Beantwoord

KPN ID Emailadressen met +'jes niet toegestaan

• 19 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 1194 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik was bezig om een KPN ID aan te maken voor mijn forumaccount maar nu blijkt dat je helemaal geen + in je mailadres mag hebben. Ik wilde namelijk robin+kpnid@mijndomeinnaam.nl gebruiken.

Dit is namelijk erg handig omdat sommige mailserver (o.a. Gmail en sendmail) de tekst achter de + zien als een tag en je email daarop categoriseren.
Dit heb ik zelf ook ingesteld in Postfix, en alhoewel ik een minteken/koppelstreepje kan gebruiken in plaats van plus is een plus gebruikelijker.

Volgens RFC 822 & 2822 is een + in een mailadres gewoon correct.
Deze site geeft mooi per teken aan wat mag en niet mag. En waarschijnlijk staat het ook wel in de SMTP RFC maar die is zo lang...

Nu is mijn vraag, wanneer wordt dit aangepast?

Robin
icon

Beste antwoord door Joran 22 augustus 2017, 12:26

Ik heb het via Thomas nagevraagd bij het KPN ID team. Deze beperking is bekend en heeft lage prioriteit voor het KPN ID team. Voorlopig wordt dit helaas niet aangepakt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11
Waar moet jij een extra KPN ID voor aan maken dan?
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb het via Thomas nagevraagd bij het KPN ID team. Deze beperking is bekend en heeft lage prioriteit voor het KPN ID team. Voorlopig wordt dit helaas niet aangepakt.
Reputatie 7
Badge +30
Jammer. 👎🏻
Het lijkt mij dat ze gewoon de RegEx even moeten wijzigen en even testen of dit goed gaat in de achterkant van KPN ID (maar dit laatste zou gewoon moeten werken als je alle tekens in een mailadres goed escaped)

Ik wacht in iedergeval met smart op de dag dat dit gefixt wordt. En tot die tijd zal ik Postfix wel omgooien naar streepjes of iets dergelijks

Reageer