Beantwoord

Mijn KPN app is vervelend

  • 27 January 2020
  • 21 reacties
  • 313 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Je zou toch mogen verwachten dat als je de eerste keer aangeeft Nee dit wil ik niet dat je niet elke keer deze melding krijgt. Daaraan gekoppeld betreft dit enkel de weergave in de app.

Ik wil al helemaal niet dat de namen van mijn contacten in de systemen van een provider terecht komen. Helemaal grappig is deze melding zie ik op een wifi only tablet.

 

*Opgelost ik had op niet meer vragen moeten klikken. Blond moment.

icon

Beste antwoord door Anonymous 27 January 2020, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Kijk eens bij de ingebouwde rechten opties van dergelijke apps zou ik zeggen. Dan zie je wellicht waarom er een app is. Wat biedt deze app meer dan via een browser je account zaken regelen? In ieder geval het doorkopieren van je contacten zo lijkt het.

Kijk eens bij de ingebouwde rechten opties van dergelijke apps zou ik zeggen. Dan zie je wellicht waarom er een app is. Wat biedt deze app meer dan via een browser je account zaken regelen? In ieder geval het doorkopieren van je contacten zo lijkt het.

Je doelt hiermee op het tweede deel. De webversie heeft ten alle tijden mijn voorkeur.

Reputatie 7

De webversie heeft ten alle tijden mijn voorkeur.

Waarom heeft de webversie jouw voorkeur?

Is dat puur omdat er nog functionaliteit mist in de app die wel voorhanden is in de webversie?

Zo ja, hoe zou je er dan over denken als deze functionaliteit ook in de app opgenomen zou zijn?

 

Helemaal grappig is deze melding zie ik op een wifi only tablet.

Ook op een wifi only tablet kan je contacten met hun telefoonnummer vastleggen.

Voor een telefoon zie ik meer logica van de link met contacten.

De KPN app is iets uitgebreider dan de Telfort app dat wel waarom niet de voorkeur

Opslagruimte zou al één reden kunnen zijn KPN 77,35 Mb tegen over 32,98 Mb voor die van Telfort maar niet echt van belang.

Op mijn telefoon was de app van Telfort prima om even snel het verbruik in te zien. Op de tablet is de webomgeving de standaard. Mede omdat daar meer was te regelen of te vinden goed voorbeeld de klantnummer en pincode voor Itv niet te achterhalen via de Mijn Telfort app.

Voor thuis kan ik om logische redenen nog niks zeggen over KPN voor Mobiel wel al zijn bepaalde zaken zoals de gehele vormgeving nog even wennen, het lijkt in ieder geval completer. Voor Mobiel waren er bij Telfort niet echt heel veel verschillen in mogelijkheden in de app en webomgeving dat zat voor mij meer in het prettiger werken overzichtelijker.

 

Waarom dan een app onnodig ruimte in laten nemen als ik via een browser hetzelfde en meer kan. Het zal bekend zijn dat ik liever een app voor meerdere functies gebruik dan meerdere apps. 

Reputatie 7

Voor een telefoon zie ik meer logica van de link met contacten.

Maar zoals je al zei is dit toch puur voor de presentatie binnen de app.

Daaraan gekoppeld betreft dit enkel de weergave in de app.

Het is niet zo dat de namen van de contacten daarmee in de systemen van KPN opgenomen zullen worden.

Ik wil al helemaal niet dat de namen van mijn contacten in de systemen van een provider terecht komen.

Wat je doet is rechten verlenen aan de app om jouw contacten te benaderen zodat op basis van het nummer de bijbehorende naam getoond kan worden.
 

Mede omdat daar meer was te regelen of te vinden goed voorbeeld de klantnummer en pincode voor Itv niet te achterhalen via de Mijn Telfort app.

Goed punt. Gelukkig zijn die in de mijn KPN app wel gewoon te achterhalen.

 

Feitelijk is de app vrijwel niets meer dan een html5 schil om de site.

Ik ben wel een voorstander van apps, maar dan moet je wel alles kunnen doen wat je ook via de site kan doen en daar kan mijns inziens nog wel een paar dingetjes te verbeteren in de mijn KPN app.

Bij die zin ben ik de vraagteken vergeten. Mea Culpa.

Het moest zijn

Daaraan gekoppeld betreft dit enkel de weergave in de app?

Zonder de vraagteken heeft het niet de bedoelde betekenis. Waarom vraag ik dit de door mij ingestelde ssid op mijn ExperiaWifi worden ook op de KPN servers bewaard. Er is in mijn opinie meer zichtbaar voor KPN dan ik wenselijk vind. Veel is voor klant gemak dat snap ik. Ik weet even niet meer waar ik het tegenkwam maar zelfs het gebruik van de menu's van de tv ontvanger kan ter verbetering worden vast gelegd. Nou nee ik ben niet zo heel paranoide aangaande privacy maar dat hoeft echt niet.

