Beantwoord

Kosten vergelijken tussen verschillende pakketten

  • 4 July 2019
  • 50 reacties
  • 840 keer bekeken

Kosten vergelijken huidige internet en vaste telefoon met verhoging internet en mobiel sim only. Maar kan schijnbaar hierover niet corresponderen met KPN
icon

Beste antwoord door EvaBoKa 7 August 2019, 19:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Eva, welkom hier.

Maar kan schijnbaar hierover niet corresponderen met KPN

Natuurlijk kun je dit. Wat wil je precies weten? Hoe mag ik je helpen? Ik denk graag met je mee.

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?
Reputatie 7
Badge +24
Eva, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.
Ik heb problemen met een forum zeker als het gaat om privé zaken zodoende heb ik het profiel niet aangevuld.

IK heb van KPN een vaste aansluiting met gratis bellen 's avonds en in het weekend. Verder heb ik internet instap. Naar mijn gevoel betaal ik voor beiden € 39,00 p/m. Ook heb ik prepaid bellen van Telfort. Toen ik het bericht kreeg dat Telfort over ging naar KPN dacht ik misschien is het goed om te kijken wat de mogelijkheden zijn en de kosten als ik mijn internet verhoog en eventueel een goedkoop telefoonabonnement. Met prepaid bel ik zelf weinig ook omdat dit duur is maar ik zou wel willen dat ik internet heb op mijn telefoon. Want het is bijv. best wel handig om via google maps in en vreemde stad de weg te vinden. Maar ook dat je altijd iets op kan zoeken als er geen WiFi in de buurt is. Zeker in het buitenland. Maar ik weet niet aan hoeveel Gb internet je moet denken. Ik hoor dat 5 Gb redelijk is? En mijn vraag in dezer is wat zijn de mogelijkheden en de kosten. Ik ben zelf in het bezit van een telefoon.
Reputatie 7
Badge +24
Dan zal ik dit globaal houden, je ingevulde gegevens blijven overigens privé wanneer je deze invult.

De € 39.- komt overeen met een Internet abonnement, voor de vaste lijn verwacht ik dat je apart betaalt.

Wat je mobiele abonnement betreft, het volgende. Je kunt kiezen uit onderstaande opties, dit is inclusief de korting omdat je internet van ons hebt. Aan 4Gb heb je voldoende voor wat jij omschrijft. Een andere optie is om je prepaid te houden en wanneer nodig een internetbundel aan te schaffen, bijvoorbeeld op vakantie binnen de EU. Zit je met je Prepaid bij KPN of Telfort?

Uiteraard kun je ook altijd met ons om dit te bespreken, het nummer is 0800 0402.

IK heb een BelOnbeperkt Avond & Weekend abonnement voor de vaste telefoon bij KPN. Ik krijg een factuur van € 39,00 en naar mijn mening is dat incl. de vaste telefoon. Zoals ik al eerder schreef had ik prepaid bij Telfort maar dat is overgegaan naar KPN. Ik neem aan dat u dit toch zou moeten weten.
Verder gaat u niet in op de internetsnelheid. Dus het antwoord is naar mijn gevoel onvolledig. Hoe kom ik trouwens er achter welke snelheid ik mag verwachten met mijn huidige internetabonnement? Dus ik heb nu 3 abonnementen bij KPN: Vast bellen, internet en prepaid.
Reputatie 7
Badge +24
Dat is juist iets wat ik niet weet, vandaar mijn opmerking dat ik het globaal hou.

Nogmaals, een gokje van mijn kant. Het abonnement van € 39,- klinkt in mijn oren als een internetabonnement met een maximale snelheid van 50 Mbps, afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Hier kun je controleren wat het maximaal haalbare is op je adres. Ik weet haast zeker dat de vaste lijn los hiervan wordt gefactureerd op basis van het genoemde bedrag van € 39.-. Deze 2 zouden eventueel samengevoegd kunnen worden.

Dan concludeer ik dat er 2 abonnementen aanwezig zijn. Internet en vaste telefonie. Prepaid is geen abonnement, je verbruikt wat je erop zet.

