Beantwoord

Koppelen product voor iemand anders

  • 22 March 2020
  • 4 reacties
  • 184 keer bekeken

Moest een nieuw abonnement maken voor mijn tante van 90 jaar.

Zij zit in een ouderenzorgcomplex. ]Vanwege het Coronavirus mag zij geen bezoek ontvangen en zit dus alleen in haar kamer. Nu wordt de simkaart naar haar verzonden. Niemand mag in of uit….

Ik dacht misschien het product koppelen dan kan ik e.e.a. via internet regelen.

Nu moet ik haar telefoonnummer intikken en krijgt zij een sms met code. Zij snapt van het hele gedoe helemaal niets en zal alleen schrikken als ze een onbekend geluid hoort. Ik dacht trouwens dat ik haar sms uitgezet had, dus dan zal het al helemaal niet lukken.,

Hoe kan ik dit oplossen?

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 26 March 2020, 11:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @anjoos, welkom bij ons op het forum. In deze tijden zijn dat soort dingen erg lastig inderdaad, super dat je jouw tante hiermee helpt! Het koppelen aan een KPN ID kan alleen via een sms-code, dat is namelijk als bescherming. Op die manier kan alleen de gebruiker van het nummer, of een behulpzaam familielid, toegang krijgen tot de gegevens. Door die verificatie code per sms te sturen kan een vreemde er geen toegang toe krijgen of er misbruik van maken. Je zou je tante kunnen bellen en vertellen dat er een sms'je met een code komt, dan is ze van te voren al op de hoogte en schrikt ze er mogelijk minder van.

Reputatie 7

Hoi @anjoos, ik heb nog geen reactie van je gezien. Is het nog gelukt om je tante te helpen hierbij?

Kan er helaas niets mee..…

Had bij haar sms uitgezet om verwarring bij haar te ontlopen...…

Zal moeten wachten tot crisis voorbij is of totdat er weer bezoek mag komen. Ondertussen hopen dat telefoon het blijft doen. Zou een ramp zijn....is het enige contact met buitenwereld đŸ˜°

Reputatie 7

Gezien de situatie is het inderdaad verstandig om te wachten tot het weer mogelijk wordt. Hopelijk kan dat snel weer en blijft het werken in die tijd! Als we in afwachting van dat moment nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.