Beantwoord

kosten rekening per post

  • 17 April 2020
  • 17 reacties
  • 506 keer bekeken

Sinds de laatste maand ontvang ik de rekening via e-mail. Toch is op de laatste factuur de post “kosten rekening per post” à € 1,95 opnieuw in rekening. Verzoeke deze kostenpost uit de factuur te verwijderen en deze kostenpost te verrekenen met de e.v. factuur of te retourneren naar mijn rekening.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 19 April 2020, 22:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @WilleminaJ, hoewel de aanleiding minder leuk is. Als je geen factuur per post (meer) ontvangt, is het natuurlijk ook niet de bedoeling dat we die in rekening brengen :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik even met je meekijken! 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Niet zo ongeduldig Maja en een voorbarige conclusie trekken. Het ‘profiel’ was nog niet aangemaakt; soms zijn er andere prioriteiten.

Profiel is inmiddels opgemaakt; daarom graag afdoening van mijn vraag m.b.t. de in rekening gebrachte kosten voor verzending per post.

Reputatie 7
Badge +20

Niet zo ongeduldig Maja en een voorbarige conclusie trekken. Het ‘profiel’ was nog niet aangemaakt; soms zijn er andere prioriteiten.

Jammer dat je dit zo ziet, uiteraard kunnen er andere prioriteiten zijn, daar heb ik alle begrip voor! Ik hoop dat jij er ook begrip voor kunt opbrengen dat wij topics hier sluiten nadat er 3 dagen geen activiteit is geweest aangezien het er dan sterk op lijkt dat men onze hulp niet meer nodig heeft :wink:

Als ik je abonnement bekijk, zie ik dat nu zowel factuur via email, als een factuur via de post aanstaat. Hoe heb je deze wijziging precies doorgevoerd? Heb je ook een bevestiging ontvangen dat de factuur via de post van je abonnement is verwijderd?

Zou je in je profiel de laatste 3 cijfers van je IBAN willen vermelden in het opmerkingsveld? Die heb ik nodig om een wijziging aan de facturatie door te kunnen voeren, dan zorg ik er in ieder geval voor dat de factuur per post niet meer aangemaakt gaat worden!

Ik heb geen wijziging doorgevoerd. Ik heb aan KPN verzocht de factuur per post te verwijderen uit de factuur, dus actie KPN.

Geen bevestiging ontvangen dat factuur per post is verwijderd.

Laatste 3 cijfers van IBAN : ...211

Conclusie : waarom moeilijk als het ook makkelijk kan; dit is wederzijdse tijdverspilling.

Reputatie 7
Badge +20

Als je de factuur per post ontvangt en dat niet meer wilt, moet er een wijziging door worden gevoerd, anders verandert er niks :wink: Het veranderen van een factuur per post naar een factuur per email, is dus een wijziging. Ik ben nog steeds benieuwd via welke weg je dit verzoek kenbaar hebt gemaakt bij ons, aangezien het er volgens mijn systeem op lijkt dat je dit zelf hebt gedaan via je MijnKPN account, waardoor er geen KPN medewerkers aan te pas zijn gekomen. Ik kan geen naam van een medewerker terugvinden bij deze wijziging, en kan zodoende aan niemand navragen hoe dit precies is gegaan.

Als ik zelf probeer om de factuur per post stop te zetten, krijg ik de melding dat het systeem dit niet kan verwerken omdat er geen sprake is van een automatische incasso, maar van betaling middels acceptgiro waarbij het abonnementsgeld elke maand handmatig door jou over wordt gemaakt. Is het de bedoeling dat de betalingen voortaan wél via automatische incasso gaan? Of wil je nog steeds via een acceptgiro betalen? Een acceptgiro kan alleen per post worden verzonden, dus ik ben benieuwd hoe je dit precies in gedachten hebt :slight_smile:

 

Ik log in op ‘mijnKPN’. Dan krijg ik aan de rechterzijde op het scherm een ‘overzicht laatste facturen’. Als ik b.v. de factuur van 14 april aanklik ( deze staat nu nog onder ‘onbetaald’) krijg ik de complete factuur op het scherm. Aan de hand daarvan kan ik de betaling via mijn bank uitvoeren. Daarvoor heb ik dan geen papieren factuur meer nodig en hoef ik ook geen gebruik te maken van een automatische incasso. Simpeler kunnen we het niet maken.

