KPN ID, hoe maak ik er een aan en wat kan ik er mee?

  • 24 maart 2016
  • 11 reacties
  • 2763 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27
Als je klant bent bij KPN, is een KPN ID onmisbaar. Je kunt daarin al je KPN producten beheren. Denk aan het wijzigen van je abonnement, het inzien van facturen of extra opties aanzetten.

Om een KPN ID aan te maken kun je op deze pagina registreren. Nadat je registratie rond is, kun je al je KPN abonnementen, vast én mobiel, aan het ID toevoegen. Je kunt dan alle losse abonnementen met één inlog beheren.

Naast de website hebben we ook een MijnKPN app. In dit topic vind je alle informatie over de MijnKPN app. Je kunt in de app inloggen met je KPN ID, je ziet dan alle daaraan gekoppelde abonnementen terug.

Ik heb een abonnement voor vast bellen of mobiel internet, kan ik dan ook gebruik maken van KPN ID?
Als je een los abonnement hebt voor vast bellen en/of mobiel internet, dan moet je je nog apart registreren. Je kunt je account voor deze diensten nog niet toevoegen aan je KPN ID. Heb je al een account, dan kan je hier inloggen.

December 2017 - Plug-in-blokker?
Gebruik je een extensie/programma om plug-ins te blokken, zorg er dan voor dat deze 'Adobe Dynamic Tag Manager' niet blokkeert. Momenteel is deze plug-in namelijk vereist voor de juiste werking van KPN ID.

Juni/Juli 2016 - MijnKPN & KPN ID voor mobiele abonnementen
We hebben in april en mei mobiele klanten overgezet van het ene facturatiesysteem naar het andere. Er is nog een kleine groep klanten die nog overgezet moeten worden. Dit gebeurt eind juli.

Klanten die nog in dat oude systeem zitten en al wel een MijnKPN account hadden kunnen dit abonnement nog niet toevoegen aan KPN ID. Dit kan pas na de overzetting. In de tussentijd is er een tijdelijke MijnKPN omgeving.

Klanten in dat oude systeem die nog geen MijnKPN hadden kunnen pas na de overzetting hun abonnement toevoegen aan KPN ID. In de tussentijd kun je dan via sms opties aan- en uitzetten.
Op deze pagina vind je hierover meer informatie.

Meer weten over KPN ID?
Heb je vragen over het activeren of gebruiken van KPN ID, stel je vraag dan gerust hieronder!

11 reacties

Vandaag wilde ik via MijnKPN de facturen van mijn mobiele telefonie inzien en ophalen. Ik werd gedwongen eerst een KPN ID aan te maken, waarop ik een bevestigingsmail zou ontvangen. Ondanks dat mijn email-adres juist is ingevoerd (dat heb ik echt wel goed nagekeken!) heb ik tot nu toe (4 uur later) nog geen bevestigingsmail ontvangen. Ik kan nu dus niks meer, m'n oude MijnKPN is onbereikbaar, en de nieuwe KPN ID kan ik niet bevestigen. Waarom duurt dat zo lang? En als dat normaal zou zijn, verwacht ik daarvan een mededeling. Normaliter is het ontvangen van zo'n bevestigingsmail heel snel. En nee, de mail is ook niet in m'n spam filter oid terecht gekomen.

Erg onhandig!

Hoe kan dit en wat gaat KPN hieraan doen?

T.E. Algra

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum . Goed dat je hier je vraag stelt!

Je zou inderdaad inmiddels de e-mail moeten hebben ontvangen. Het hoort zeker niet zo lang te duren. We zijn nu een dag verder. Is de mail inmiddels wel binnen, of nog steeds niet? 

Als je nog steeds geen e-mail hebt ontvangen, probeer het dan via deze pagina een keer opnieuw.

Ik hoor graag of het lukt!

Reputatie 7
Badge +24
, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost via een andere weg.

Als je toch nog vragen hebt hoor ik het graag!

