Beantwoord

Nieuwe klant, maar kan mijn diensten niet koppelen aan MijnKPN

  • 10 January 2023
  • 14 reacties
  • 113 keer bekeken

Je bent niet de enige met dit probleem. Ik heb op 19 december een nieuw abonnement afgesloten en kan per 20 januari overstappen met nummerbehoud (tot uiterlijk 20 mei).

Als ik mijn telefoonnummer wil koppelen in mijn account dan krijg ik ook de volgende melding: ‘“We herkennen dit nummer niet. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan je je nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum.”’ 

En ik weet zeker dat al mijn ingevoerde gegevens kloppen.

Ook heb ik een mail ontvangen van mijn huidige (en vanaf 20 januari mijn vorige) provider waarin wordt aangegeven dat ik de exacte overstapdatum moet afstemmen met mijn nieuwe provider (KPN). Ik las in een blog dat ik de exacte datum kan aangeven in Mijn KPN, maar ik kan nergens vinden waar ik dit kan doen. En ik vraag me af of ik dit wel kan aangeven als ik nog geen telefoonnummer heb kunnen koppelen. Ik wil graag een paar dagen na 20 januari overstappen namelijk. 

Ik hoor het graag en alvast bedankt. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door PeterG 12 January 2023, 21:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Ik heb op 19 december een nieuw abonnement afgesloten bij KPN en van mijn huidige provider ontving ik een mail dat ik kon overstappen tussen 20 januari en 20 mei. De exacte datum kan ik afstemmen met mijn nieuwe provider (KPN dus). Ik kan echter nergens vinden waar ik dit kan doen. Ik wil namelijk een paar dagen later overstappen dan 20 januari omdat ik op die datum nog in het buitenland ben. Ik weet niet of de overstap dan werkt (ook dat kan ik helaas nergens vinden).

Bij het inloggen in MijnKPN wil ik mijn mobiel koppelen maar ik krijg steeds een foutmelding 'We herkennen dit nummer niet. Heb je nummerbehoud aangevraagd? Dan kan je je nummer pas koppelen vanaf de overstapdatum.'

Kan iemand mij helpen?

 

Admin: topics samengevoegd

Hoi. Ik begrijp dat je abonnement bij kpn nog niet is ingegaan. Dan kan je hem ook nog niet koppelen in MijnKPN. 

Als je op 19 december het abonnement hebt aangevraagd dan zal op 20 januari het starten. En bij je oude provider stoppen. Zodra de oude provider sim niet meer werkt vervang je deze door de toegestuurde kpn sim.

Het kan dan nog maximaal 4 uur duren voordat deze werkt. 

Ik weet niet of kpn via +316 1200 1200 ook via andere providers bereikbaar is maar je kan het proberen. Dit kan namelijk alleen telefonisch. 

Wist je niet dat je een maand na de 19de in het buitenland zou zitten?

Succes en sterkte 

 

Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Hoi, bedankt voor je reactie. Nee, helaas niet asn gedacht dat ik dan precies in het buitenland ben en het is maar voor een paar dagen. Anders moet ik dan maar wachten totdat ik weer terug in Nederland ben om m'n simkaart om te wisselen, ondanks dat ik dan onbereikbaar ben. Hopelijk is dat geen probleem? Ik zal ook nog proberen de klantenservice te bellen. 

Volgens mij is dat geen probleem met betrekking tot de kpn simkaart. Die zal een dezer dagen dan ook wel op de mat ploffen. Want nu ruim een week van te voren lijkt mij nog wat vroeg daarvoor. 

Als je sim niet meer werkt kan je de telefoon alleen nog via wifi gebruiken. Ook via WhatsApp 📞😉

Reputatie 7
Badge +18

Volgens mij wordt hier een denkfout gemaakt of die oude provider houdt er wel hele vreemde regels op na, als je kan ‘overstappen’ tussen 20 jan en 20 mei betekent dat normaal dat je abonnement bij je huidige provider nog tot 20 mei loopt, je kan dan ook pas na 20 januari bij een andere provider een nieuw abonnement met nummerbehoud aanvragen.

Waarschijnlijk heb je nu voor een paar maanden twee abonnementen.
Je kan wel achteraf nummerbehoud doen (soms ook tijdens de looptijd, dat is afhankelijk van de provider) maar dat moet je dan apart regelen.

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Het abonnement bij m'n huidige provider kon ik vorig jaar eigenlijk al opzeggen. Dat hebben ze in de Mediamarkt (waar ik het nieuwe abonnement bij KPN heb aangeschaft) ook nog voor me nagekeken. Dan kan ik dus direct overstappen (met maand opzegtermijn). Bij Mediamarkt heb ik al meteen de nieuwe simkaart van KPN meegekregen. Er staat een tijdelijk nummer op, maar ik heb gekozen voor nummerbehoud. Hopelijk komt het goed.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi,

Als je i.d.d. al contractvrij bent dan zou het goed moeten gaan, ik begrijp dan alleen niet waarom je huidige provider een mail stuurt dat je kan overstappen tussen 20 jan en 20 mei, waarom zou het na 20 mei niet meer kunnen.
Met 1 maand opzegtermijn zou het op elk moment moeten kunnen en ben je 1 maand later overgestapt.

Hoi, misschien bedoelen ze met het behoud van nummer. Ik weet het niet precies maar het zou goed moeten gaan. In ieder geval bedankt voor de hulp.

Je kunt proberen je kpn abonnement te koppelen in mijn kpn met het tijdelijke nummer.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Manjo1, welkom op ons forum! Pas als je nummer overgezet is kun je hem koppelen aan je MijnKPN. Als ik het goed lees zal dit dus de 20e gebeuren

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Thomas , het verhaal gaat verder in het volgende topic.

Overstapdatum mobiel verzetten en foutmelding bij koppelen product MijnKPN | KPN Community

Ik was scherp vanavond 😊 en herkende de forumnaam.

Reputatie 7
Badge +20

oh top! Die had ik inderdaad even over het hoofd gezien 😅 ik voeg de topics even samen.

Reputatie 7
Badge +20

@Manjo1 is het inmiddels allemaal gelukt?

Ja het overzetten is gelukt. Dank je wel.