 

Terug komend naar de vraag is het enkel lokaal prima.

Wat de voorkeur voor app of browser betreft daar hebben wij beiden dit forum al genoeg mee belast inverband met de itv website.

Reputatie 7

Er is in mijn opinie meer zichtbaar voor KPN dan ik wenselijk vind.

Helemaal correct, 100% eens. Vandaar ook dat ik geen Experia Box meer in huis heb en KPN daarmee niet meer in staat is binnen mijn netwerk te kijken. Als KPN op afstand kan vaststellen welke apparaten er op mijn thuisnetwerk aangesloten zijn, dan hebben we daar een onacceptabele inbreuk in mijn privé omgeving.

Vind je dat ook ongewenst/onacceptabel, kies dan voor een FRITZ!Box of een eigen router.

Ehmm een Fritzbox is toch ook een eigen router? 

Dat is verder voor een ander topic.

 

Antwoord 1. Ik was vergeten op niet meer vragen te klikken.

Antwoord 2. Deze functie wordt enkel lokaal op het betreffende toestel gebruikt.

 

Reputatie 7

Ehmm een Fritzbox is toch ook een eigen router? 

Nog wel ... maar aangezien KPN configuratiewizards in FRITZ!OS heeft laten opnemen voor haar netwerken en vaste telefonie, denk ik dat je er op kunt wachten dat KPN op één of andere manier de FRITZ!Box als alternatief van de Experia Box gaat zien. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat je voor bijvoorbeeld €5,- per maand een FRITZ!Box in "bruikleen" zou kunnen krijgen. Dat zou wel passen bij de één merk strategie waarbij XS4ALL ook (technisch) zal opgaan in KPN.

De toekomst zal het uitwijzen. :wink:

Even of topic meegaan die koop ik dan zelf ik ga niet maandelijks betalen voor bruikleen dat is simpel weg huren de providers verdienen al genoeg 

Ook bij een gekochte FB kan ik die wizard gebruiken. Het is wel heel schandalig als dit ook maar een schijntje van waarheid heeft. Betalen voor bruikleen

Zoals gezegd die discussie ust voor een ander topic.

Reputatie 7

Ook bij een gekochte FB kan ik die wizard gebruiken. Het is wel heel schandalig als dit ook maar een schijntje van waarheid heeft. Betalen voor bruikleen

Denk je dat je niet betaalt voor de Experia Box en voor de TV ontvangers die je in bruikleen hebt. Natuurlijk betaal je daarvoor.

En waarom denk je dat de XS4ALL abonnee beduidend meer kwijt is voor zijn abonnement.

Precies, twee dingen, de FRITZ!Box i.p.v. de Experia Box en de betere klantenservice.

Dat laatste is ook al door KPN overgenomen, de TechDesk voor €5,- per maand.

Je kunt de FRITZ!Box natuurlijk ook kopen, maar de FRITZ!Box 7583 kost al snel €245,- en dan ben je met €5,- toch heel wat maanden onderweg.

Uiteraard weet ik dat, er zit verschil in dit expliciet op de factuur te zien of verwerkt in het totaal bedrag.

Dat is dus een reden om geen eigen router te kopen de maandlasten worden er niet minder van.

Voor die Tech desk heb ik Google en Tweakers.net niet dat ik dat nodig heb. Zo uitgebreid is ons netje niet.

Reputatie 7

Uiteraard weet ik dat, er zit verschil in dit expliciet op de factuur te zien of verwerkt in het totaal bedrag.

Wat is dat verschil dan?

 

Ik zou het juist toejuichen als KPN zou komen met een bruikleen propositie voor een FRITZ!Box in plaats van een Experia Box. Dit is precies de propositie van XS4ALL en mijns inziens is daar niets mis mee. 

Een heel goed alternatief zou een huurkoop constructie kunnen zijn waarbij in bijvoorbeeld 24 maanden de FRITZ!Box afbetaald wordt.

 

En als je voor het zelf kopen van een FRITZ!Box kiest dan zal KPN binnen het contract vast en zeker een Experia Box blijven leveren waar je dan nog steeds de kosten van voorgeschoteld krijgt.

Uiteraard weet ik dat, er zit verschil in dit expliciet op de factuur te zien of verwerkt in het totaal bedrag.

Wat is dat verschil dan?

 

Sorry domme vraag in mijn ogen, het psycholische effect. Goed voorbeeld de abonnementen waarbij opnemen en een tweede ontvanger inbegrepen waren maar ondertussen gewoon € 10,00 duurder.

