Beantwoord

Kan Prepaid niet koppelen aan MijnKPN

  • 7 October 2019
  • 11 reacties
  • 950 keer bekeken

Beste Moderator,
Het lukt me niet om mijn prepaid telefoon te koppelen aan MijnKpn.
Heb het juiste telnr ingevoerd, format 0612345678, maar ik krijg geen sms.
groet, Ellen dH

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 October 2019, 12:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @EllendH, welkom! Goed dat je MijnKPN wilt gaan gebruiken, jammer dat het je niet lukt! Maak jij ook gebruik van de Prepaid app? Deze is speciaal voor onze prepaid klanten ontwikkeld en biedt meer mogelijkheden dan MijnKPN. Als je de prepaid app gebruikt, kan je je 06-nummer niet ook nog eens koppelen aan MijnKPN. Het is het één of het ander. Mocht je toch nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Beste Marcia,
Ik gebruik mijn 06 nummer alleen voor een ouderwetse mobiele telefoon, dus niet voor data en internet.
Ik heb nooit de Prepaid app gebruikt, maar ik heb wel een smartphone. Echter de internetbundel die daar op zit is geen prepaid.
Vraag: Zou ik mijn prepaid 06-nummer dat voor telefoonnummer gebruikt kan worden, kunnen koppelen aan de Prepaid app?
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat kan zeker! Je kunt het betreffende 06-nummer dan gewoon koppelen, ook al staat de prepaid app op een andere telefoon. Je koppelt deze dan met een sms-verificatie die je op je andere toestel binnenkrijgt.
Reputatie 7
Badge +30

Ik was een paar dagen afwezig, maar zie je topic nu. Is het nog gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het maar weten!

niks dan ellende sinds ik mijn mini-sim heb vervangen door een 3 in 1 simcard.
In duitsland, waar ik dit weekend was, kreeg ik geen verbinding: Instellingen/ Netwerk stond op Automatisch, en het automatisch gevonden netwerk werd niet ondersteund, maar daarvan werd op mijn oude mobiele telefoon geen melding gegeven. Bij handmatig kiezen van netwerk had ik wel verbinding.

Toen was echter na 1 minuut mijn beltegoed op. Het lukt niet om op de normale manier via 1244 het beltegoed te verhogen, wat sinds jaar en dag wel lukt, zowel in binnen als buitenland. Ik heb het een keer of 6 geprobeerd, maar steeds: probeert u het op een later moment nog eens.

Weer terug in NL dan eindelijk de prepaid app geinstalleerd en mijn mobiele nummer ingegeven. Binnen enkele minuten zou ik een verificatiecode op dit mobiele nummer moeten ontvangen, maar dat komt niet. Terwijl ik wel verbinding heb. 

Opladen via 1244 lukt het nu weer wel. Maar kijk, ik heb de telefoon vooral nodig in het buitenland, wel heel vervelend als ik daar op geen enkele manier mijn beltegoed kan verhogen.

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb zelf niet zoveel kaas gegeten van onze prepaid diensten, als in: die gebruik ik zelf niet. Maar ik zie op onze website dat het opwaarderen via 1299 gaat. Is dat misschien de kink in de kabel? 

 

Heb je de verificatiecode inmiddels wel gekregen? Gebruik je een toestel met Android 5.1 of hoger? De smartphone waarop je hem geïnstalleerd hebt, bedoel ik dan. De verificatiecode krijg je op het toestel waar de prepaid simkaart echt in zit. 

1299 werkt prima, bedankt.
Zo komen we een heel eind:

Opwaarderen van eigen of andermans prepaid mobiel:
per internet + Ideal/Paypal: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Opwaarderen van eigen prepaid mobiel:
per SMS naar 1299: PLUS 10 1234   (10=bedrag  1234=KPNpincode)

In NL Opwaarderen van eigen of andermans prepaid mobiel:
bellen naar 1244 (bedrag + KPNpincode)  https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen/mobiel.htm

Het enige wat nu nog niet lukt is:
Buiten NL Opwaarderen van andermans prepaid mobiel:
voorheen kon dat dus met 1244, maar dat is in Duitsland niet meer bruikbaar?
zou ook moeten kunnen met KNP app, maar ik kan geen mobiel niet toevoegen, want ik krijg de verificatiecode van de app niet binnen op mijn prepaid mobiel. Ik heb op smartphone Android 9.

Waarom dit voor mij belangrijk is? Het gebeurt nogal eens dat mijn man en ik allebei in het buitenland zijn.
In geval van nood moet er veel gebeld worden, mijn man is niet echt handig in die dingen, ik moet zijn mobiel kunnen opladen.
Buiten de deur willen wij uit veiligheidsoverwegingen geen bankoverschrijvingen doen (dus geen Ideal/Paypal).
Dus betalen met KNPpincode van zijn mobiel, is wat ik nu nog wil.

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie nu inderdaad dat er een verschil is tussen de sms naar 1299 en het bellen naar 1244, sorry voor de verwarring van mijn kant. Je kon in het verleden dus wel bellen met 1244 in het buitenland en zo het nummer van je man opwaarderen begrijp ik? Ik ga eens intern uitzoeken hoe dat zit. Overigens ga je in de Prepaid app ook betalen met iDeal, dus dat is dan ook niet echt een optie begrijp ik. Ik ga in ieder geval uitzoeken hoe het zit met het bellen in Duitsland. Zou je jullie 06-nummers in je forumprofiel willen zetten? Dan neem ik die als voorbeeld mee. 

 

Hoe vaak moeten jullie opwaarderen trouwens? Wellicht is het het overwegen waard om een mobiel abonnement te nemen? Deze krijg je al vanaf 9 euro per maand, als je ook vaste diensten van ons afneemt. Anders betaal je minimaal 14 euro per maand. Je kunt hiermee ook uit je bundel bellen in andere landen binnen de EU. 

We vinden prepaid zo fijn omdat we heel onregelmatig bellen; heel vaak maar een enkel telefoontje per maand.

Klopt, ik kon in het verleden wel bellen met 1244 in het buitenland en zo het nummer van je man opwaarderen begrijp ik? Nu kon ik vanuit Duitsland 1244 helemaal niet gebruiken, 6 keer geprobeerd, steeds: een mannestem er is iets mis, probeert u het later nog eens. Kon dus mezelf ook niet opladen (omdat ik 1299 niet kende!).  Voor onze 06-nummers zie forumprofiel.

Reputatie 7
Badge +30

Helemaal duidelijk! Ik heb alle vragen op de mail gezet naar de betreffende collega's en ik hou je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +30

Goed: er is een probleem met het bellen naar 1244 vanuit het buitenland. Dat werkt al even niet, heb ik begrepen. Er wordt wel aan gewerkt om dit opgelost te krijgen, maar het is nog niet bekend hoe lang dit gaat duren. Mijn collega gaf nog wel de volgende tip:

 

De klant zou ook naar een site kunnen gaan die vouchers verkopen zoals opwaarderen.nl en beltegoed.nl. Daar kan je ook betalen via een bankoverschrijving en tegenwoordig duurt dat niet lang meer.

 

Dan kan je dus betalen zonder iDeal en/of Paypal.