Beantwoord

Klacht abonnementswijziging

  • 27 April 2019
  • 2 reacties
  • 1105 keer bekeken

Geachte lezer,

Met verbazing hebben wij de mail: Bevestiging wijziging (klantnummer: ****) met daarin opgenomen formulieren gelezen.

Situatie
25-4-2019 08:59 hebben wij gebeld betreffende opzeggen Digitenne. Deze is correct gegaan. Vervolgens hebben wij de vraag gesteld of er, daar wij een trouwe klant zijn en een algemeen nut instelling, een korting aanwezig was op ons internet abonnement van 35 Euro. Met veel gejuich kregen wij te horen dat dit natuurlijk aanwezig was. En wij hebben de persoon aan de andere kant heel vriendelijk bedankt.

Na het lezen van een bevestiging mail: Bevestiging wijziging (klantnummer: ***), schetsten onzer verbazing dat wij zonder overleg een duurder abonnement hebben van 42,50 euro. Tijdens het gesprek welke wij hadden met de service medewerker is niet eenmaal dit bedrag genoemd, noch een verlenging.

Wij weten dat u zulks gesprekken opneemt en na het luisteren van deze opnamen zult u dit kunnen beamen, Wij doen u het verzoek de status van ons internet abonnement terug te brengen naar 35 Euro. Als trouwe klant van over de 30 jaar ....inderdaad 30 jaar, mogen wij verwachten dat er tussen onze beider bedrijven een respectvolle communicatie aanwezig is met alle gegevens en belangrijke informatie vermeld. Wij kunnen u doen toekomen de standaard rekening met daarin het overzicht zoals het was.

Met vriendelijk groet,

Voorzitter Stichting.

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 April 2019, 16:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Stichting, welkom op het forum! Jammer te horen dat het gesprek blijkbaar niet helemaal volledig is geweest. In het algemeen kan ik in in ieder geval aangeven dat een korting eigenlijk alleen beschikbaar is als je daarbij overgaat naar een abonnement uit de huidige serie. En houdt een korting ook in dat je een nieuw jaarcontract aangaat. Dit moet dan alleen natuurlijk wel in het gesprek benoemd worden zodat je bewust de keus kunt maken om daar akkoord mee te gaan (of niet). Ik heb, aan de hand van het klantnummer, hier de gegevens erbij gepakt. Geluidsopnames, als die al gemaakt zijn, zijn niet inzichtelijk. Dus ik kan inhoudelijk over wat er gebeurt is verder niet heel veel zeggen. Behalve natuurlijk mijn welgemeende excuses dat er miscommunicatie is ontstaan, het is nooit onze bedoeling om onduidelijk te zijn over voorwaarden en kosten.

Dan, het verzoek om de wijziging weer ongedaan te maken. Helaas is dat niet meer mogelijk. De wijziging is op de dag van aanvraag ook voltooid. Dat betekent dat ik deze niet meer kan annuleren. Omdat het abonnement dat je had heel oud was, is deze ook niet meer als optie beschikbaar als ik nu je pakket weer zou willen wijzigen.

Iets anders om rekening mee te houden, per 1 juni 2019 wijzigen de prijzen van de abonnementen. Je kunt er in het algemeen wat meer over lezen in dit forumtopic. Je hebt hier bericht over gekregen, of krijgt dat heel binnenkort. Het oude abonnement dat je had is een Internet Thuis Instap. Dat abonnement gaat van €35 naar €39 per maand. Het abonnement dat je nu hebt gekregen wordt, per 1 juni, €43,50. Gekeken naar puur de abonnementsprijzen van die beide abonnementen ga je dan inderdaad meer betalen, maar is het verschil uiteindelijk minder groot (€4,50). Hoewel dat wellicht maar een schrale troost is.

Wel heb je gelukkig een hele mooie korting gekregen waardoor je nu zes maanden lang €29 betaalt in plaats van de €42,50 / €43,50 na 1 juni.
Geachte Erik,

Geen nette oplossing en wij zullen dit ook in de toekomst meenemen.

Echter Ik wil jou persoonlijk vriendelijk bedanken voor jouw inzet.


Met vriendelijke groet verblijf ik,

Stichting.