Beantwoord

MijnKPN werkt niet goed met dubbele mobiele abonnementen

• 31 mei 2016
  • 3 reacties
  • 379 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
  • Slimmerik
  • 164 reacties
MijnKPN verplicht je tegenwoordig om een email adres te gebruiken in plaats van een gebruikersnaam.

Nu beheer ik een vast internet abonnement, twee mobiele abonnementen en een prepaid abonnement.

In de oude situatie had ik dus vier verschillende inlognamen, één voor elk abonnement. Met daaraan gekoppeld hetzelfde email adres. Daardoor kreeg ik alle info omtrent de abonnementen netjes op hetzelfde mailaccount.

Nu veranderd dus de werkwijze.

Het vaste internet abonnement staat niet op mijn naam (ik beheer het voor mijn bejaarde moeder). 

Daar moet ik dus een apart emailadres (KPNID) voor aan gaan maken, want ik wil het niet gekoppeld hebben aan de mobiele abonnementen. Dat lukt.

Dan een tweede KPN ID aanmaken voor de overige 3 abonnementen. Dit lijkt allemaal goed te gaan, maar met het factuurdeel gaat het fout.

Kies ik na inloggen op het KPN ID het eerste mobiele abonnement dan zie ik keurig alle data omtrent dit abonnement, inclusief de facturen.

Kies ik nu echter het tweede mobiele abonnement dan zie ik wel de data zoals telefoonnummer behorende bij dat tweede abonnement, maar de facturen die ik te zien krijg zijn de facturen van het eerste mobiele abonnement. De facturen van het tweede mobiele abonnement krijg ik niet te voorschijn.

Voor de gegevens betreffende het prepaid abonnement gaat het dan wel weer goed.

Dit lijkt me duidelijk een bug in het MijnKPN systeem.

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie

icon

Beste antwoord door Paul_ 2 juni 2016, 13:41

Ik heb het uit laten zoeken bij de mensen die hier over gaan.

Dit is inderdaad een bug die speelt  in de eerste 12 uur na het koppelen van een extra mobiel abonnement aan KPN ID. Na 12 uur worden de facturen wel inzichtelijk van het 2e mobiele nummer.

Als je niet in kan loggen op MijnKPN vind je meer informatie op deze pagina.

Als je wel altijd in kon loggen in MijnKPN voor mobiel maar nu niet meer, kan je tijdelijk nog inloggen op deze pagina.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi , bedankt voor de duidelijke uitleg!

Het klopt inderdaad dat er veel veranderingen gaande zijn voor MijnKPN. Het is dan ook de bedoeling dat je alles kan inzien met 1 inlog. Wel zo handig maar dan moet het wel goed werken natuurlijk.

Reageer op mijn http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/inbox" data-cke-saved-href="http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/inbox, dan ga ik op onderzoek uit :)

Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het uit laten zoeken bij de mensen die hier over gaan.

Dit is inderdaad een bug die speelt  in de eerste 12 uur na het koppelen van een extra mobiel abonnement aan KPN ID. Na 12 uur worden de facturen wel inzichtelijk van het 2e mobiele nummer.

Als je niet in kan loggen op MijnKPN vind je meer informatie op deze pagina.

Als je wel altijd in kon loggen in MijnKPN voor mobiel maar nu niet meer, kan je tijdelijk nog inloggen op deze pagina.

Reputatie 4
Badge +3
Het is nu gelukt, alle abonnementen onder één KPN ID.

Alleen geeft hij nu bij één mobiel abonnement aan dat een aantal facturen, van voor de omzetting naar het nieuwe MijnKPN, nog niet betaald zijn. Voor de samenvoeging was er niets aan de hand. Hoop maar dat dit ook nog een hikje in het nieuwe systeem is.

Reageer