Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

mijnKPN app en meerdere mobiele telefoons

Reputatie 1
Wij hebben KPN Compleet en hebben meerdere mobiele telefoons in het abonnement. Nu is de wens om per mobiele telefoon het verbruik in de gaten te houden. Het is mij onduidelijk of dat kan. Ik heb op mijnKPN gekeken. Het lijkt of er meerdere KPN ID's gemaakt kan worden, maar ik ben niet zeker. Wie weet de oplossing?

Het is overigens de bedoeling dat je op 1 mobiele telefoon alles kan zien en op andere mobiele telefoons alleen het verbruik van de betreffende telefoon
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 oktober 2017, 15:28

Hallo Paul, welkom op het forum! Goed dat je hier je vraag stelt, ik heb antwoord voor je 🙂

Laat ik beginnen met het laatste: het is niet mogelijk dat je op 1 toestel alles kunt zien en op de anderen alleen verbruik.

Dan, een stukje uitleg over KPN ID en abonnementen. KPN ID is een overkoepelend iets. Daar kun je meerdere van aanmaken, het enige wat je ervoor nodig hebt is een e-mailadres. Aan een KPN ID kun je vervolgens abonnementen koppelen. Je kunt dan van die abonnementen gegevens inzien, dingen wijzigen, verbruik bijhouden etc...

KPN Compleet is een bonus voor mensen die meerdere abonnementen hebben. Het is geen abonnement op zich.

Wat je dan ook kunt doen is voor elk mobiel abonnement een KPN ID aanmaken. Op elk toestel installeer je dan de MijnKPN app. Je kunt daar dan op inloggen met dat KPN ID. Daarmee kan het verbruik bekeken worden. Maar, dan kunnen ook de overige gegevens ingezien worden, en wijzigingen worden doorgevoerd.

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Hallo Paul, welkom op het forum! Goed dat je hier je vraag stelt, ik heb antwoord voor je 🙂

Laat ik beginnen met het laatste: het is niet mogelijk dat je op 1 toestel alles kunt zien en op de anderen alleen verbruik.

Dan, een stukje uitleg over KPN ID en abonnementen. KPN ID is een overkoepelend iets. Daar kun je meerdere van aanmaken, het enige wat je ervoor nodig hebt is een e-mailadres. Aan een KPN ID kun je vervolgens abonnementen koppelen. Je kunt dan van die abonnementen gegevens inzien, dingen wijzigen, verbruik bijhouden etc...

KPN Compleet is een bonus voor mensen die meerdere abonnementen hebben. Het is geen abonnement op zich.

Wat je dan ook kunt doen is voor elk mobiel abonnement een KPN ID aanmaken. Op elk toestel installeer je dan de MijnKPN app. Je kunt daar dan op inloggen met dat KPN ID. Daarmee kan het verbruik bekeken worden. Maar, dan kunnen ook de overige gegevens ingezien worden, en wijzigingen worden doorgevoerd.
Reputatie 3
Badge +2
Dit probleem heb ik ook nu!

MijnKPN geeft in alle producten inzicht, je kan er dingen aanpassen, maar ook bestellen. Je kan bijvoorbeeld ook MB’s delen. Ik moet zeggen geweldig allemaal en erg overzichtelijk 👍🏻

Nu hebben mijn kinderen ook een abonnement bij KPN en wil ik zeker niet dat hun alles in kunnen zien, aanpassen, of aanschaffen in MijnKPN!

Maar wat ik wel wil dat ze hun data tegoed zien en of in de gaten houden. Hebben jullie hier een aparte app voor, of is het verstandigger om een andere provider te kiezen? (abonnementen verlopen binnenkort)...

Heb het idee dat andere providers hier verder in zijn 😬
Reputatie 3
Badge +2
Iemand al een aparte app gevonden (buiten KPN) waar het wel mogelijk is dat je alleen je data/belminuten kan in zien?

