Beantwoord

Melding: Je logt in met een nieuw apparaat bij inlog van het KPN Forum

  • 17 October 2022
  • 80 reacties
  • 1801 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Gisteren heb ik Windows 11 geupdate naar 22H2 (de 2de versie van Windows 11).

Werkt perfect.

Apparaat is uiteraard nog steeds de zelfde Desktop.

MAAR:

Elke keer als ik nu inlog op dit forum krijg ik de volgende e-mail:

Nieuwe login bij KPN

 

Login op nieuw apparaat

 

Was jij dit?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 24 March 2023, 10:27

Bekijk origineel

80 reacties

Reputatie 7

Handige nieuwe dienst: KPN Combinaties @wjb 

https://combinaties.kpn.com/

Ehhh ... wat is de relatie met dit topic?

Reputatie 7

...dus die spam is niet nodig  ⚠️ 

Je kunt een filter regel in webmail instellen die deze mails direct forwarden naar abuse@kpn.com want zij weten wel raad met spam. 😉

Handige nieuwe dienst: KPN Combinaties @wjb 

https://combinaties.kpn.com/

Ehhh ... wat is de relatie met dit topic?

Hallo @wjb , daardoor krijg je die vraag waar dit topic over gaat.

controle op de login.

Reputatie 7

Handige nieuwe dienst: KPN Combinaties @wjb 

https://combinaties.kpn.com/

Ehhh ... wat is de relatie met dit topic?

Hallo @wjb , daardoor krijg je die vraag waar dit topic over gaat.

controle op de login.

Ik kan je echt niet volgen.

Waar heb je het nu over en wat is de correlatie met combinaties.kpn.com?

Reputatie 7
Badge +10

...dus die spam is niet nodig  ⚠️ 

Je kunt een filter regel in webmail instellen die deze mails direct forward naar abuse@kpn.com want zij weten wel raad met spam. 😉

Perfect solution 🤓

Handige nieuwe dienst: KPN Combinaties @wjb 

https://combinaties.kpn.com/

Ehhh ... wat is de relatie met dit topic?

Hallo @wjb , daardoor krijg je die vraag waar dit topic over gaat.

controle op de login.

Ik kan je echt niet volgen.

Waar heb je het nu over en wat is de correlatie met combinaties.kpn.com?

Hallo @wjb binnen dit topic gaat het toch over ‘login op nieuw apparaat’?

Binnen de nieuwe dienst combinaties van KPN is er een dienst die de logins controleert en als het niet vertrouwd wordt een melding stuurt.

 

Reputatie 7

Binnen de nieuwe dienst combinaties van KPN is er een dienst die de logins controleert.

Met alle respect maar waar heb je het in vredesnaam over?

Reputatie 7
Badge +10

Hallo @JanD daar waren we inderdaad al van op de hoogte maar het probleem is nu dat het versturen van deze emails niet elke keer verstuurd moeten worden wanneer de klant ook nog 2FA heeft aan staan. Overdrijven is dan ook een vak vanuit kpn.
Ik begin daarom ook te vermoeden dat klanten ‘verplicht’ ruimte vretende apps moeten gaan gebruiken om deze spam mails te gaan omzeilen aangezien mb’s delen ook niet meer via de webbrowser kan. 

Binnen de nieuwe dienst combinaties van KPN is er een dienst die de logins controleert.

Met alle respect maar waar heb je het in vredesnaam over?

Hallo @wjb die nieuwe dienst van KPN is nieuw en blijkbaar nog niet naar buiten toe over gecommuniceerd, ik kwam het bij toeval tegen, kijk maar eens naar de vele mogelijkheden via de link die ik eerder stuurde.

De mogelijkheden die voor mij persoonlijk interessant zijn heb ik geactiveerd, zo is er voor elk wat wils.

Duidelijker kan ik helaas niet zijn.

 

 

Reputatie 7

Hallo @wjb die nieuwe dienst van KPN is nieuw en blijkbaar nog niet naar buiten toe over gecommuniceerd, ik kwam het bij toeval tegen, kijk maar eens naar de vele mogelijkheden via de link die ik eerder stuurde.

De mogelijkheden die voor mij persoonlijk interessant zijn heb ik geactiveerd, zo is er voor elk wat wils.

Duidelijker kan ik helaas niet zijn.

Maar wat lees je daar dan over een nieuwe dienst die de logins controleert en als het niet vertrouwd een melding stuurt.

Ik hoop toch niet dat je over de onderstaande "dienst" hebt want dan mis ik elke correlatie met hetgeen waar dit topic over gaat.

 

En als je het over iets anders hebt, waar heb je het dan over?

Plaats anders eens een screenshot.

Hallo @wjb  die screenshot bedoel ik inderdaad, als ik die dienst verkeerd interpreteer, mijn excuses.

 

Reputatie 7

Hallo @wjb  die screenshot bedoel ik inderdaad, als ik die dienst verkeerd interpreteer, mijn excuses.

