Klantnummer nodig voor koppelen MijnKPN van analoge lijn

  • 12 August 2019
  • 15 reacties
  • 1516 keer bekeken

MijnKPN vraagt (bij het koppelen van producten) om het klantnummer - inderdaad om een cijferreeks van 10 cijfers. De helpdesk van KPN kon mij hier niet aan helpen; onvoorstelbaar - ik ben al 30 jaar klant en mijn klantnummer kunnen ze niet geven....

Uiteindelijk dacht ik het zelf alsnog te hebben gevonden, op een digitaal afschrift van mijn maandelijkse betalingen staat nl. bij klantnummer het telefoonnummer vermeld van mijn vaste aansluiting...!
Echter, als ik die 10 cijfers vervolgens invoer, blijkt het helaas toch niet te werken.

Kan op dit forum, leesbaar voor alle zoekenden, de juiste aanwijzing worden gepubliceerd? Wel zo handig!

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Welkom@HenryVIII

Je klantnummer is te vinden in:
  • MijnKPN, online (https://account.kpn.com/#/) of de App
  • De factuur, (maandelijks via de mail) of in MijnKPN
  • De omschrijving van de incasso op je bankrekening
Beste Tycha,

Dank voor je snelle reactie. Jouw opties helpen mij echter helaas niet verder:
  1. Ik kan geen app gebruiken want ik heb geen smartphone.
  2. In MijnKPN moet ik juist een klantnummer invoeren, omdat het daar nog niet bekend is.
  3. Op mijn factuur staat geen klantnummer (10 cijfers) vermeld.
  4. Op mijn digitale afschriften staat achter "klantnummer" mijn vaste tel.nr. vermeld. Als ik dat nummer invoer om te koppelen, krijg ik deze melding: "De door u ingevoerde gegevens zijn niet herkend als product van KPN voor consumenten. Controleer uw gegevens en probeer het opnieuw".
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @HenryVIII
Betreft dit een apart Vast Bellen Abonnement? Dus zonder Internet & bellen (en TV)?
Dat kan je niet koppelen in MijnKPN, dat is alleen voor TV, Internet & Bellen, KPN Mobiel.

Voor Vast Bellen is dit de plaats: https://www.kpn.com/vastbellen
Beste Ruud RBxx

Het betreft inderdaad een vast bellen abonnement. Ik ben nl. een ouwe klant van KPN.

Begrijp ik het nu goed en kan ik mijn vaste abonnement niet als product koppelen in MijnKPN aan mijn van Telfort overgenomen prepaid abonnement? Wat is daar de logica of achterliggende gedachte bij? Ik had vewacht dat ik die 2 producten nu gezamenlijk zou kunnen beheren in MijnKPN...!

Overigens zou er dan toch nog steeds voor dat vaste abonnement ergens een klantnummer moeten besaan, lijkt me. Dat kan ik ook met jouw goede hint nog steeds niet kunnen vinden...
Reputatie 7
Badge +21
Helaas is het "oude" product Vast Bellen niet opgenomen in de nieuwe MijnKPN omgeving.
Alleen de "huidige" producten zoals Internet & Bellen en Mobiel zijn daarin beschikbaar.

Ik heb in andere topics gelezen, dat voor Vast Bellen het klantnummer = telefoonnummer.
Dit is ook de toegangssleutel tot het formulier in https://www.kpn.com/vastbellen

Wellicht kan een KPN moderator de keuze nog toelichten, om vast bellen niet toe te voegen aan MijnKPN en tevens het klantnummer uitzoeken/bevestigen.

Ik verwacht, dat de moderator hier later nog zal reageren.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @HenryVIII
Ik loop net tegen een topic aan, dat mijn eerdere antwoord tegenspreekt.
Het is kennelijk wel mogelijk (geworden?) om Vast Bellen toe te voegen aan MijnKPN.

Lees hier de reactie van KPN moderator Alex_P:
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/nota-vaste-telefoon-vinden-en-bekijken-478034#post808042
Die uitleg was mij bekend, maar de daar aangereikte procedure werkt gewoon niet... Steevast volgt dan een foutmelding bij het invullen van het tel.nr..
Het zijn en blijven 2 gescheiden werelden: vast en mobiel. Hoezo klantgericht?!
Reputatie 7
Badge +21
Duidelijk, ik kon het zelf uiteraard niet testen. Hopelijk reageert @Alex_P hier ook nog.
Reputatie 7
Badge +24
Bijna klaar voor vandaag, maar pak dit uiteraard nog snel mee. 🙂

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook het telefoonnummer en de laatste 3 cijfers van je bankrekening die je daar probeert in te vullen.
Dit profiel kende ik nog niet; heb het zojuist ingevuld met essentiële gegevens. Hoe nu verder?
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @HenryVIII , je hebt nu contact met een KPN moderator, die met de gegevens in het profiel (alleen zichtbaar voor jou en KPN) je verder gaat helpen. Hij komt hier z.s.m. terug. Succes!
Ruud,

Bedankt voor het meedenken en bemiddelen. Ik geef de moed nog niet op ...!
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel Henry, ik zie al waar dit aan ligt. Dit is nog een 'oudere' analoge lijn (PSTN). Die kunnen helaas niet worden gekoppeld aan een KPN ID, dat is een andere technologie namelijk. De vaste lijn die in Mijn KPN kan worden gekoppeld is een VoiP lijn wat voor Voice over IP staat en waarbij een modem nodig is. PSTN wordt aan consumenten ook niet meer aangeboden en zal uiteindelijk ook helemaal verdwijnen.

De factuurinstellingen kun je hier aanpassen en voicemail en doorschakelingen via je toestel zelf. Wilde jij iets specifieks doen in Mijn KPN?
Alex, Dank voor de uitleg; die had ik tot dusver nergens kunnen vinden.
Ruud RBxx had dus toch gelijk.

Ik dacht dat MijnKPN enkel een administratief systeem betrof, bedoeld voor de klant om goed overzicht te houden van de producten die hij betrekt van KPN. Heel vreemd dat dit niet mogelijk is (gemaakt) voor oude klanten.
Die beleidskeuze komt op mij over als een "sterfhuisconstructie". Daarmee jaagt KPN klanten weg. Jammer.
Reputatie 7
Badge +24
Alex, Dank voor de uitleg; die had ik tot dusver nergens kunnen vinden.
Ruud RBxx had dus toch gelijk.

Ik dacht dat MijnKPN enkel een administratief systeem betrof, bedoeld voor de klant om goed overzicht te houden van de producten die hij betrekt van KPN. Heel vreemd dat dit niet mogelijk is (gemaakt) voor oude klanten.
Die beleidskeuze komt op mij over als een "sterfhuisconstructie". Daarmee jaagt KPN klanten weg. Jammer.


Ik snap je gedachtegang zeker en half is het ook juist aangezien we niet verder gaan met het product. Het koppelen aan Mijn KPN is geen onwil maar een technisch verhaal. Diensten via IP hebben een heel andere werking aan de achterkant waardoor ze niet gecombineerd kunnen worden met analoge producten, een aanpassing hiervan zou dermate kostbaar zijn (tijd en geld) dat we ervoor kiezen om dat niet te doen en om op andere zaken te focussen.

Fijn dat je nu voldoende weet. 🙂