KPN ID, hoe maak ik er een aan en wat kan ik er mee?

  • 24 March 2016
  • 18 reacties
  • 24300 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +30

Als je klant bent bij KPN, is een KPN ID onmisbaar. Je kunt daarin al je KPN producten beheren. Denk aan het wijzigen van je abonnement, het inzien van facturen of extra opties aanzetten.

Om een KPN ID aan te maken kun je je op deze pagina registreren. Nadat je registratie rond is, kun je al je KPN abonnementen, vast én mobiel, aan het ID toevoegen. Je kunt dan alle losse abonnementen met één inlog beheren.

Naast de website hebben we ook een MijnKPN app. In dit topic vind je alle informatie over de MijnKPN app. Je kunt in de app inloggen met je KPN ID, je ziet dan alle daaraan gekoppelde abonnementen terug.

Laatste update: 29-3-2022


Meer weten over KPN ID?
Heb je vragen over het activeren of gebruiken van KPN ID, stel je vraag dan gerust hieronder!


18 reacties

Vandaag wilde ik via MijnKPN de facturen van mijn mobiele telefonie inzien en ophalen. Ik werd gedwongen eerst een KPN ID aan te maken, waarop ik een bevestigingsmail zou ontvangen. Ondanks dat mijn email-adres juist is ingevoerd (dat heb ik echt wel goed nagekeken!) heb ik tot nu toe (4 uur later) nog geen bevestigingsmail ontvangen. Ik kan nu dus niks meer, m'n oude MijnKPN is onbereikbaar, en de nieuwe KPN ID kan ik niet bevestigen. Waarom duurt dat zo lang? En als dat normaal zou zijn, verwacht ik daarvan een mededeling. Normaliter is het ontvangen van zo'n bevestigingsmail heel snel. En nee, de mail is ook niet in m'n spam filter oid terecht gekomen.



Erg onhandig!



Hoe kan dit en wat gaat KPN hieraan doen?



T.E. Algra



Reputatie 7
Badge +25
Welkom op het forum . Goed dat je hier je vraag stelt!



Je zou inderdaad inmiddels de e-mail moeten hebben ontvangen. Het hoort zeker niet zo lang te duren. We zijn nu een dag verder. Is de mail inmiddels wel binnen, of nog steeds niet? 



Als je nog steeds geen e-mail hebt ontvangen, probeer het dan via deze pagina een keer opnieuw.



Ik hoor graag of het lukt!



Reputatie 7
Badge +25
, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost via een andere weg.



Als je toch nog vragen hebt hoor ik het graag!



Paul_ schreef op 10 jun '16 om 12:37u
@Algra, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het probleem is opgelost via een andere weg.



Als je toch nog vragen hebt hoor ik het graag!



 
Goedemiddag, ondertussen is de aanmelding bij KPN ID gelukt, maar loop nu tegen volgend probleem: ik heb twee 06-nrs met verschillende soorten abonnemneten aangemeld om voor beide nrs de facturen te kunnen inzien. Maar ik krijg bij beide 06-nrs dezelfde facturen te zien! De facturen van 06-.....96 kloppen, maar deze facturen verschijnen ook bij het andere 06- ....162, wat dus fout is.



Wat heb ik hier aan? De enige reden waarom ik me aanmeld bij KPN ID is, juist om de facturen te zien en uit te printen.



T.E. Algra



Hallo HELP!



KPN, ik zou graag een reactie, maar nog liever een oplossing zien op het probleem van het inzien van de facturen.



Ik heb 2 mobiele nrs met verschillende abbonementen aangemeld bij KPN ID, maar krijg in beide gevallen dezelfde facturen te zien, nl die van een van mijn nrs. Dat klop natuurlijk niet. Ik had daar gisteren last van, hoopte dat het vandaag wellicht al aangepast zou zijn, maar nee, het is nog steeds zo.



Wat heb je hier in vredesnaam aan? Ik kan nu van 1 gsm nr geen factuur inzien.



SVP REACTIE!



Reputatie 7
Badge +25
Hoi , excuses dat ik niet eerder reageerde!



