Beantwoord

MijnKpn producten klopt niet

  • 6 February 2019
  • 4 reacties
  • 191 keer bekeken

Afgelopen weekend heb ik voor mijn dochters F en L een kleine abonnement afgesloten. Ze zijn alle twee toegevoegd aan KPN Compleet. Als ik een product koppelt dan zie ik dat zowel mijn mobiele nummer als het nummer van dochter F in het zelfde product blokje staan. Van dochter L staat het mobiele nummer wel in een apart product blokje. Als dochter F in haar mijnkpn app het product toevoegen, dan zie ik mijn gegevens niet meer. Dochter F ziet tevens mijn gegevens dan in haar app. Dit klopt niet.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 9 February 2019, 14:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Christien74, welkom! Verwarring alom, merk ik. Daar breng ik graag verandering in 😉. Zou je willen reageren op mijn privébericht? Als ik jullie nummers op een rijtje heb, kan ik makkelijker controleren wat er nu gaande is en wat de oplossing is. Begrijp ik goed dat jij in jouw MijnKPN account alle drie aansluitingen wilt kunnen zien?
Reputatie 7
Badge +30
Ha Christien, dank voor je uitvoerige reactie! Ik zie dat het nummer van dochter F onder jouw klantnummer en dus ook onder jouw gegevens staat. Ik begrijp uit jouw verhaal dat zij 18 jaar of ouder is en dus een eigen mobiel abonnement aan mag gaan?

Het is me niet helemaal duidelijk waarom dit gebeurd is, maar het is gelukkig wel makkelijk op te lossen. Door middel van een contractovername, kan het 06-nummer van jouw naam op haar naam gezet worden. Jullie moeten daar samen wel even voor zitten, maar omdat het van de ene naar de andere naam gaat, mag ik het om privacyredenen niet regelen voor jullie. Excuses hiervoor!

Mocht je nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Ha Marcia_,

Het is juist fout gegaan bij de contractovername op 2-2-2019. Tot 2-2-2019 stond het contract op naam van mij man en hadden bij beide dochters een prepaid simkaart. Mijn beide dochters(een tweeling) zijn nog geen 18 jaar oud, dus heb ik getekend voor hun contracten. Op 2-2-2019 is het volgende gebeurt:
  1. er is een nieuwe contract aangemaakt voor dochter F en deze is door mij getekend. In de contractovername staat wel dat alles op haar naam blijft staan en dat ze haar nummer behoudt.
  2. het bestaande contract van mijn nummer is omgezet van mijn man naar mij.
  3. er is een nieuw contract aangemaakt voor dochter L en deze is door mij getekend. In de contractovername staat wel dat alles op haar naam blijft staan en dat ze haar nummer behoudt.
Waarom staat alleen dochter F onder mijn contract en niet dochter L?
Met wie kan ik bellen om dit telefonisch te bespreken en zorgen dat de administratieve afhandeling die op 2-2-2019 is opgestart goed wordt afgehandeld, want voor mij gevoel gaat dat nu niet goed.

Om te zorgen dat zowel ik mijn data verbruik in de app op mijn telefoon kan zien als dochter F haar dataverbruik kan zien in de app op haar telefoon, moet dan een contractovername plaatst vinden? Heel apart.
Reputatie 7
Badge +30
Ah, op die manier. Op het moment dat je nog geen 18 bent, mag je nog geen contract op naam hebben. Ik zie ook dat alle drie onder jouw naam staan, maar die van dochter L wel onder een eigen klantnummer. In plaats van dat dochter F ook een eigen klantnummer kreeg, is zij bij jouw klantnummer eronder gezet. Wat hier de reden van is, is mij niet helemaal duidelijk..

Het feit dat de nummers op dezelfde naam, maar onder een ander klantnummer moeten, maakt het in dit geval geen contractovername. In theorie zou je dan je eigen contract overnemen en dat kan natuurlijk niet. Ik maak in dit geval intern een ticket aan om het klantnummer te laten splitsen. Het nummer van dochter F krijgt dan ook een apart klantnummer. Dit moet binnen een dag of 5 verwerkt zijn en je krijgt hier bericht van. Laat je me even weten wanneer je dat krijgt?