Excuses zijn natuurlijk nergens voor nodig maar die dienst is inderdaad heel wat anders dan waar dit topic over gaat.

Ik zie ook geen enkele meerwaarde van al die "combinaties" maar dat zal aan mij liggen. Of het zijn volstrekt onzinnige functies of ik heb ze al jaren op een andere manier ingericht.

Reputatie 7
Badge +20

 

Je doet er verstandig aan om de cookies van KPN niet meer te verwijderen want anders ben ik bang dat je doodgegooid zult blijven worden met die meldingen.

 

 

Helaas @wjb dat helpt niet.

Dat heb ik ook zo ingesteld, vanaf het begin al.

Ik heb altijd in de Edge Chrominum de cookies laten verwijden, maar voor enkele websites maak ik een uitzondering en die worden niet verwijderd.

 

Deze van KPN kijkt waarschijnlijk anders en is inderdaad super irritant.

Reputatie 7
Badge +20

Heel erg irritant.

Nu ook als ik inlog op MIJNKPN (daar heb ik een ander mail adres en wachtwoord voor).

Heel erg irritant.

 

Apparaat is nog steeds hetzelfde.

Cookies voor KPN worden niet verwijderd.

 

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost. 

Reputatie 7
Badge +20

Is er al iets meer bekend over dit super irritante probleem? 

Reputatie 7
Badge +20

Wanneer wordt dit irritante probleem opgelost?

Krijg het bij inloggen van dit forum en bij inloggen MIJNKPN (beide ander gebruikersnaam en wachtwoord).

Cookies blijven voor deze sites altijd staan, dus daar ligt het niet aan. 

Ik heb er ook al heel lang last van en  gemeld in een ander topic als reactie, daarin vroeg de moderator om een screendump, hetgeen TS geplaatst heeft. Mijn Postvak IN loopt zo langzamerhand vol van die meldingen.😡

 

Reputatie 7

Als je een domein van kpn gebruikt voor jouw forumaccount zet dan een emailfilter in webmail waarbij je die vervelende spamberichten direct in de prullenbak plaatst.

Goed idee @wjb om die berichten als spam af te wikkelen, misschien komt er dan een eind aan, maar KPN moet de oorzaak opsporen en verhelpen.

 

Reputatie 1

Ik krijg nu ook enkele dagen deze mail, met ook nog eens op onmogelijke tijden dat ik met een nieuw apparaat ingelogd zou zijn (midden in de nacht).

Ik maak gebruik van een FB login dus lijkt het mij dat niet zomaar een email en password gebruikt kan worden. Maar misschien moet de KPN wat meer info geven zoals een IP adres, of misschien wel een PC naam of MAC adres. om te zien of 1 van mijn computers dit kan zijn of toch echt iets externs.

 

Reputatie 7
Badge +19

Het heeft lang geduurd maar er is dan eindelijk een oplossing

 

 

De klant geeft aan dat hij “Cookies van MijnKPN en forum niet uitwist”. Wil je de klant vragen om dit ook te doen voor het domein api.kpn.comHiermee verwachten we dat het probleem verholpen is.

Kan het zijn dat dit probleem weer opspeelt ?
Zojuist een email ontvangen met :
Je KPN account < - > is gebruikt om in te loggen op een nieuw apparaat. Dit was op 24 augustus 2023 om 10.23 uur.

En als ik uit en weer in log weer zo’n bericht.

Ik gooi mijn browser cache leeg na het gebruik van een browser, en als ik ergens ben ingelogd verwijder ik het account ook. Dat bedrijven zoals google mij proberen te verplichten op alle apparaten altijd ingelogd te zijn, net zoals op smartphones met hun wantstaltige software architectuur, stoort me mateloos, dat  bedrijven zoals KPN daaraan meedoen en dat ik als betalende klant die e-mails niet uit kan zetten vind behoorlijk storend.

(Daardoor word ik uiteraard doodgegooid met zogenaamde “beveiligings”e-mails van hufterige privacy schendende bedrijven zoals google.)

 

Ofschoon ik het helemaal met je eens ben denk ik dat je hier helaas bij de verkeerde boom blaft.
Dit onderwerp gaat over een melding van een inlog bij kpn op een nieuw apparaat terwijl dat niet het geval is.
En het is mij overduidelijk dat kpn bezig is om kritiekloos achter alles wat die a-morele bedrijven bieden aan te lopen.
Net zoals er zo velen dat doen, personen en bedrijven, alles wat ideaal lijkt heeft uiteindelijk een keerzijde, sla de geschiedenis boeken er maar op na, maar nee hoor, een ieder met kritiek is ouderwets.

Reputatie 7
Badge +20

@pp2 

Wil je s.v.p. een eigen topic starten.

Hier gaat deze topic helemaal niet over en het probleem wat ik aangaf is allang opgelost.

Dit topic is ook al meer dan 1 jaar oud. 

Reageer