Vreemd dat je bij verschillende nummers dezelfde facturen te zien krijgt. Dan heb je er maar half wat aan natuurlijk.



Reageer je op mijn privébericht? Dan duik ik de systemen in!



Paul_ schreef op 15 jun '16 om 10:21u
Hoi @Algra, excuses dat ik niet eerder reageerde!



Vreemd dat je bij verschillende nummers dezelfde facturen te zien krijgt. Dan heb je er maar half wat aan natuurlijk.



Reageer je op mijn privébericht? Dan duik ik de systemen in!



 
Ik snap niet wat je bedoelt met privebericht, maar ik zou graag willen dat dit wordt opgelost.



Met vriendelijke groet



T.E. Algra



Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen , als je hier klikt zie je het privébericht dat mijn collega Paul je gestuurd had! Stuur je hem een reactie?



Ik vind het een beetje vreemd dat dit nu al bijna 2 weken duurt en er nog geen goede oplossing is. Het is, op zijn zachtst gezegd, vreemd dat het zo lang duurt voor dit opgelost is. Ik behoor blijkbaar tot het selecte groepje wat nog in het oude systeem zit. 



De geboden workaround is natuurlijk werkbaar... maar wel:



1) lastig



2) niet bereikbaar via de app



3) een beetje lam



Ik verwacht echt meer van jullie. Ik vind dit een bizarre zaak... zeker als jullie blijven zeggen dat dit voor eind juli opgelost moet zijn... dat duurt nog anderhalve maand. 



Dit lijkt me minimaal een slecht voorbereide migratie...dit had je kunnen en moeten testen en mag bij een professionele organisatie gewoon niet gebeuren. 



Antwoorden als "het werkt toch gewoon" en "we bieden een workaround", verwacht ik van een derderangs hobbyclub... niet van een professionele provider. Daarnaast werken nu dus ook zaken als MB's delen (één van jullie USP's als het gaat om KPN Compleet) ook niet.



Reputatie 7
Badge +25
Heel vervelend natuurlijk dat je de facturen niet in kon zien@Algra.



Gelukkig is het inmiddels opgelost.



nou ja opgelost... ondertussen ben ik er achter gekomen dat nu bij beide 06 nrs alle facturen staan, van beide nrs. Dat is natuurlijk wel een beetje raar en onlogisch, maar alla, ik heb nu de facturen die ik wil en daar gaat het me om. ik hoop dat volgende maand het een beetje klopt, maar voor nu kan ik verder.



Best moderatieteam.

KPN heeft weer wat bedacht, als je in wilt loggen in het forum, kun je nu behalve je inloggegevens invoeren als alternatief een QR-code scannen voor snelle inlog.

Dat werkt bij mij niet dus.

Wij hebben een KPNID voor ons thuisabo en ik heb een KPNID voor het forum.

Als ik echter de QR-code scan pakt deze de KPNID van het thuisabo.

Voor mij geen toegevoegde waarde dus, of doe ik iets verkeerd?

 

Dit bedoel ik als voorbeeld:

 

Reputatie 7
Badge +21

Je moet die QR code scannen door de MijnKPN app te openen.
Dat je dan hierboven inlogt met hetzelfde KPN ID als in de app ligt voor de hand.

Met meer dan één KPN ID heeft bovenstaande methode geen toegevoegde waarde.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JanD, het klopt wat Ruud zegt! Niettemin begrijp ik dat het wat verwarrend is. Ik geef je feedback door, dan gaan we zeker kijken of we hier iets mee kunnen. 

Ha @JanD, het klopt wat Ruud zegt! Niettemin begrijp ik dat het wat verwarrend is. Ik geef je feedback door, dan gaan we zeker kijken of we hier iets mee kunnen. 

Bedankt voor je reactie @Marcia_ 

Ik kan met mijn correcte gegevens geen KPN id aanmaken, dus geen facturen inzien. Wat erg onhandig is. Ik kan niemand bellen/mailen… wat nu? 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Manuelap, welkom! Is het inmiddels wel gelukt? Zo nee, waar gaat het precies mis? Er is niet al een KPN ID met het betreffende e-mailadres?

Reageer