Beantwoord

Kan niet meer inloggen in MijnKPN

  • 3 September 2020
  • 23 reacties
  • 286 keer bekeken

Reputatie 1

3/9: enkele weken terug moest ik de verplichte overstap van Telfort naar KPN  doen. Vandaag bij het inloggen op Mijn KPN wordt geadviseerd om de producten te koppelen. Helaas lukte dat niet.  En door drukte was de service NU niet bereikbaar… Later nog maar eens proberen.

Al dat “overstappen” (XMS/Telfort/KPN) en al die “vernieuwingen” (oa. van analoog naar digitaal) van de afgelopen jaren bij KPN, hebben bij mij tot veel ergernis geleid.

En het beloofde “zorgeloos overstappen” wordt bij lange na niet gehaald.  Zo werd een van mijn favoriete zenders, TV5, eruit geknikkerd.  Een andere favoriet, ARTE,  verdween uit mijn basispakket en met een “extra pakket” en dus “extra” kosten, kon ik deze toch nog blijven zien…  En zo kunnen we nog even doorgaan.

Wie weet kan ik binnenkort weer op mijn laptop TV kijken. We gaan weer bellen!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 8 September 2020, 11:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 1

Heeft de Telfort-klant ook nog voordeel van de verplichte overstap naar KPN van enkele weken terug? 

Heeft de Telfort-klant ook nog voordeel van de verplichte overstap naar KPN van enkele weken terug? 

Hallo @groart er is enkele weken terug geen overstap geweest naar KPN.

De mobiele abo's zijn eind januari 2020 overgegaan naar KPN en de migratie van de thuisabo's is in september 2020 door KPN in gang gezet.

Als jij aan de beurt bent krijg je daar persoonlijk bericht van.

Zie voor details het Telfort forum.

 

 

 

Hallo @groart , zie mijn reactie in je andere topic.

Telfort thuis abo kun je pas koppelen in MijnKPN als je gemigreerd bent naar KPN.

 

Reputatie 1

.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @groart, van harte welkom hier op ons forum. Ik begrijp dat de overgang van Telfort naar KPN niet helemaal gaat zoals je je had voorgesteld. We helpen je hier graag verder.

We zitten in de samengang met Telfort, maar de Telfort abonnementen zijn nog niet overgezet naar KPN. Ik begrijp dat het koppelen in MijnKPN niet lukte. Kan je nog wel inloggen op Mijn Telfort en zie je daar jouw abonnement staan? Heb je zelf een overstap naar KPN aangevraagd of heb je zelf niets veranderd? Als je zelf niets veranderd hebt, dan heb je op dit moment nog een Telfort abonnement. Je ontvangt een e-mail zo gauw de overgang naar KPN aanstaande is.

Ik hoor graag van je, dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

@Alexa_ dank voor je reactie.

Oké koppeling kan nog niet.

Nu kan ik niet meer via mijn laptop TV kijken. Hoe verder?

Reputatie 1

@Alexa_ wat moet ik doen om “interactief TV” weer op mijn laptop te krijgen? De oude Telfort-verbinding werkt niet meer….

Reputatie 7
Badge +19

@groart Excuus voor de late reactie! Lukt het om op jouw laptop tv te kijken als je inlogt op Interactieve TV online van KPN?

Reputatie 1

@Alexa_ Helaas krijg ik bij het inloggen de mededeling  “inloggegevens onjuist”. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +19

@groart Met welke gegevens log je in, met het abonneenummer dat met een 2 en een aantal nullen begint? Je kan jouw abonneenummer en pincode online opzoeken. Laat je weten of het is gelukt?

Reputatie 1

@Alexa_ vandaag 18/10 weer geprobeerd: en warempel ik kan weer inloggen op KPNiTV!

Krijg ik nog reductie op mijn abonnement omdat KPNiTV/TelfortiTV ongeveer 2 maanden niet beschikbaar was?

Reputatie 1

@Alexandra  kan je een reactie op bovenstaande vraag?

 

Vandaag, 12 november, heb ik de brief ontvangen “Van harte welkom bij KPN!".

In de brief wordt aangegeven dat ik “tot eind 2020 gebruik kan maken van de Telfort ITV app".

Vreemd, want deze app werkt bij mij al een dikke 2 maanden niet meer (zie mijn opmerkingen boven),

 

Ik krijg ook nog een cadeautje:  11 extra tv-zenders1

Ik ben er niet blij mee.

