Beantwoord

KPN veilig voor 5 apparaten aanvragen

  • 23 March 2019
  • 11 reacties
  • 300 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Ik wil KPN Veilig voor 5 apparaten toevoegen. Ik krijg dezelfde mededeling als de topic starter.
Ik heb gebeld en dit komt omdat mijn mobiel overgezet gaat worden van Vodafone naar KPN.
Maar dit gebeurt pas op 10 mei! Is het nu echt niet mogelijk om voor die tijd dit KPN Veilig toe te voegen? Een beetje vreemd als je het mij vraagt.

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 March 2019, 12:15

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Waarom wil je KPN Veilig voor 5 apparaten toevoegen?
Wat wil je daarmee bereiken?
Voor het tegen virussen en malware beveiligen van een Windows PC is dat volledig overbodig en weggegooid geld.
F-secure (de toepassing achter KPN veilig) scoort minder goed dan het gratis in Windows 10 opgenomen "Windows defender".
Reputatie 6
Badge +9
@wjb Omdat ik er 4 laptops aan wil hangen. Verder ben ik het niet helemaal met je eens. In de laatste AV test van december 2018 scoort F-secure 6 5,5 6 en Defender 6 5,5 5,5.
Reputatie 7
Jouw keuze, niet de mijne, ik zie absoluut geen meerwaarde in KPN Veilig dan wel F-Secure.
Wat mij betreft is het absoluut weggegooid geld en dat vind ik zonde.
Dat is ook de reden waarom ik mijn vraag stelde, waarom zou je geld uitgeven als de meerwaarde daarvan nagenoeg nihil is?
Ik heb nog twee "gratis" licenties staan en die zullen niet gebruikt worden.


Nee dank je, die zijn al beschermd.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Alfons, bedankt voor je berichtje!

Omdat je jouw gegevens al hebt ingevuld, heb ik meteen even voor je gekeken. Dit heeft namelijk echt niks te maken met je mobiele overstap, dat gaat via andere programma's en kan dus niet in de weg liggen (behalve aanvraag voor KPN Compleet, maar dat is vaak binnen een week geregeld). Ik zie dat je op 12 maart sneller internet 500/500 hebt aangevraagd. Dit gaat uiterlijk 28 maart, volgende week donderdag, in. Dit houdt op het moment de aanvraag voor KPN Veilig tegen! Wanneer dat toegevoegd is, kan je KPN Veilig aanvragen. Het is dus nog even geduld hebben tot deze openstaande order op gereed staat.

Heb je hier nog meer vragen over, dan hoor ik het graag 😉
Reputatie 6
Badge +9
@Susan_ Dank je voor je reactie. Dat die 500/500 het tegenhoudt wist ik inmiddels ook. Maar: gisteren (zaterdag) kreeg ik een SMS dat het was toegevoegd en inderdaad werkt dat snelle internet nu. Maar evengoed kan ik nu die andere wijziging niet toevoegen. Volgens de helpdesk niet omdat er nog een wijziging aan zit te komen. Op 10 mei dus pas. En compleet waren we al gelijk. Míjn vrouw heeft al langere tijd mobiel via KPN. Misschien wordt het toch pas 28 maart vrij gegeven, ondanks dat ik het al heb?
Reputatie 7
Ik snap echt niet waarom mensen KPN Veilig zouden willen gebruiken om een Windows PC te beveiligen. Nogmaals, dat is mijns inziens weggegooid geld. Het standaard meegeleverde "Microsoft Defender" is vandaag de dag net zo capabel om jouw Windows PC te beveiligen, daar hoef je mijns inziens echt niet nog eens €60,- per jaar voor uit te gaan geven.

Zie bijvoorbeeld:
- https://www.trustedreviews.com/best/best-free-antivirus-3633595
Reputatie 6
Badge +9
@wjb Jouw link verwijst naar een test van gratis programma's. Betaalde pakketten zitten hier niet bij, dus kun je een vergelijking hier niet maken. Maar Defender is zeker niet slecht hoor. Overigens gebruik ik nu Bitdefender Total Security 2019. Een van de beste programma's op dat gebied. Maar die loopt over 2 weken af.
Reputatie 7
Maar Defender is zeker niet slecht hoor. Overigens gebruik ik nu Bitdefender Total Security 2019. Een van de beste programma's op dat gebied. Maar die loopt over 2 weken af.


We draaien op onze Windows machines alleen "Microsoft Defender" en op één risico machine (de laptop van mijn zoon) draaien wij periodiek ter verificatie een full scan met malwarebytes.
Ook die weet niets te vinden en dus heb ik zo'n groot vertrouwen in "Microsoft Defender" dat ik uitspraken als in dit topic zonder enige schroom zal herhalen.
Ook betaalde antivirus toepassingen zijn niet (significant) beter in het beveiligen van jouw Windows machines en de vraag is dan ook echt of je daar dan wel geld aan moet willen uitgeven.
Reputatie 7
Badge +21
Administratief kan het nog tot en met de 28e van maart duren helaas. Zoals het nu lijkt, staat de order namelijk nog wel open.. Zullen we afspreken dat als het donderdagmiddag nog niet lukt, je dan opnieuw even contact opneemt? Dan zoek ik het voor je uit!
Reputatie 6
Badge +9
@Susan_ Heel lief van je. Maar ik heb net vanmiddag mijn Bitdefender Total Security met 1 jaar verlengd.
Reputatie 7
Badge +21
@Alfons, oke geen probleem! Bedankt voor je terugkoppeling 😉

Reageer