Nogmaals, met zekerheid kan ik niet zeggen wat je precies bij ons afneemt zonder je gegevens. Het is voor mij voor nu nogal een gok.
We komen er niet uit. U wil graag dat ik mijn profiel invul maar dan staan er veel privégegevens genoteerd En in dit vak staat "Wat je hier op schrijft is na plaatsing voor iedereen zichtbaar". En dat botst voor mij met elkaar. We zijn al tientallen jaren een vaste klant bij KPN en ik dacht als je mijn klantnummer weet dan heb je alle gegevens. Maar als ik hier mijn klantnummer vermeldt is het niet meer privé. Ik dacht voor jullie is het een gemakkelijk vraag: verhoging van mijn internetsnelheid en een telefoonabonnement met internet. En het ging er om wat ik nu kwijt ben aan KPN en wat ik kwijt ben als ik de opties uitbreid. En je kan niet persoonlijk e-mailen zonder tussenkomst van het forum. Is misschien chat een optie?
Actuele Beschikbaarheid

Wat
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Premium
Wat
FttH
Beschikbaar


Max. Pakket
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
200 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s

Speedtest KPN

PING

20
ms

JITTER

1
ms

DOWNLOAD

11,2
Mbps

UPLOAD

0,9
Reputatie 7
U wil graag dat ik mijn profiel invul maar dan staan er veel privégegevens genoteerd En in dit vak staat "Wat je hier op schrijft is na plaatsing voor iedereen zichtbaar". En dat botst voor mij met elkaar.
Maar die privé gegevens vul je in in jouw profiel (klik) en elk veld waar "(Privé)" bij staat is alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
Ik heb inmiddels mijn profiel aangepast.
Dus het gaat er bij mij om wat ik moet betalen bij verhoging van mijn internetsnelheid en een telefoonabonnement met internet. En verder ging het er om wat ik nu kwijt ben aan KPN en wat ik kwijt ben als ik de opties uitbreid.
Reputatie 7
Ik verwacht dat @Alex_P binnenkort weer zal reageren en dan wat meer info kan geven nu jouw profiel aangevuld is.
Reputatie 7
Badge +24
Uiteraard. Het is inderdaad zoals ik dacht. De € 39,- is alleen voor internet, daarnaast word je nog apart gefactureerd voor de vaste lijn. Dat is een abonnement met 1 telefoonlijn en onbeperkt bellen in de avonden en weekend, daar betaal € 62,82 per 2 maanden voor. Dit kan wel aanzienlijk goedkoper wanneer je het combineert met je internetabonnement, dat het samen 1 pakket wordt. Dan kom je uit op € 53.- per maand uit voor internet en onbeperkt bellen in de avond en weekend.

Wat bedoel je met de verhoging van de internetsnelheid? Bedoel je voor je vaste internet thuis? Dat kan wanneer je een extra snelheid afneemt tot 100 Mbps in plaats van de 50 Mbps die je nu hebt. Daar betaal je € 4,99 extra voor.

Als je nog een mobiel abonnement bijneemt met 4 Gb aan internet en 300 belminuten betaal je daar € 14.- per maand voor.

Is het zo duidelijk? Anders kan ik bij wijze van uitzondering ook even bellen om het nog beter toe te lichten.
Reputatie 7
Daarnaast moet je je echt afvragen of je nog wel de optie "onbeperkt bellen" moet willen hebben. Voor €1,- per maand extra bel je onbeperkt met je mobiele telefoon en dan bespaar je toch mooi weer €8,50 per maand.
Je belt zelf dan gewoon met je mobiele telefoon en het vaste nummer behoud je alleen om op gebeld te worden.

Eigenlijk ga je dan voor je vaste en mobiele aansluiting samen per maand bijna 2 Euro minder uitgeven terwijl je geen dure prepaid telefoontjes meer hoeft te plegen en ook nog eens een databundel van 4GB tot je beschikking hebt.

Nu betaal je per maand €60,41 (€39,- voor Internet en €31,41 voor vaste telefonie met onbeperkt bellen in de avond en weekend).
Straks betaal je per maand €58,50 (€43,50 voor Internet en vaste telefonie zonder onbeperkt bellen en €15,- voor mobiele telefonie met 24x7 onbeperkt bellen en 4GB databundel)

Ik zou zeggen: Waar wacht je op. 😉
Bedankt voor jullie antwoord, Alex_P en wjb.

