Beantwoord

MijnKPN - Tegenstrijdige informatie

Reputatie 7
Badge +29
Hoi allemaal,

Ik heb meerdere vragen/problemen. Deze combineer ik in één topic:

Tegoed

Als ik inlog op MijnKPN (website of app) zie ik dat ik €55,85 aan tegoed heb. Maar als ik nu een bundel wil activeren kan dit niet omdat het grootste gedeelte van dit geld "bonustegoed" is. Nu kan je begrijpen dat heel veel mensen dit erg ingwikkeld zullen vinden.

• Waarom maakt de MijnKPN app of website geen onderscheidt tussen de verschillende tegoeden terwijl 1266 dat wel kan?

Dubbele bundel

Bijna maandelijks activeer ik de KPN Onbeperkt Online bundel voor €7,50 maar soms komt het voor dat de bundel 2x activeert. Soms omdat ik ongeduldig ben en jullie systeem blijkbaar minuten nodig heeft om dit te activeren, en soms zonder dat ik weet dat ik 2 bundels heb. Maar betaal ik nu eigenlijk voor die 2e bundel? Wordt de snelheid nu 2x zo groot? Wordt mijn databundel nu 2x onbeperkt?

Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Kan er niet een soort lock komen zodra er een bundel geactiveerd wordt?

• Kan ik mijn geld terug krijgen als ik voor deze bundel betaald heb?
  • Waarom is het uberhaupt mogelijk om 2x dezelfde bundel te activeren?
  • Waarom geeft 1266 niet beide bundels weer, terwijl MijnKPN dit wel kan?

Gratis beltegoed

Ik heb deze simkaart al jaren, maar om de zoveel tijd verschijnt er in MijnKPN een melding dat ik mijn gratis €7,50 kan claimen, terwijl ik dit al lang gedaan heb. 

Als ik dan (volledig Hollands) denk "Yes, gratis tegoed", kan ik mijn gegevens invullen maar kan 'ie het formulier niet verzenden.

• Waarom krijg ik deze melding, terwijl ik het tegoed al geclaimd heb?

Looptijd bundel

Nog mooier is dat de MijnKPN website een andere einddatum aangeeft voor mijn bundels. Ik vraag me wel af hoe dit kan, want als je de einddatum gewoon als datum opslaat zal elke applicatie de goede datum laten zien

• Tot en met wanneer loopt mijn bundel nu precies?

En dan nog een klein dingetje, probeer eens MijnKPN te laden op een scherm met een breedte van 991px

Hieronder heb ik 2 screenshots van MijnKPN waarin het tegoed en de bundels zichbaar zijn. Ook is in de webversie de aanvraag voor het gratis tegoed te zien.

Het betreft hier mijn telefoonnummer eindigend op -82.

Robin

MijnKPN

https://

Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Cindy_ 15 juni 2016, 14:53

Mijn collega's hebben ernaar gekeken en ik heb antwoorden@RobinFlikkema. Biedt mij ook weer inzicht, sommige dingen wist ik ook niet. 

Ik neem je er puntsgewijs mee doorheen. 

1. Alle gegevens van je prepaid nummer zijn opgeslagen in een systeem hiervoor. Dit systeem zelf kent natuurlijk wel alle verschillende tegoeden. Ook via 1266 is het onderscheid tussen de tegoeden zichtbaar. De MijnKPN app en website halen de gegevens van een prepaid nummer op bij dit systeem via een weg die dit onderscheid helaas niet ondersteunt. We zien dus maar één totaaltegoed, en het is mogelijk dat een deel daarvan bonustegoed is (dat niet geschikt is voor het kopen van bundels). Als je een bundel bestelt terwijl je voldoende tegoed lijkt te hebben, maar je hebt te weinig tegoed dat geschikt is voor het kopen van de bundel, dan zal de bestelling toch mislukken. Een vervelende bijkomstigheid is, dat we geen heldere foutmelding kunnen geven (vooraf of achteraf). 

Het probleem hierin is bekend. Het heeft nogal wat voeten in de aarde om dit op te lossen. 

2. Dat vergde voor en zijn collega's ook wat uitzoekwerk. Er wordt op dit moment aan gewerkt om het op te lossen, om de weergave te corrigeren. Een oplostijd is niet bekend hiervoor. Ik stuur je zo nog een privébericht hierover. 

