Beantwoord

Nummer toevoegen aanmijn KPN ID

• 18 juni 2016
  • 5 reacties
  • 2915 keer bekeken

Hallo,

Ik heb al een tijdje een abbonement lopen bij KPN en ook al een KPN ID en mijn nummer daaraan gekoppelt.

Nu heeft mijn moeder sinds afgelopen week ook een abbonement maar het lukt mij niet om haar nummer aan haar KPN ID te koppelen.

Wanneer ik alles voor haar had geregistreerd en inlog kan ik kiezen voor "Uw product koppelen", daaronder staat de optie "Mobiel & mobiel internet". Wanneer ik daar haar nummer in voer komt er te staan dat dit niet mogenlijk is.

Voor de duidelijkheid:

Er is nog geen enkel product gekoppelt aan haar KPN ID.

Ik en mijn moeder hebben 2 verschillende klantennummers.

We hebben allebei een appart account op Mijn KPN.

Het nummer dat ik probeer toe te voegen is ook het nummer dat ik heb ingevuld onder haar gegevens. Dit moet toch geen probleem zijn? Dit heb ik namelijk ook op mijn eigen KPN ID.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijke groeten,

Rik

* Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

icon

Beste antwoord door Paul_ 18 juni 2016, 14:50

Het is dus zo dat haar 06-nummer nog niet is overgezet waardoor KPN ID nog niet werkt. Dat duurt uiterlijk tot eind juli. Op deze pagina kan je aanvullende informatie vinden.

Het is geen directe oplossing maar nu is in ieder geval duidelijkheid over de situatie. Rik, bedankt voor het geduld!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

_rik_ schreef op 18 jun '16 om 13:01u

Het nummer dat ik probeer toe te voegen is ook het nummer dat ik heb ingevuld onder haar gegevens. Dit moet toch geen probleem zijn? Dit heb ik namelijk ook op mijn eigen KPN ID.

Beste Rik.

Er zijn twee mogelijke hindernissen.

EEN.

Je kunt een nummer natuurlijk maar aan één MijnKPN ID koppelen. Als je het al bij je eigen KPN ID hebt gekoppeld kan dat niet meer aan een andere (die van je moeder). Lijkt mij toch wel logisch.

TIP: Via de app kun je wel meerdere ID's, en dus ook de daaraan gekoppelde nummers, beheren.

Via een browser kun je inloggen per ID en de daarin gemelde nummers beheren. Andere nummers in een ander account...dan zul je in dát account moeten inloggen.

TWEE.

Het is nog niet voor alle klanten mogelijk om hun 06 nummer te koppelen met een ID. Deze worden in batches (groepen) nog overgezet naar het systeem waarin dit mogelijk is. Dit proces duurt nog tot eind juli. Vanaf dan moet koppelen van een 06 met één ID 😉 gewoon mogelijk zijn.

Beste Peter,

Haar nummer is nog aan geen enkel KPN ID gekoppeld.

Wanneer ik haar nummer aan haar KPN ID probeer te koppelen doe ik dit ook wanneer ik ingelogd ben op haar account.

Het zou dus moeten liggen aan het feit dat haar nummer nog niet in het juiste systeem staat?

Als dit zo is dan zullen we helaas moeten wachten tot eind juli en wil ik je bedanken voor je hulp.

Met vriendelijjke groeten,

Rik

trouwens, over het deel dat u citeerde:

ik bedoelde daarmee dat ik op mijn eigen KPN ID mijn eigen nummer tussen mijn gegevens heb staan en daarnaast ook als product aan mijn account heb gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +24
Welkom op het forum , goed dat je het probleem hier meldt!

Wat zegt klopt als een bus. Als ik zo het verhaal lees dan lijkt het optie 2 te zijn maar ik wil het graag voor je uitzoeken.

Reageer je op mijn privébericht? Dan duik ik de systemen in.

Reputatie 7
Badge +24
Het is dus zo dat haar 06-nummer nog niet is overgezet waardoor KPN ID nog niet werkt. Dat duurt uiterlijk tot eind juli. Op deze pagina kan je aanvullende informatie vinden.

Het is geen directe oplossing maar nu is in ieder geval duidelijkheid over de situatie. Rik, bedankt voor het geduld!

Reageer