Maar ik wil een paar dingen even rechtzetten. De bedragen die jullie noemen kan ik nergens terugvinden in mijn afrekeningen. Als ik de afrekening op mijn bankafschriften bekijk zie ik op dit moment voor internet € 39,00 p/m en voor de vast telefoon € 82,26 p/2 mnd.
Verder heb ik nog oude informatie van gevonden daar staat Internet Thuis Instap 20 M.b.t./s. Dit abonnement bestaat niet meer.
Ik heb nu een Speedtest van KPN gedaan en daar komt uit Ping 21 Ms, Download 10,7 mbs, Ping 21 ms, Jitter 0,9 mbs. Om overal meer Wi-Fi ontvangst te hebben zou ik een paar Mesh versterkers ertussen kunnen plaatsen want vanwege veel betonnen muren haalde de 2 internetversterkers van KPN niets uit.
Wat is nu goedkoper en dus verstandiger. Wat kost het als ik nu een vaste telefoonaansluiting neem zonder onbeperkt bellen maar mijn wederhelft belt gemiddeld 1 ½ uur per week in de tijd van onbeperkt bellen. Dus die tijd zou er dan bij komen als ik dit niet neem?
En is 4 gb internet op mijn telefoon echt voldoende?
Nogmaals bedankt dat jullie dit willen onderzoeken. Voor jullie is het alleemaal gesneden koek maar voor mij, ook vanwege mijn leeftijd, veel moeilijker uitzoeken.
Reputatie 7
De € 39,- is alleen voor internet, daarnaast word je nog apart gefactureerd voor de vaste lijn. Dat is een abonnement met 1 telefoonlijn en onbeperkt bellen in de avonden en weekend, daar betaal € 62,82 per 2 maanden voor.

De bedragen die jullie noemen kan ik nergens terugvinden in mijn afrekeningen. Als ik de afrekening op mijn bankafschriften bekijk zie ik op dit moment voor internet € 39,00 p/m en voor de vast telefoon € 82,26 p/2 mnd.
Wie maakt hier het tikfoutje, de cijfertjes zijn hetzelfde alleen de volgorde niet 😉

Wat kost het als ik nu een vaste telefoonaansluiting neem zonder onbeperkt bellen maar mijn wederhelft belt gemiddeld 1 ½ uur per week in de tijd van onbeperkt bellen. Dus die tijd zou er dan bij komen als ik dit niet neem?
1 ½ uur per week is 6 uur per maand is 360 minuten per maand is 360 x €0,14 is €50,40.
Ga dus absoluut voor een mobiel abonnement met onbeperkt bellen, dat is veel goedkoper.
En die 4GB, daar kan je best veel mee.
Beset Alex,

Nogmaals bedankt en ga je raad zeker opvolgen. Ik wil dan alles in laten gaan op 1aug. 2019. Hoe kan ik dat het beste laten plaatsvinden? Bijv. één week van tevoren KPN bellen of chatten? Want ik wil natuurlijk wél mijn telefoonnummer op mijn Iphone behouden. En voor die € 1,00 méér onbeperkt bellen op mijn IPhone.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is mijn advies om zo snel mogelijk met ons te bellen, dat is het snelste en makkelijkste. Het nummer is 0800 0402. 🙂
Beste Alex,

Ik heb telefonisch contact gehad met KPN maar toen ik er over begon dat ik contact met u als moderator had gehad begreep hij er niets van.

Hij begon of ik een chatbericht had gehad. Op mijn antwoord wat u had vermeldt zij hij ik ga wel even kijken in uw dossier. Maar helaas verder kwamen we er niet uit. Hij zou mij wel en link sturen waarin alles wordt vermeld. Ik vroeg of ik hem niet een samenvatting van uw bericht kon sturen maar helaas dat was niet mogelijk. Ik kreeg toen een bericht waarin stond dat ik € 5,00 korting kreeg bij een mobiel abonnement. Maar uitleg over samenvoeging van mijn vaste telefoon met onbeperkt bellen ‘s avonds en in het weekend inclusief uitbreiding internet ontbrak.

Verder had hij het wel over dat ik de eerste 3 maanden korting kreeg op mijn internetabonnement. En hij vertelde ook dat omzetting binnen één dag is geregeld. Dus het kon gemakkelijk vóór 1 augustus worden geregeld.

Op de link die hij stuurde las ik ook dat ik activactiekosten moet betalen. Klopt dit want ik ben toch al tientallen jaren lid van KPN?