Paul_ schreef op 10 jun '16 om 12:37u
@Algra, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost via een andere weg.

Als je toch nog vragen hebt hoor ik het graag!

 
Goedemiddag, ondertussen is de aanmelding bij KPN ID gelukt, maar loop nu tegen volgend probleem: ik heb twee 06-nrs met verschillende soorten abonnemneten aangemeld om voor beide nrs de facturen te kunnen inzien. Maar ik krijg bij beide 06-nrs dezelfde facturen te zien! De facturen van 06-.....96 kloppen, maar deze facturen verschijnen ook bij het andere 06- ....162, wat dus fout is.

Wat heb ik hier aan? De enige reden waarom ik me aanmeld bij KPN ID is, juist om de facturen te zien en uit te printen.

T.E. Algra

Hallo HELP!

KPN, ik zou graag een reactie, maar nog liever een oplossing zien op het probleem van het inzien van de facturen.

Ik heb 2 mobiele nrs met verschillende abbonementen aangemeld bij KPN ID, maar krijg in beide gevallen dezelfde facturen te zien, nl die van een van mijn nrs. Dat klop natuurlijk niet. Ik had daar gisteren last van, hoopte dat het vandaag wellicht al aangepast zou zijn, maar nee, het is nog steeds zo.

Wat heb je hier in vredesnaam aan? Ik kan nu van 1 gsm nr geen factuur inzien.

SVP REACTIE!

Reputatie 7
Badge +24
Hoi , excuses dat ik niet eerder reageerde!

Vreemd dat je bij verschillende nummers dezelfde facturen te zien krijgt. Dan heb je er maar half wat aan natuurlijk.

Reageer je op mijn privébericht? Dan duik ik de systemen in!

Paul_ schreef op 15 jun '16 om 10:21u
Hoi @Algra, excuses dat ik niet eerder reageerde!

Vreemd dat je bij verschillende nummers dezelfde facturen te zien krijgt. Dan heb je er maar half wat aan natuurlijk.

Reageer je op mijn privébericht? Dan duik ik de systemen in!

 
Ik snap niet wat je bedoelt met privebericht, maar ik zou graag willen dat dit wordt opgelost.

Met vriendelijke groet

T.E. Algra

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen , als je hier klikt zie je het privébericht dat mijn collega Paul je gestuurd had! Stuur je hem een reactie?

Ik vind het een beetje vreemd dat dit nu al bijna 2 weken duurt en er nog geen goede oplossing is. Het is, op zijn zachtst gezegd, vreemd dat het zo lang duurt voor dit opgelost is. Ik behoor blijkbaar tot het selecte groepje wat nog in het oude systeem zit. 

De geboden workaround is natuurlijk werkbaar... maar wel:

1) lastig

2) niet bereikbaar via de app

3) een beetje lam

Ik verwacht echt meer van jullie. Ik vind dit een bizarre zaak... zeker als jullie blijven zeggen dat dit voor eind juli opgelost moet zijn... dat duurt nog anderhalve maand. 

Dit lijkt me minimaal een slecht voorbereide migratie...dit had je kunnen en moeten testen en mag bij een professionele organisatie gewoon niet gebeuren. 

Antwoorden als "het werkt toch gewoon" en "we bieden een workaround", verwacht ik van een derderangs hobbyclub... niet van een professionele provider. Daarnaast werken nu dus ook zaken als MB's delen (één van jullie USP's als het gaat om KPN Compleet) ook niet.

Reputatie 7
Badge +24
Heel vervelend natuurlijk dat je de facturen niet in kon zien@Algra.

Gelukkig is het inmiddels opgelost.

nou ja opgelost... ondertussen ben ik er achter gekomen dat nu bij beide 06 nrs alle facturen staan, van beide nrs. Dat is natuurlijk wel een beetje raar en onlogisch, maar alla, ik heb nu de facturen die ik wil en daar gaat het me om. ik hoop dat volgende maand het een beetje klopt, maar voor nu kan ik verder.

Reageer