We zien het niet dus het bestaat niet.

Reputatie 7

Uiteraard weet ik dat, er zit verschil in dit expliciet op de factuur te zien of verwerkt in het totaal bedrag.

Wat is dat verschil dan?

Sorry domme vraag in mijn ogen, het psycholische effect. Goed voorbeeld de abonnementen waarbij opnemen en een tweede ontvanger inbegrepen waren maar ondertussen gewoon € 10,00 duurder.

We zien het niet dus het bestaat niet.

Domme vragen bestaan niet.

Ik ben het volledig met je eens dat het bundelen van kosten de werkelijke kosten verdoezelt en dat daardoor de klant geneigd is om de werkelijke kosten uit het oog te verliezen.

Rationeel en financieel gezien is er echter geen verschil, de totaalprijs wordt er niet anders door. Dus stel dat er €2,50 in de abonnementsprijs zou zitten voor een Experia Box, dan zou bij de "bruikleen" van een FRITZ!Box bijvoorbeeld een extra bijdrage van €4,- gevraagd kunnen worden om zo in 36 maanden tot een dekking van de kosten voor de FRITZ!Box te kunnen komen.

Reputatie 7
Badge +24

Ehmm een Fritzbox is toch ook een eigen router? 

Nog wel ... maar aangezien KPN configuratiewizards in FRITZ!OS heeft laten opnemen voor haar netwerken en vaste telefonie...

Heeft KPN dit gedaan? Hoe weet je dit? Is het niet een actie van fritzbox zelf? Gewoon volledig op eigen inistatief?

Ik zie het niet gebeuren dat KPN andere modems naast hun Experiabox gaat aanbieden. Is allemaal veel te moeilijk voor de klantenservice. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik weet even niet meer waar ik het tegenkwam maar zelfs het gebruik van de menu's van de tv ontvanger kan ter verbetering worden vast gelegd. Nou nee ik ben niet zo heel paranoide aangaande privacy maar dat hoeft echt niet.

Tja... dat is op elke website zo. Een eigenaar van een website kan precies zien welke pagina's je bezoekt. En die ontvanger is bijna zo ongeveer gewoon een website waarop je zit te browsen met je afstandsbediening 

Reputatie 7

Heeft KPN dit gedaan? Hoe weet je dit? Is het niet een actie van fritzbox zelf? Gewoon volledig op eigen inistatief?

Nee, dat is echt KPN die daartoe de opdracht heeft gegeven.

 

Ik zie het niet gebeuren dat KPN andere modems naast hun Experiabox gaat aanbieden. 

In het kader van de integratie van XS4ALL met KPN en in ogenschouw nemende dat KPN die confuratiewizard heeft laten opnemen in FRITZ!OS, is het mijns inziens met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zo dat KPN de FRITZ!Box zal gaan leveren.

 

Is allemaal veel te moeilijk voor de klantenservice. 

Vandaar ook de Tech Desk.

@Nick83 ik geloof er ook niks van dat het in opdracht van KPN was. De meeste benodigde info is vindbaar op het web bij Telfort werkte al vrij lang een licht aangepast xs4all script.

Mijn mening is dat AVM dit op verzoek en in samenwerking met klanten heeft gedaan. Heel mischien heeft KPN meegewerkt in het verstrekken van gegevens maar in opdracht van?

Verder staat @wjb  uiteraard onder NDA hij schrijft veel maar mag het niet feitelijk onderbouwen zoals hij ook noemt dat we beheer over de sip login gaan krijgen.

Dit hoort in de vrije routerkeuze topic thuis!!

Reputatie 7

Heel mischien heeft KPN meegewerkt in het verstrekken van gegevens maar in opdracht van?

Ja, in opdracht van KPN.

Het is toch ook volstrekt logisch dat KPN deze stappen zet immers XS4ALL wordt onderdeel van KPN en de FRITZ!Box zal daarbij wel ondersteund moeten worden.

 

Dit hoort in de vrije routerkeuze topic thuis!!

Klopt.

Beste @wjb  dat maakt het nog niet Logisch!

Niet voor mij in ieder geval.

Telfort wordt ook KPN de vraag is nu gaan alle Telfort klanten andere Vlans krijgen moeten wij dan ook anders aanmelden, diverse klanten met eigen routers worden daar niet blij van. Die zijn vanwege veranderingen Itv al niet blij. Daar wordt nog geen antwoord op gegeven dit moet gewoonweg nu al wel bekend zijn!

Als je niet met harde onweerlegbare bewijzen kan komen noem dit soort zaken dan niet.

Ik respecteer je know how maar je raakt dat vaak kwijt door regelmatig met goed bedoelde maar niet nodige eigen opinie's.