Beantwoord

Mijnkpn werkt niet (goed)


Goedemorgen,
Sinds kort heb ik gemerkt dat ik in Mijnkpn (zowelde app als op internet) ik helemaal niet meer kan zien wat mijn verbruik is mbt internet en bellen/sms. Het blijft gewoon op 0 staan! Ook wordt vermeld dat al mijn facturen nog onbetaald zijn! Dat klopt natuurlijk niet, deze worden telkens automatisch betaald.
Het heeft vroeger wel goed gewerkt. Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 10 april 2016, 12:15

Hoi,

Ik vermoed dat het hiermee te maken heeft:
In de maand april voeren wij in een aantal stappen onderhoud uit aan MijnKPN en de MijnKPN app. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om via de Klantenservice, per sms, in MijnKPN of in de MijnKPN app wijzigingen door te voeren zoals het aan- of uitzetten van een bundel. Belangrijk dus om daar rekening mee te houden als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en een buitenlandbundel nodig hebt. Zorg ervoor dat alle (tijdelijke) wijzigingen in je mobiele abonnement gedaan zijn vóór zaterdag 18:00 uur. Anders is dit pas vanaf zondag 8:00 uur weer mogelijk. Om voor zo min mogelijk overlast te zorgen, hebben wij het onderhoud verspreid over de vier weekenden in april. Hieronder zie je welke impact het onderhoud precies heeft:

Zaterdagen in april tussen 18:00 en 24:00 uur:
Tussen 18:00 en 24:00 uur zijn wijzigingen in MijnKPN en de MijnKPN app niet mogelijk. Wil je dit weekend een bepaalde bundel hebben zonder het risico dat deze niet wordt geactiveerd? Zorg dan dat je deze vóór zaterdag 18:00 uur aan hebt staan. Het bekijken van huidige abonnementen, facturen en verbruik is wel mogelijk.

Zondagen in april tussen 24:00 en 8:00 uur:
Tussen 24:00 en 8:00 uur is inloggen op MijnKPN met een mobiel account niet mogelijk. Inloggen met een ‘TV, internet, bellen’ account is wel mogelijk. Er kunnen dus geen wijzigingen worden doorgevoerd en ook het bekijken van b.v. het verbruik is niet mogelijk.

Na het onderhoud, in de maand april:
Door het onderhoud wordt je databundel gereset; bij ‘Verbruik’ in MijnKPN (app) zie je het internettegoed weer op 100% staan. Dit betekent dus dat je deze maand extra MB’s ontvangt! Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. De verbruikte belminuten uit het oude systeem zijn van je bundel afgehaald. Deze maand zie je dus éénmalig een afwijkende belbundel grootte terug in MijnKPN. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. Ben je Compleet en heb je met één van de leden MB’s gedeeld? Dan dien je dit nogmaals te doen, nadat het onderhoud voor jou heeft plaatsgevonden. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een SMS.

Na het onderhoud, in de maand mei:
Je ontvangt eenmalig twee facturen: een zogeheten 0 euro factuur (vanuit het oude systeem). Op deze factuur staat een deel van de kosten van het abonnement van april. Het bedrag op deze factuur is € 0,00 of wordt op € 0,00 gezet. Eventuele kosten van april betaalt de klant met de andere factuur. Krijg je een bedrag terug in april? Dan wordt dit bedrag op de andere factuur in mindering gebracht. en een ‘normale’ factuur waarop je het juiste verbruik en de kosten kunt inzien (uit het nieuwe systeem). Op deze andere factuur staan de kosten van het abonnement van de hele maand mei. Ook de eventuele verrekening van de 0 factuur staat erop. Meer info over deze twee facturen? Klik dan door naar deze pagina. kpn.com/nieuwemobielefactuur Vanaf juni ontvang je zoals gewoonlijk weer één factuur.

Zie: https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm

Robin

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Er is dit weekend onderhoud aan de systemen.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Ik vermoed dat het hiermee te maken heeft:
In de maand april voeren wij in een aantal stappen onderhoud uit aan MijnKPN en de MijnKPN app. Tijdens dit onderhoud is het niet mogelijk om via de Klantenservice, per sms, in MijnKPN of in de MijnKPN app wijzigingen door te voeren zoals het aan- of uitzetten van een bundel. Belangrijk dus om daar rekening mee te houden als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en een buitenlandbundel nodig hebt. Zorg ervoor dat alle (tijdelijke) wijzigingen in je mobiele abonnement gedaan zijn vóór zaterdag 18:00 uur. Anders is dit pas vanaf zondag 8:00 uur weer mogelijk. Om voor zo min mogelijk overlast te zorgen, hebben wij het onderhoud verspreid over de vier weekenden in april. Hieronder zie je welke impact het onderhoud precies heeft:

Zaterdagen in april tussen 18:00 en 24:00 uur:
Tussen 18:00 en 24:00 uur zijn wijzigingen in MijnKPN en de MijnKPN app niet mogelijk. Wil je dit weekend een bepaalde bundel hebben zonder het risico dat deze niet wordt geactiveerd? Zorg dan dat je deze vóór zaterdag 18:00 uur aan hebt staan. Het bekijken van huidige abonnementen, facturen en verbruik is wel mogelijk.