Ik zou deze 11 extra zenders zo in willen ruilen voor TV5.

Ik zou zelfs VEERTIG tv-zenders willen inruilen voor één zender: TV5.

Dát is pas een cadeautje voor mij!

 

Reputatie 7
Badge +19

@groart Excuus voor de late reactie. Ik heb je nieuwe topic weggehaald aangezien je hier dezelfde vraag stelt. Zo houden we het forum overzichtelijk.

Als de gehele verbinding eruit gelegen heeft, dan zijn er mogelijkheden voor compensatie. Als het om alleen online tv kijken gaat is dat niet mogelijk, omdat het een gratis, extra functie is. Jammer om daarnaast te lezen dat je TV5 zo mist. Deze zender is al twee jaar weg helaas, komt vooralsnog ook niet terug. Komt de zender wel terug in de toekomst, dan hoor je dat van ons via nieuwsbrief en delen we dit ook op het forum.

Reputatie 1

@Alexandra mijn nieuwe topic ging wèl over dezelfde brief “Van harte welkom bij KPN!", maar mijn vraag was een andere en ging over de eerste factuur van KPN!

Déze vraag heb ik in deze topic nog niet gesteld,

Mijn verzoek: graag mijn topic weer opnieuw actief maken! 

Misschien kan je ook de gestelde vraag beantwoorden....

Vast mijn dank!

Reputatie 7
Badge +19

@groart Om het forum voor iedereen prettig en overzichtelijk te houden zijn er huisregels. Daarin wordt ook aangegeven dat het niet nodig is om meerdere topics aan te maken, als je een vraag hebt kan je die hier stellen. In mijn vorige bericht heb ik je eerdere vragen beantwoord. Voor wat betreft de eerste KPN factuur, het gaat om zowel abonnementskosten als verbruikskosten. Verbruikskosten zijn later pas bekend omdat dit natuurlijk geen 'vaste’ kostenpost is op je factuur. Daardoor kan het gebeuren dat er een verrekening staat op de eerste KPN factuur, zoals ook in de mail stond.

Reputatie 1

@Alexandra Prima om de huisregels te volgen maar laat het niet ten koste van de inhoud gaan. En dat relevante vragen gesteld mogen worden.

Deze topic gaat over de migratie van Telfort naar KPN.

De andere, verwijderde topic, ging over de nieuwe factuur van KPN. Jij vindt dat ik “dezelfde vraag stel”. Toch schrijf je in deze topic, als antwoord op die verwijderde topic, dat ”Verbruikskosten zijn later pas bekend omdat dit natuurlijk geen 'vaste’ kostenpost is op je factuur”. Voor een buitenstaander is dit verwarrend.


Ik wil nog iets dieper ingaan op mijn verwijderde vraag over de nieuwe factuur van KPN.

De facturen van zowel Telfort als KPN geven precies aan wat de abonnementskosten en verbruikskosten zijn. Ook de gebruikte periode is exact hetzelfde.

Dus de factuur van Telfort sluit naadloos aan op de factuur van KPN. Net of je een nieuwe Telfort factuur krijgt. Ook de afschrijving (wèl naar een andere bankrekeningnummer!) gaat als vanouds.

Alleen het vreemde is dat op de factuur van KPN “eenmalig” een post “laatste Telfort factuur” staat. Terwijl ik de laatste Telfort al betaald heb! Hoe zit dit? De factuur geeft geen uitleg hierover.


Aan het einde van de KPN factuur staat een post “gratis producten”, te weten een HD tv-ontvager. Met de migratie heb ik ook “11 extra tv-zenders” erbij gekregen. Waarom staat dat niet op de factuur?

Het is vreemd om iets wat gratis is op een factuur te zetten. Gratis producten van € 0,00 horen niet op een factuur. Of zit hier een andere reden achter?

Reputatie 1

@Alexandra is een reactie nog mogelijk?

Reputatie 7
Badge +19

@groart De factuur vertelt precies hoe jouw abonnement is samengesteld. Daarom staat extra apparatuur zoals een tv-ontvanger er ook op, ondanks dat deze gratis is. De inhoud van (zender)pakketten (dus welke zenders je krijgt) staan niet op de factuur, dat zou de factuur haast onleesbaar maken. Daarom wordt je per e-mail geïnformeerd over wijzigingen, zoals wanneer er extra zenders toegevoegd worden, en kan je de inhoud van de pakketten altijd op de site opzoeken.