Hoe lossen we dit nu (samen) op?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @WilleminaJ Ik neem het even over van @Maja_ die van een Forumvrije dag geniet.  Ik kan zien dat je inderdaad zelf hebt aangegeven dat je de factuur ook per mail wilt ontvangen. En dat schrijf ik bewust zo. Je kunt bij ons op twee manieren betalen: per automatische incasso of handmatig. Alles wat niét automatische incasso is wordt gezien als betalen per acceptgiro. Als je handmatig betaalt wordt de factuur ook per post verzonden. Wat je vraagt begrijp ik dus wel, maar het is simpelweg niet mogelijk. We kunnen het oplossen door in te stellen dat je de facturen per automatische incasso gaat betalen. Zal ik dat voor je doen? 

Nou doe dat dan maar.

Maar KPN ontneemt mij de mogelijkheid om eigenhandig te betalen zonder een papieren factuur en daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Dit blijft vechten tegen windmolens en is zonde van de tijd.

Discussie gesloten.

Reputatie 7

Als ik je abonnement bekijk, zie ik dat nu zowel factuur via email, als een factuur via de post aanstaat.

Ik kan zien dat je inderdaad zelf hebt aangegeven dat je de factuur ook per mail wilt ontvangen. 

Hoe kan ik aangeven dat ik de factuur per mail wil ontvangen?

Is daar ondertussen een optie voor in mijnKPN?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dit voor je in gang gezet @WilleminaJ! Het kan enige tijd duren voordat dit verwerkt is in de systemen, mei zal sowieso nog kosten voor een factuur per post hebben omdat je factuur op 1 mei al klaar is gezet. Ook zal deze zeer waarschijnlijk nog niet automatisch geïncasseerd gaan worden. Ik acht de kans groot dat dit per de factuur van juni in orde zal zijn, maar er is een kleine kans dat dit pas per juli het geval zal zijn. Omdat je in april al aan de bel hebt getrokken hierover bij ons, wil ik graag de kosten voor de factuur per post voor de maand mei en eventuele verdere maanden gaan vergoeden, hiervoor moeten we echter eerst weten per wanneer je die kosten niet meer in rekening gebracht krijgt. Zou je mij een seintje willen geven als de de eerste factuur ontvangt waar deze kosten niet meer op staan? Dan ga ik op dat moment gelijk voor je aan de slag!

Op 02-05-2020 heb ik van KPN een e-mail ontvangen met de titel “KPN wijziging van uw betaalgegevens”. Hierin staat o.a. “betaalwijze   Automatische incasso”. Ik neem daarom aan dat toezending van de maandelijkse factuur per diezelfde datum is stopgezet en dat ook de betaling van de verzending per post niet meer voor zal komen. Ik veronderstel dat het administratieve systeem van KPN dermate modern is dat de opmerkingen in uw laatste bericht over mei, juni en juli niet aan de orde zijn.

Niettemin zal ik na ontvangst van de eerstvolgende factuur een bericht versturen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie je bericht na de ontvangst van de factuur graag verschijnen @WilleminaJ!

Factuur 1139105057 d.d. 14 mei ontvangen. Hierin staat o.a. ‘automatisch afgeschreven per 21 mei’ maar ook de post ‘rekening per post van €1,95’ komt er nog op voor. Verzoeke daarom, zoals toegezegd, dit bedrag te retourneren op mijn rekening eindigend op ….211.

Zal ook de facturen van juni en juli hierop nog checken en bericht hierover versturen.

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor de update @WilleminaJ! Ik heb er voor gezorgd dat je deze €1,95 van ons terug gaat krijgen, dit zal verrekend gaan worden met de factuur van juni :slight_smile:  Zeer waarschijnlijk staan deze kosten niet meer vermeld op de factuur van juni, aangezien de optie om de factuur per post te betalen inmiddels niet meer actief is onder het abonnement.

 

Zie factuur 1142243258 van 11 juni 2020;  hierop staat o.a. : “eenmalige creditering conform afspraak, vergoeding kosten factuur per post mei  - € 1,95 “

Optie factuur per post staat niet meer aangegeven op de factuur van juni.

Hiermee is n.m.m. nu alles in orde.

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu helemaal in orde is, bedankt dat je dit laat weten zodat ik nu op de hoogte ben van dat het nu ook echt klopt!