Beantwoord

Mijn geheime nummer niet zichtbaar op factuur van derden

  • 12 February 2020
  • 6 reacties
  • 1476 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Het vervelende, in het verlengde van de overige privacy instellingen, is dat geheime nummers toch zichtbaar zijn op facturen en niet afgeschermd. Ik kan echt nergens terugvinden hoe dit te veranderen. Dus mijn nummer niet herkenbaar op de factuur van een ander. 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag

icon

Beste antwoord door PeterG 12 February 2020, 16:50

Bekijk origineel

6 reacties

Klopt.

Geheime nummers zijn standaard niet opvraagbaar bij nummerinfodiensten en detelefoongids.nl.

Niet standaard is verborgen op de factuur van bellers (omdat men ervan uitgaat dat het nummer dan toch al volledig bekend is en ook in het kiesgeheugen v.d. beller staat).
Wil je een 06 toch niet helemaal zichtbaar dan kan dat alleen via de klantenservice. Maar ik vermoed ook via een moderator hier.

→ niet helemaal zichtbaar want alleen de laatste 4 cijfers zijn dan vervangen door asterixen.
vb 0623456789 wordt dan dus 062345****

Hallo @Galdor68  en @PeterG , dat is binnen MijnKPN te regelen, zie onderstaande screendump:

 

Dat met de asterixen is wat ik bedoel. Ik zie het 06nummer van mijn schoonmoeder standaard zo op de factuur. Net als enkele vaste nummers, het is dus verbazingwekkend dat het niet (meer) standaard gebruik is.

Nu kunnen we enkel uitgaand zien op de factuur voorheen konden we ook inkomende nummers zien in online historie overzichten daar hoeft mijn nummer niet direct herkenbaar te zijn die inzage hebben we niet meer.  

Daar ligt mijn zorg meer nu ik er over na denk. Ondanks het 'geheime' nummer moet de telefoon zelf ook het ID niet mee sturen bij mobieltjes en of vaste lijnen.

Probleem opgelost.

Mede dankzij JanD ik had dit bij Privacy verwacht ik heb totaal over het kopje Nummerafscherming heen gekeken.

 

… en via die link kom je gewoon op dit formulier, @JanD 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/nummerafscherming-aanvragen.htm

En dus via klantenservice dus :wink:

Helder verder. Jouw uitleg klinkt op zich logisch waarom het niet meer standaard is @PeterG 

Reputatie 7

Hah @Galdor68, zoals je hebt gemerkt heb ik je vraag afgesplitst en een nieuw topic aangemaakt. Goede vraag, waar vind je deze instelling? JanD heeft het gevonden. Top! En Peter geeft de juiste onderbouwing. Opgelost dus :D 

Reageer