Zondagen in april tussen 24:00 en 8:00 uur:
Tussen 24:00 en 8:00 uur is inloggen op MijnKPN met een mobiel account niet mogelijk. Inloggen met een ‘TV, internet, bellen’ account is wel mogelijk. Er kunnen dus geen wijzigingen worden doorgevoerd en ook het bekijken van b.v. het verbruik is niet mogelijk.

Na het onderhoud, in de maand april:
Door het onderhoud wordt je databundel gereset; bij ‘Verbruik’ in MijnKPN (app) zie je het internettegoed weer op 100% staan. Dit betekent dus dat je deze maand extra MB’s ontvangt! Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. De verbruikte belminuten uit het oude systeem zijn van je bundel afgehaald. Deze maand zie je dus éénmalig een afwijkende belbundel grootte terug in MijnKPN. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een bericht in de MijnKPN app. Ook vind je hierover een bericht in je MijnKPN account. Ben je Compleet en heb je met één van de leden MB’s gedeeld? Dan dien je dit nogmaals te doen, nadat het onderhoud voor jou heeft plaatsgevonden. Klanten voor wie dit geldt, ontvangen een SMS.

Na het onderhoud, in de maand mei:
Je ontvangt eenmalig twee facturen: een zogeheten 0 euro factuur (vanuit het oude systeem). Op deze factuur staat een deel van de kosten van het abonnement van april. Het bedrag op deze factuur is € 0,00 of wordt op € 0,00 gezet. Eventuele kosten van april betaalt de klant met de andere factuur. Krijg je een bedrag terug in april? Dan wordt dit bedrag op de andere factuur in mindering gebracht. en een ‘normale’ factuur waarop je het juiste verbruik en de kosten kunt inzien (uit het nieuwe systeem). Op deze andere factuur staan de kosten van het abonnement van de hele maand mei. Ook de eventuele verrekening van de 0 factuur staat erop. Meer info over deze twee facturen? Klik dan door naar deze pagina. kpn.com/nieuwemobielefactuur Vanaf juni ontvang je zoals gewoonlijk weer één factuur.

Zie: https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/problemen-storingen.htm

Robin
Dank voor je snelle reactie.
Dit lijkt inderdaad deels een antwoord op mijn probleem te zijn. Alleen heb ik geen melding vooraf gekregen en het verklaart niet waarom al mijn facturen als "onbetaald" staan vermeld...
Correctie: inmiddels staan al mijn facturen weer als "betaald" geboekt en heb ik inmiddels weer MB's gebruikt
Reputatie 7
Badge +30

Patrick1965 schreef op 10 apr '16 om 17:04u
Dank voor je snelle reactie.
Dit lijkt inderdaad deels een antwoord op mijn probleem te zijn. Alleen heb ik geen melding vooraf gekregen en het verklaart niet waarom al mijn facturen als "onbetaald" staan vermeld...

Misschien dat  iets weet over waarom je de melding niet hebt gekregen. Dat je factuur op onbetaald stond had hier wel mee te maken (of was een losse storing en heb je daarom geen bericht gekregen en was geen internet het gevolgd van 'onbetaalde' facturen).

Maar deze storing zou om 2uur vanmiddag al opgelost moeten zijn.

Robin

Reputatie 7
Badge +27
Dat de facturen tijdelijk als onbetaald weergegeven stonden was inderdaad het gevolg van het onderhoud. Hierdoor is ook je verbruik weer op 0 gezet. 

Het is wel raar dat je geen bericht hebt gehad. Je zou een algemene sms moeten hebben ontvangen over het onderhoud dit weekend. Als je dit niet hebt gekregen, wil je dan reageren op mijn privébericht? Dan kan ik hier in ieder geval melding van maken.

Ja, helaas viel mij, automatisch betaler al van PTT-tijd af, ook op, dat mijn rekeningen als ONBETAALD vermeld staan op zowel MijnKPN als in mijn app. Natuurlijk heb ik mijn bankrekening gecontroleerd, maar daar is vlijtig afgeboekt. Graag een snel antwoord, want ik wil niet, dat deze situatie invloed gaat krijgen op mijn langjarige PTT-KPN contact en in het wederzijds vertrouwen. Ook ik heb GEEN SMS gekregen... Wel een brief, dat er iets gaat veranderen op het gebied van bundel bínnen en bundel búiten NL... Een snél antwoord zie ik dus graag tegemoet! Met vriendelijke groeten, M.J.M (Max) Verdoes

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom terug op het forum! Vervelend dat er onduidelijkheid is over de betaling van je factuur. Als het bedrag wel is afgeschreven van je rekening, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Reageer op m'n privébericht en ik kijk wat er precies aan de hand is :)

Ik vermoed dat de brief die je ontvangen hebt, gaat over de aanpassingen in onze roamingtarieven binnen de EU. Meer informatie daarover vind je via deze link.

Reageer