Vraag

MijnKPN en trackers

  • 1 November 2019
  • 6 reacties
  • 88 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Hallo,

 

Sinds recent werkt MijnKPN (zowel in de browser als mobiele app) niet meer als de tracker van Adobe DTM wordt geblokkeerd. Naar mijn weten zou het functioneren van MijnKPN + app hier niet van afhankelijk moeten zijn, het heeft lange tijd ook prima zonder gewerkt.

 

Kan dat weer opgelost worden, of is het daadwerkelijk zo dat er iets zwaar afhankelijk is van die analytics?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Herkenbaar. Dit forum heeft ook een poosje gewerkt met een tracker of zoiets. Via wifi, waarbij die dus geblokeerd werd, allemaal traag laden of soms heel niet. Over op 4G, en alles werkte weer vlot. Laatste tijd gaat het weer goed. 

Reputatie 7

@Liroy, leuk je weer te zien hier :) Tijdje geleden! Goede vraag, daar durf ik zo even geen antwoord op te geven. Ik herken een aantal signalen met moeizaam inloggen, maar weet niet of hier een link is. Zal het voor je uitzoeken, kom er nog op terug. Brb 

Reputatie 7

Hah @Liroy,  het analyticsteam geeft aan dat we geen Adobe DTM gebruiken om data te verkrijgen. Dus de app is hier helemaal niet afhankelijk van. Er zijn natuurlijk vele verschillende browser en manieren om iets te blokkeren. Met Chrome en Firefox gekeken met veelgebruikte blokkeringsmethoden en het probleem niet kunnen reproduceren. Heb je een meer aanwijzingen, of een specifieke combinatie van browser met add-on? Dan kijken we daar graag opnieuw naar. Ik hoor van je :)

Reputatie 7

Hey @Liroy, nog geen reactie van je gehad. Heb je m'n posts nog gelezen?  

Reputatie 5
Badge +3

Hey @Nadia,

insgelijks, wat leuk je weer eens te spreken! :) Hoop dat alles goed met je is!

 

Dank voor je reactie! Apart, het was de enige constante die ik zag. Elke keer als de MijnKPN-app werd geopend werden er queries gemaakt naar Adobe. Deze werd overigens op netwerkniveau (DNS) geblokkeerd. Nu een paar dagen later werkt de app opeens weer, dus het probleem lijkt verholpen te zijn. Zal even kijken of dat door wijzigingen in de blacklist komt of iets anders. :)

Groetjes!

Reputatie 7

He he @Liroy hier gaat alles goed :D En met jou? Mede door jouw melding hier, zijn we in beweging gekomen om MijnKPN weer opgang te helpen. Ik heb nog geen terugkoppeling gekregen waar het precies mis ging. Misschien later nog.

Reageer