Beantwoord

Mobiel nummer weg in de MijnKPN app

  • 31 December 2019
  • 8 reacties
  • 356 keer bekeken

Wij hebben sinds kort kids abonnementen bij kpn. Mijn dochter heeft deze vandaag geïnstalleerd op haar telefoon. Ook heeft zij de kpn app gedownload zodat ze kan zien hoeveel mb ze nog heeft. Maar nu is op de 1 of andere vage manier mijn mobiele nummer ook in haar app terecht gekomen. Terwijl ik die, tezamen met onze huisaansluiting, gewoon in mijn app wil houden. Maar daar is ie verdwenen. De huisaansluiting zit nog wel gewoon in mijn app. Hoe los ik dit op? We kunnen 'm in haar app niet verwijderen. 

icon

Beste antwoord door Susan_ 2 January 2020, 12:14

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @AmartineT, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat leuk dat je ook voor je dochter een kids abonnement hebt afgesloten bij KPN! Belangrijk om te weten is dat elk 06-nummer maar in één MijnKPN omgeving gekoppeld kan worden. Je kan dus het 06-nummer niet in twee MijnKPN omgevingen koppelen, dan wordt het nummer automatisch bij de andere MijnKPN omgeving verwijderd.

Wat mogelijk is, is als volgt:

  • Je maakt 2 KPN ID's aan, één voor jouw abonnement + de thuis-producten en één voor het 06-nummer van je dochter. Lastige hierbij is wel dat je dan met andere gegevens moet inloggen wil je bij het abonnement van je dochter komen. Voordeel is dat je dochter alleen haar eigen 06-nummer en abonnement kan inzien en niet de andere producten.
  • Je maakt 1 KPN ID aan en koppelt hier alle abonnementen onder. Nadeel hiervan is dat je dochter dan, als zij de inloggegevens krijgt, wel alle producten kan inzien (en wijzigen).

Ik hoor graag of deze informatie je geholpen heeft en of ik je nog ergens bij kan helpen!

Bedankt Susan,

Mijn dochter heeft mijn mobiele nummer niet toegevoegd, maar wel de laatste 3 cijfers van mijn rekening nummer. Misschien is het daarom automatisch gekoppeld? Alsnog apart, want mijn 'thuis' gebeuren van kpn staat nog wel gewoon in mijn eigen app.

Het lukt ons niet om het te wijzigen. Weet jij hoe we dit voor elkaar kunnen krijgen? 

Reputatie 7
Badge +21

@AmartineT, de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer is de verificatie voor het koppelen. Je mobiele abonnement en vaste diensten zijn aparte producten en worden ook apart gekoppeld. Vandaar dat je jouw vaste diensten nog wel in jouw MijnKPN inlog ziet.

Afhankelijk van voor welke optie je kiest, kan je producten ontkoppelen. Nadat je bent ingelogd (via de website) en gaat naar producten kan je het product ontkoppelen. Zie hieronder de foto en de plaats waar deze optie staat. 

werdeom bedankt. Ik heb nu via de website mijn mobiele nummer weer gekoppeld aan mijn kpn id. Maar nu wordt het mobiele nummer van mijn dochter ook weer automatisch gekoppeld en ik kan deze niet apart ontkoppelen. Hoe kan dat? En hoe los ik dit op?

Reputatie 7
Badge +21

Hi @AmartineT, daar ben ik weer! Ik heb het even voor de zekerheid nagevraagd.. Achterliggend is het zo dat beide nummers (ga ik vanuit met een Kids Sim) onder één klantnummer vallen. Zou je jouw Forum profiel in ieder geval even willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de 06-nummers (bij persoonlijke opmerkingen)? Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.

Done! 

Reputatie 7
Badge +21

@AmartineT, ik heb de vraag nog even uitstaan of het mogelijk is om de klantnummers te splitsen bij een Kids Sim. Dit vanwege het feit dat een Kids Sim alleen aangevraagd kan worden onder een bestaand mobiel abonnement, en misschien daarom niet alleen onder een klantnummer kan 'hangen'. Ik kom hier zo snel mogelijk bij je op terug!

Reputatie 7
Badge +21

@AmartineT, helaas is het antwoord wat ik verwacht had. Omdat het Kids abonnement alleen aangevraagd kan worden onder een bestaand abonnement kan het klantnummer niet gesplitst worden en kan het dus maar aan één KPN ID gekoppeld worden. 

Reageer