Heb geen zin in, dat mijn kinderen alles kunnen zien, aanpassen, en finacieel inzicht hebben.
Hier idem dito en al een poos aan het 'uitvogelen'....
Had al behoudens mijzelf, ook nu met m'n minderjarige 2 kinderen een mobiel KPN abonnement welke (uiteraard) afgesloten zijn op mijn naam.
Doch, kan hun abonnement niet toevoegen op mijn al reeds bestaande KPN-account.
Begrijp uit reacties dat dit ook niet mogelijk is, ondanks KPN mij wel 'afdwingt' volgens de wet om mobiel telefoon contracten van minderjarigen op mijn naam af te sluiten, en vervolgens zichzelf op beroept dat alleen voor een combi TV-internet abonnement geregistreerd op mijn naam toegevoegd kan worden.
Overige contracten op mijn naam, voor zoals m'n beide minderjarige kinderen, dient er dus voor elk apart een nieuw account te worden aangemaakt.
Afgezien het feit dat 'toegang' tot hun accounts uiteraard alleen bij mij bekend zijn, lijkt het mij billijker dat überhaupt naamgebonden afgesloten abonnementen gelinkt dienen te worden i.p.v. aan afzonderlijke telefoonnummers.
Immers worden rekeningen van KPN verstuurd n.a.v. contractuele tenaamstellingen, en niet volgens telefoonnummers.
Ben alleenstaande ouder en bovendien zeevarend, en begrijp niet waarom alle abonnementen niet gewoon onder één KPN account kunnen worden gebracht, daar deze immers de facturen betaald.
Overweeg om voor de kinderen een andere provider te kiezen, dit schept voor mij meer duidelijkheid.

.
Reputatie 7
Badge +10
Ha @SkydiveJohn, welkom op ons Forum! Ik vind het gek dat als alles op jouw naam staat, dat het dan niet samen te voegen is onder 1 klantnummer. Als alle abonnementen onder 1 klantnummer 'hangen', kan je het wel toevoegen in 1 MijnKPN account. Wil je reageren op mijn privébericht? Dan kijk ik voor je na of ik dit kan regelen!

@weblog, ik begrijp jouw wens hierin. Ze hebben de app niet nodig om hun verbruik op te vragen, dit kan per sms. SMS ‘saldo’ naar 1244 om het data-, bel- en smsverbruik op te vragen 🙂
Reputatie 3
Badge +2

@weblog, ik begrijp jouw wens hierin. Ze hebben de app niet nodig om hun verbruik op te vragen, dit kan per sms. SMS ‘saldo’ naar 1244 om het data-, bel- en smsverbruik op te vragen :-)

@Natasja_1
Ik weet dat KPN erg ouderwets is maar moeten we nu echt in de 90,s blijven hangen.

🤤

Maar goed alsnog is de vraag of er een app is om te kijken hoeveel, mb’s en of belminuten er zijn (zonder alle financiële overzichten en of bestel opties)
De vraag was niet of we een saldo (euro,s) via SMS konden opvragen!?
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb geleerd om te denken in mogelijkheden en niet in beperkingen 😉 De app is er niet, anders had ik dat aangegeven, maar dit is een oplossing om alsnog het verbruik te kunnen controleren. Je bent geheel vrij om te bepalen of je de sms-mogelijkheid gaat gebruiken!
Reputatie 3
Badge +2
Natasja schreef:

Ik heb geleerd om te denken in mogelijkheden en niet in beperkingen 😉 De app is er niet, anders had ik dat aangegeven, maar dit is een oplossing om alsnog het verbruik te kunnen controleren. Je bent geheel vrij om te bepalen of je de sms-mogelijkheid gaat gebruiken!

Ik begreep inderdaad dat de mogelijkheden er niet zijn, maar als je “saldo” naar 1244 verstuurd dan krijg je alleen de kosten te zien welke over je abonement gaan.

En geen tegoeden van je belminuten, en of dataverkeer.

Als er geen app is, en ook niet van derden dan houden de wensen hierbij op... 🤔
Reputatie 7
@webloq en ik verwacht dat @Natasja_1 ook meeleest., Probeer eens de app Traffic Monitor+ een andere optie is in mijn ogen Call meter NG.

Reageer