Ik heb het gevoel dat alles een beetje naast elkaar afspeelt en dat de een niet weet wat de ander doet. Want schijnbaar kan hij niet zien wat u met mij besproken heeft. En chatberichten worden schijnbaar nooit geactiveerd want ik heb al verschillende keren geprobeerd contact te maken met nul komma nulresultaat. Want dan zou ik namelijk wél een kopie van uw verslag toe kunnen sturen.

Nogmaals het is toch niet zo moeilijk wat ik vraag. Samenvoeging vaste telefoon met onbeperkt bellen en uitbreiding van mijn huidige internet. Verder een sim Only abonnement 300 minuten en 4 GB. Kan ik deze 300 belminuten eventueel later gemakkelijk wijzigen in onbeperkt? Anders voor die € 1,00 meer onbeperkt. En met behoud van mijn huidige telefoonnummer

En van dit wil ik uitleg en een offerte wat dit kost nu met korting en over 3 maanden met een 1-jarig abonnement.
Reputatie 7
Badge +24
Ow jeej, we gaan zelf even contact met je opnemen. Dit hoeft inderdaad zeker niet zo moeilijk te zijn. De activatiekosten gelden alleen voor je mobiele abonnement omdat dat wel een nieuw abonnement is.
Beste Alex,

Bedankt voor uw inzet. Gisterenavond heeft Jessica mij opgebeld en heeft alles voortreffelijk opgelost. Zij begreep ook niet de reactie en waarom dat het allemaal zo moeilijk verliep. Ze zei we zijn wel twee verschillende afdelingen maar men moet toch wel weten wat de een en de ander doet.

Ze had het wel over dat de lijn moet worden aangepast want deze was voor 17 Mb. Maar wie gaat dat doen? Daar hebben ze bij de helpdesk computerproblematiek in het verleden wel eens over gehad maar schijnbaar is er nooit iets aan veranderd. Het komt bij mij steeds over als je niet de juiste mensen hebt dan gebeurt het stroef of totaal niet. Want ik heb ooit eens twee jonge monteurs op bezoek gehad en die praatte met elkaar heel ingewikkeld en uiteindelijk waren ze snel weg met nul komma nul resultaat. Daarna een andere monteur geweest en die loste het resoluut op. Nam actie en legde alles goed uit.

Op zich vind ik het wel triest dat ik vele jaar gem. € 37,00 heb betaald voor internet en € 82,62 per 2 maanden voor de vaste lijn en dat niemand van KPN mij ooit eens heeft geattendeerd dat het allemaal veel beter en goedkoper kan.

Gelukkig had Jessica wel het gevoel dat je een goede klant, meer dan 30 jaar trouwe klant, ook moet waarderen en af en toe ook eens voor hun iets extra doen. En niet alleen voor nieuwe klanten want dan jaag je de vaste klanten weg. Vele werken volgens de vaste regels en patronen.
Reputatie 7
Badge +24
Update voor de meelezers: Telefonisch contact gehad en alles is opgelost. De abonnementen zijn toegevoegd incl. de overgang van prepaid naar een mobiel abonnement. 🙂

PS: Jessica = Jiske, op zijn Fries. 😉
Ik vind het belangrijk dat mijn naam goed wordt vermeld. Daarom mijn excuses voor de verkeerde naam Jiske. Je hebt me goed geholpen. Pluim! Maar ik blijf er bij dat KPN mij, zij weten tenslotte welke abonnementen je hebt, trouwe klanten eerder klanten kunnen attenderen op betere keuzes. Klantvriendelijker! Ik neem aan dat de lijn die nu 17mb is wordt verbeterd.
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan uiteraard. Dat gaat in de praktijk toch iets lastiger omdat klanten in veel gevallen bewust kiezen voor een losse telefoonlijn.

Ik neem aan dat de lijn die nu 17mb is wordt verbeterd.

Absoluut, ik zie dat er ook een monteur is ingepland die dit allemaal gaat afronden.
Beste Alex,

Ik heb 1 aug. mijn nieuwe simkaart geïnstalleerd in mijn Iphone en geactiveerd. Echter ik kreeg vandaag een bericht van her Radboud ziekenhuis en dat kan je alleen openen met een code die je via een sms wordt gestuurd. Echter deze ontving ik niet. Wel zag ik "Geen service". Via internet gezocht wat dit betekent. Toen zag ik Netwerk niet beschikbaar en "Simkaart niet geprovisioneerd. Hoe los ik dit op.
Whastapp werkt wél