3. Dat Hollandse dat kent iedereen denk ik inderdaad 😉. Echt vervelend dat klanten worden verleid met een aanbod dat niet (meer) geldt. Ook hiervoor geldt, dat in het systeem wel bekend is of het gratis beltegoed al is geclaimd, maar de routering de MijnKPN app en website ondersteunt dit niet.

4.Goed gevonden Robin! Wat ik begreep is dat dit niet bekend was. Dat is een fout in de Android app! De iOS app en de website tonen de juiste einddatum, in dit geval t/m 1-7. De Android app interpreteert de einddatum uit het systeem anders dan de iOS app en de website. Dat heeft te maken met het omrekenen van tijdzones. Tales en zijn collega's gaan deze fout zo spoedig mogelijk oplossen! 

5. De MijnKPN website is responsive en past zich dus aan aan de schermgrootte. Die 991px is precies een omslagpunt tussen de ene en de andere schermlayout, maar de website gaat er niet helemaal goed mee om. Hier gaan we mee aan de slag om het op te lossen. 

Zijn nu al je vragen beantwoord? Als je verdere vragen hebt, stel ze vooral 🙂

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Goede vragen allemaal ! Mijn collega sprak me net aan die je post heeft gezien. Hij is helemaal thuis hierin. @Tales gaat ermee aan de slag 🙂. Je hoort van ons! 

Reputatie 7
Badge +29
Top! Zou de (waarschijnlijk) dubbele bundel dan wel alvast geregeld kunnen worden?
Reputatie 7
Badge +22
Mijn collega's hebben ernaar gekeken en ik heb antwoorden@RobinFlikkema. Biedt mij ook weer inzicht, sommige dingen wist ik ook niet. 

Ik neem je er puntsgewijs mee doorheen. 

1. Alle gegevens van je prepaid nummer zijn opgeslagen in een systeem hiervoor. Dit systeem zelf kent natuurlijk wel alle verschillende tegoeden. Ook via 1266 is het onderscheid tussen de tegoeden zichtbaar. De MijnKPN app en website halen de gegevens van een prepaid nummer op bij dit systeem via een weg die dit onderscheid helaas niet ondersteunt. We zien dus maar één totaaltegoed, en het is mogelijk dat een deel daarvan bonustegoed is (dat niet geschikt is voor het kopen van bundels). Als je een bundel bestelt terwijl je voldoende tegoed lijkt te hebben, maar je hebt te weinig tegoed dat geschikt is voor het kopen van de bundel, dan zal de bestelling toch mislukken. Een vervelende bijkomstigheid is, dat we geen heldere foutmelding kunnen geven (vooraf of achteraf). 

Het probleem hierin is bekend. Het heeft nogal wat voeten in de aarde om dit op te lossen. 

2. Dat vergde voor en zijn collega's ook wat uitzoekwerk. Er wordt op dit moment aan gewerkt om het op te lossen, om de weergave te corrigeren. Een oplostijd is niet bekend hiervoor. Ik stuur je zo nog een privébericht hierover. 

3. Dat Hollandse dat kent iedereen denk ik inderdaad 😉. Echt vervelend dat klanten worden verleid met een aanbod dat niet (meer) geldt. Ook hiervoor geldt, dat in het systeem wel bekend is of het gratis beltegoed al is geclaimd, maar de routering de MijnKPN app en website ondersteunt dit niet.

4.Goed gevonden Robin! Wat ik begreep is dat dit niet bekend was. Dat is een fout in de Android app! De iOS app en de website tonen de juiste einddatum, in dit geval t/m 1-7. De Android app interpreteert de einddatum uit het systeem anders dan de iOS app en de website. Dat heeft te maken met het omrekenen van tijdzones. Tales en zijn collega's gaan deze fout zo spoedig mogelijk oplossen! 

5. De MijnKPN website is responsive en past zich dus aan aan de schermgrootte. Die 991px is precies een omslagpunt tussen de ene en de andere schermlayout, maar de website gaat er niet helemaal goed mee om. Hier gaan we mee aan de slag om het op te lossen. 

Zijn nu al je vragen beantwoord? Als je verdere vragen hebt, stel ze vooral 🙂

Reputatie 7
Badge +29
Hoi,

Heel erg bedankt voor de antwoorden! Zo'n uitgebreid antwoord had ik niet verwacht en ik ben dan ook erg tevreden met het antwoord en ik zal de wijzigingen afwachten in de hoop dat o.a. de datum binnenkort goed weergegeven wordt!

Robin

Reageer