Zoals aangegeven voor wat betreft de eerste KPN factuur, het gaat om zowel abonnementskosten als verbruikskosten. Verbruikskosten zijn later pas bekend omdat dit natuurlijk geen 'vaste’ kostenpost is op je factuur. Deze zijn variabel. Daardoor kan het gebeuren dat er een verrekening staat op de eerste KPN factuur, zoals ook in de mail stond.

Reputatie 1

@Alexandra zoals je zelf aangeeft de factuur geeft precies aan hoe mijn abonnement is samengesteld. Ik zei dat de facturen van Telfort en KPN precies op elkaar aansluiten. Ook de periodes. En de verbruikskosten zijn niet “later bekend”, zoals je schrijft.

Op mijn facturen van Telfort en KPN staat (alleen de data van de periodes):

Factuur Telfort
 Factuurdatum: 27 september 2020
Glasvezel Internet + Interactieve TV: 27 sep t/m 26 okt
Verbruik bellen: t/m 26 okt

Factuur KPN
Factuurdatum: 27 oktober 2020
TFT Internet en Interactieve TV:  27 okt t/m 26 nov
Verbruik bellen: t/m 26 okt

De verbruikskosten van Telfort en KPN lopen allebei t/m de 26e van de maand. De factuur is op 27e (=factuurdatum) van de maand gemaakt. De gemaakte verbruikskosten worden dus gelijk in rekening gebracht. Er is geen gat waardoor een nabetaling moet gebeuren.

De eenmalige post van “laatste Telfort factuur” op de KPN factuur, is verwarrend. De factuur geeft geen uitleg.  Dus waar komt die “laatste Telfort factuur” vandaan?  (noot: ik heb geen achterstand in de betalingen, dus daar kan het niet aan liggen).

Reputatie 7
Badge +19

@groart Klopt, je hebt gelijk. Ik was blijkbaar even in de war, sorry!

Laten we even kijken naar waar deze extra kosten vandaan komen. Ik zie alleen dat je geen gegevens in je profiel hebt staan. Kan je je gegevens in je forumprofiel invullen en geef je een seintje zo gauw je ze hebt ingevuld? 

Reputatie 1

@Alexandra forumprofiel is -zo ver nodig- ingevuld.

Reputatie 7
Badge +19

@groart Super, ik heb de gegevens erbij gepakt. 

De extra kosten op de eerste KPN factuur zijn verbruikskosten van vast bellen. Als je naar de laatste Telfort factuur van 27 september kijkt, op de tweede pagina, zie je verbruik van vast bellen tot 10-09 erop staan. Op de volgende, eerste KPN factuur, zie je het verbruik van de vaste telefoon vanaf 12 oktober erop staan. Die €9,75 die als ‘laatste Telfort factuur, bellen’ op de KPN factuur staat, is dus het verbruik van de vaste telefoon van de tussentijd, tussen 10 september en 12 oktober. Ik hoop dat het zo duidelijk is, anders weet je me te vinden.

Reputatie 1

@Alexandra ik snap nu hoe de KPN factuur 27/10 in elkaar zit.  Het is iets anders zoals jij het beschrijft.

In Mijn KPN staat onder “Overzicht laatste facturen” een zogenaamde “nulfactuur 13/10”.

Deze nulfactuur geeft het “verbruik bellen” aan van 27/9  t/m 12/10 (en niet vanaf 10/9). Deze nulfactuur verschijnt op de KPN factuur 27/10  als “Laatste Telfort factuur”.  

De verwarring komt, doordat de facturen in het overzicht het verbruik bellen t/m de 26e aangeeft. Door de migratie (Telfort/KPN) komt er een knip ronde de 12e in het “verbruik bellen".

Om de verwarring te voorkomen en meer duidelijkheid te geven, zal het Overzicht van de laatste Telfort- en de nieuwe KPN factuur op de volgende punten aangepast en aangevuld moeten worden:

  • dat op de laatste Telfort factuur het “verbruik bellen” t/m de 12e loopt;
  • dat er een Telfort factuur “nulrekening” wordt gemaakt;
  • dat op de eerste KPN factuur eenmalig “Laatste Telfort factuur” (=nulrekening) staat;
  • toelichting van het hoe en waarom.