Beantwoord

Koppelen abonnement aan MijnKPN abonnementhouder

  • 6 July 2020
  • 3 reacties
  • 502 keer bekeken

Ik ben de houder van twee abonnementen van v/h Telfort, die door KPN zijn overgenomen. De ene telefoon gebruik ik zelf, de andere is voor mijn vriendin. We wonen niet bij elkaar, dus die telefoon is niet  altijd direct beschikbaar voor mij.

Na het aanmaken van een KPN-id is alleen mijn eigen abonnement zichtbaar, terwijl het abonnement van mijn vriendin, ook op mijn naam, niet zichtbaar is. KPN heeft een truuk daarvoor, namelijk op MijnKPN ‘product koppelen’. Er wordt dan een SMS-code verzonden naar het te koppelen telefoonnummer. Als die code wordt ingevoerd, zou het abonnement dus aan MijnKPN moeten worden toegevoegd, zo is de suggestie. Drie pogingen hiertoe (na telefonisch de code te hebben opgevraagd, en het SMS-bericht doorgestuurd) faalden met melding ‘SMS-code ongeldig’. Voor mijn vergeefse moeite word ik ook nog beloond met ‘gesprekken buiten bundel’ ad € 6,13. 

Vandaag opnieuw de klantenservice gebeld, en die wilde de hele operatie herhalen, ondaks dat die de vorige keer grandioos mislukt is. Uiteraard heb ik daar geen zin in. 

Hoe krijg ik KPN zover, dat zij de twee abonnementen op mijn naam koppelen aan MijnKPN? Het is hun administratie die faalt, en de rekening voor het uitvoeren van de procedure is niet gigantisch, maar die hoort niet bij mij te komen. 

Benieuwd of dit probleem ook bij anderen voorkomt.

MVG

Bart Mudde

 

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 8 July 2020, 15:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Bart Mudde en welkom op het forum! Wat gek dat het koppelen niet lukt. đŸ˜• Zuur dat je hierdoor ook buitenbundelkosten hebt gemaakt. Geen mooie samenloop van zaken, maar ik help je mee met het zoeken naar de oplossing. 

Voor mijn overzicht: Je hebt dus een MijnKPN account met je huidige nummer en het nummer van je vriendin moet hieraan toegevoegd worden, correct? De SMS code die je ontvangt voor het koppelen wordt niet gepakt door MijnKPN, dus het koppelen mislukt. Een aantal vragen:

  • Regel je dit via MijnKPN in de webbrowser en, zo ja, heb je ook een andere webbrowser getest wanneer je de code in moet voeren om te koppelen? 
  • De SMS code die je invoert is de laatste SMS code die op dat nummer is ontvangen en is vrij recent (zeg binnen een uur na ontvangst) ingevoerd?
  • Heb je ook al eens een los nieuw account aangemaakt, daar het nummer van je vriendin aan gekoppeld waarna je vervolgens je eigen nummer aan dit account koppelt? 

Ik hoor je bevindingen graag!

Beste Sanne_M,

Hartelijk dank voor je reactie.

Alle mogelijkheden die je noemt hebben een groot nadeel: Het zet mij aan het werk, om een adminstratief of procedureel probleem van KPN op te lossen. Gaan we niet doen. 

Het is beetje beleid bij alle grote organisaties om apen op de schouders van klanten te zetten.

Desalniettemin nogmaals bedankt voor je reactie. Ik leid hieruit af dat KPN het niet gaat regelen, dus ik zal mijn heil elders moeten zoeken.

M.v.g.

Bart Mudde

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer om te lezen Bart. đŸ˜” Ik kan niet op een knop drukken waarmee ik abonnementen aan MijnKPN accounts kan koppelen, dus hiervoor moet ik je inderdaad wel vragen het een en ander zelf te testen en te proberen. Ik heb onlangs mijn mobiele abonnement nog gekoppeld aan mijn MijnKPN account en dit ging in Ă©Ă©n keer goed, dus ik heb goede hoop dat het bij jou ook moet lukken. Uiteraard staat het je vrij om ergens anders een oplossing te zoeken, maar mocht je dit later toch nog op willen pakken, reageer dan gerust weer in dit topic. đŸ™‚ Graag gedaan en nog een fijne avond gewenst! 

Reageer