Beantwoord

Mobiel koppelen lukt niet

  • 18 June 2021
  • 18 reacties
  • 211 keer bekeken

Mij lukt het koppelen ook niet.

 

Ik  krijg al dagen dezelfde melding:

Het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.

 

Is het “tijdelijk” niet mogelijk of gewoon helemaal niet mogelijk?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 21 June 2021, 15:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Preusbos Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om je mobiele nummer te koppelen. Krijg je deze melding direct als je probeert te koppelen of krijg je nog wel de kans om je mobiele nummer in te vullen? 

Heb je het toevallig ook al eens geprobeerd in een andere browser om te kijken of het dan wel lukt?

Hallo Rutger,

Ik krijg wel de kans om het mobiele nummer van mijn XS4ALL mobiele data-sim (toch ook KPN?) in te voeren.

Geprobeerd in KPN-app, MS Edge en Chrome, met en zonder AddBlocker ingeschakeld.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Preusbos Op dit moment is XS4ALL nog niet samengegaan met KPN. 

Dus zal het koppelen van een mobiele data nummer van XS4ALL ook niet lukken in MijnKPN! 

Jammer dan het nog niet kan.

Als het wel kan, zou je tegen die tijd dan even nog op dit topic willen reageren?

 

Cheers,

Louis.

Reputatie 7
Badge +15

@Preusbos Dat wil ik best proberen, maar gezien de hoeveelheid topics die binnenkomen kan ik daar helaas geen enkele belofte in doen. 

Reputatie 2

@Preusbos Is het jou inmiddels gelukt?

Ik ben recent gemigreerd van xs4all naar kpn infrastructuur met een nieuw IP en een nieuwe SIM (kpn) voor mobiele data. Deze sim heeft hetzelfde 097 nummer. Maar ik kan hem niet toevoegen aan mijnKPN. “Het ophalen van de gegevens is (tijdelijk) niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.

@Rutger_ Per wanneer zou dat wél moeten kunnen?

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW Welkom op het forum. 

Ik begrijp je situatie nog niet helemaal, je hebt dus een abonnement voor de vaste diensten bij XS4ALL en hieraan gekoppeld een 097 nummer? 

Of heb je los een 097 nummer bij XS4ALL?

Voor zover bij mij bekend zou in het eerste geval het koppelen van enkel de vaste diensten voldoende moeten zijn om ook het 097 nummer te koppelen.

In het tweede geval zou het koppelen van het losse nummer wel goed moeten gaan en ben ik dus benieuwd wat er fout gaat. 

Zou je in dat geval je forumprofiel willen invullen en een seintje willen geven als dit is gelukt?

Reputatie 2

Hi @Rutger_ 

Ik had internet, vaste telefonie met lokaal nummer en TV bij xs4all, inclusief een mobiele data simkaart met 097 nummer. Dat is recent gemigreerd naar kpn.

Bij kpn had ik al een mobiel abonnement met 06 nummer.

Ik mijn kpn heb ik de vaste voormalige xs4all diensten gekoppeld met succes. Ik zie daar nu tv, internet, vaste telefonie, mijn mobiele 06 abo,  maar niet het 097 nummer. En die kan ik ook niet toevoegen.

Ik heb eea toegevoegd aan mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW Vreemd dat het niet lukt om het nummer te koppelen. 

Zie je wel onderstaand scherm en kies je hier dan voor mobiel? 

 

Reputatie 2

@Rutger_ Jazeker, ik kies voor mobiel. Daar staat immers 06 én 097.

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW Heel vreemd dan zou het koppelen gewoon goed moeten gaan. 

Het lijkt er ook op dat het 097 nummer al gekoppeld is in mijn KPN. Tenminste aan de KPN kant lijkt het zo. 

Zie je helemaal geen gegevens van dit nummer terugkomen in MijnKPN

Reputatie 2

Hallo @Rutger_ ,

Het is gisteren gelukt. Waar ik er vanuit ging dat ik bij de migratie van XS4all naar Kpn hetzelfde 097 nummer zou houden, kwam ik er gisteren met de helpdesk achter dat de sim een ander nummer had. Het nieuwe nummer bleek wel te koppelen aan mijn account.

Het volgende probleem is MB's delen tussen dat nummer en mijn 06. Als ik dat probeer krijg ik alleen een lijstje goede doelen te zien of ik moet een nieuw nummer koppelen. Dat laatste lijkt me onlogisch omdat beide nummers incl hun verbruik nu correct worden weergegeven in mijnKPN. Beide kanten op lukt delen niet, noch via app noch via site.

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW 

Top om te lezen dat het koppelen nu gelukt is! 

Heb je een mogelijkheid om het delen van MB's nogmaals te proberen? :)

Reputatie 2

@Rutger_ Ja, nu lukt het wel. Heb jij ergens een switch goed gezet? Dankjewel!

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW Yes! Ik heb het 097 nummer toegevoegd aan het huishouden, waardoor er nu ook MB's gedeeld kunnen worden! 

Fijn dat het nu lukt! Graag gedaan natuurlijk. :)

Reputatie 2

@Rutger_ Had ik dat ook zelf ergens gekund? Met name handig te weten voor anderen die dit draadje vinden.

Reputatie 7
Badge +15

@retuoW Normaal gesproken meldt een klant dit inderdaad zelf aan via de pagina "Hussel voordelen aanmelden"

Fijn meegedacht met de toekomstige vinders van dit topic! Bedankt! :)

Reputatie 2

Dank voor de toelichting.

Ik denk niet dat een gemiddelde klant begrijpt dat er nog een stap nodig is, wanneer het nummer al aan je mijnKPN is gekoppeld.