrag lijkt het mij phishing. Wat is het adres waar de mails vandaan gestuurd zijn?

En, gebruik je automatische incasso voor je mobiele abonnementen? Dat is verreweg het veiligst.

Bij mobiele telefonie kom je als volgt achter je factuurnummer:

Kijk in je bankafschriften bij de afschrijving van kpn. De reeks vóór de punt in het factuurnummer is je klantnummer. Dat zijn 9 cijfers.

zie ook deze uitleg:

http://forum.kpn.com/t5/Mobiele-abonnementen/Hoe-vind-ik-het-klant-en-of-simkaartnummer-van-mijn-mobiele/m-p/348990#M15029

Reputatie 7
Log je wel in onder "Mobiel bellen & Mobiel internet"?

Ja email is nep ben ik oinmiddels van overtuigt, maar dan nog kan ik niet in kpn. Ik heb dus mijn klantnummer ingevuld en dan zegt hij dat het niet bestaat, het probleem is niet dat ik niet weet wat mijn klantnummer is, maar dat mijn kpn zegt dat het niet bestaat.

Reageer