Beantwoord

MijnKPN app vingerafdruk werkt niet

  • 8 March 2019
  • 14 reacties
  • 1705 keer bekeken

Ik kan mijn vingerafdrukscanner niet meer instellen voor de mijn KPN app (vind ik nogal vervelend) ik krijg de melding terug: Omdat u de instellingen van Vingerafdruk gewijzigd heeft, is Vingerafdruk voor MijnKPN uitgeschakeld. In 'Beveiliging' kunt u de Vingerafdruk weer inschakelen.

Herinstalleren, uitloggen, toestel uit en aan zetten helpt allemaal niets en ben door de klantenservice naar hier gestuurd in de hoop dat er een oplossing zou komen.

Het gaat om een Nokia 8 toestel (helemaal up to date)

Alle andere apps (denk aan bankapps) die met een vingerafdruk werken doen het wel gewoon.

De klantenservice medewerker heeft dit aangegeven gezien het vermoeden bij hem/haar bestond dat het toestel specifieke instellingen waren:
  • Tik op Instellingen > Beveiliging en locatie > Vingerafdruk. Als u geen schermvergrendeling op uw telefoon hebt ingesteld, tik dan op Schermvergrendeling
  • Daar kun je de instellingen controleren
Dit was echter niet zo want op die plek zijn er bij mijn toestel geen instellingen te maken, enkel te zien welke vingerafdrukken er zijn geregistreerd in het toestel.
icon

Beste antwoord door J.Willems 12 March 2019, 00:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Tom0000000, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

De vingerdruk kan je, voor zover ik weet, alleen gebruiken op het moment dat je de vingerafdruk ook gebruikt om je toestel te ontgrendelen. Het kan ook zijn dat je eerst een pincode moet aanmaken voor je MijnKPN app, waarna je het kan wijzigen naar vingerafdruk (via instellingen - app instellingen - vingerafdruk).

Wil je laten weten of bovenstaande hierin geholpen heeft? Zo niet, dan moet ik het even doorzetten intern om te kijken of er nog meer opties zijn om uit te proberen!
Goedemorgen @Susan_

Het toestel wordt ook ontgrendeld met de vingerafdruk.
Op het moment dat ik dus de vingerafdruk wil instellen voor de mijnKPN app (volgens de methode die jij aangeeft) krijg ik dus de eerder genoemde melding. (Omdat u de instellingen van Vingerafdruk gewijzigd heeft, is Vingerafdruk voor MijnKPN uitgeschakeld. In 'Beveiliging' kunt u de Vingerafdruk weer inschakelen.)

Helaas heeft het dus niet geholpen want dat is precies het probleem waar ik tegenaan loop.
Reputatie 7
Begrijp ik het goed dat jij in de app het gebruik van de vingerafdruk niet meer aan kunt zetten?

Dat klopt

Reputatie 7
Welke versie van Android draait op jouw Nokia 8?
Mijn telefoon is volledig up to date, dus Android Pie (Android versie 9)
Reputatie 7
Interessant, ook ik heb Android 9 op mijn OnePlus 5T, maar ik ondervind geen problemen met het uit en aanzetten van de vingerafdruk voor de mijnKPN app.
ik dus helaas wel
Interessant, ook ik heb Android 9 op mijn OnePlus 5T, maar ik ondervind geen problemen met het uit en aanzetten van de vingerafdruk voor de mijnKPN app.

Heb zelf ook een 5T, en ervaar het probleem. Draai wel op de laatste beta build, maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Gezien alle andere apps geen problemen ondervinden.
Reputatie 7





Dan heb je geluk, maar heb het gelukkig opgelost.

Eerst even naar de settings gaan en volgens naar Apps & Notifications.


Vervolgens de MijnKPN app zoeken en naar de storage ervan gaan.




Dan even zowel de storage als de cache clearen. En vervolgens de MijnKPN app weer opstarten, opnieuw inloggen en dan wordt er gelijk gevraagd of je je vingerprint wilt gebruiken.

Heb ter zekerheid de telefoon even opnieuw op gestart om te kijken of dit problemen zou opleveren, maar bij mij gelukkig niet.


Dan heb je geluk, maar heb het gelukkig opgelost.

Eerst even naar de settings gaan en volgens naar Apps & Notifications.


Vervolgens de MijnKPN app zoeken en naar de storage ervan gaan.




Dan even zowel de storage als de cache clearen. En vervolgens de MijnKPN app weer opstarten, opnieuw inloggen en dan wordt er gelijk gevraagd of je je vingerprint wilt gebruiken.

Heb ter zekerheid de telefoon even opnieuw op gestart om te kijken of dit problemen zou opleveren, maar bij mij gelukkig niet.


Thanks @J.Willems dit bleek inderdaad de oplossing te zijn.

Yep, bovenstaande is de oplossing:
In het Nederlands: 

Instellingen, Apps en meldingen, KPN Veilig, Opslagruimte, Opslag wissen

 

Let op !! Het resultaat is dat je je opnieuw moet aanmelden in de App met je KPN ID.

Reputatie 7
Badge +17

Wat goed om te horen dat er een (creatieve) oplossing is gevonden voor het probleem! Bedankt allemaal voor jullie bijdrage.:blush:

Reageer