Beantwoord

Onderling delen - wat doe ik fout?

  • 31 January 2020
  • 14 reacties
  • 1320 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn vrouw en ik hebben een smartphone.
Beiden een KPN SIM Only abonnement
Wonen op hetzelfde adres.
In de winkel vertelde men ons dat we data konden delen, via mijnKPN.


Dus ik log in op mijnKPN en selecteer ‘MB's delen’.
Daarna krijg ik een venster met “Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet. ...”
KPN Compleet (?) Eh … ?
Geen idee wat het is. En nou? Op die pagina kon ik alleen maar terug, naar de vorige pagina op m'n smartphone.

Dan maar een vraag stellen hier.


Tegelijkertijd even gezocht op Internet en zag iets als:

Je komt in aanmerking voor KPN Compleet als je één of meerdere KPN Mobiel abonnementen of een of meerdere KPN Mobiel abonnementen in combinatie met Internet, TV en/of Vast Bellen op jouw adres hebt staan. Let op dat KPN Compleet voordelen gelden voor abonnementen van vóór 2 september 2019.

https://www.kpn.com/compleet.htm

Maar goed, moet ik iets inschakelen of activeren? Wat kost het ?

Dank bij voorbaat.

p.s.: als je een 0 data abonnement hebt en je mailt een paar foto’s door, dan zal je daar waarschijnlijk (fiks?) voor moeten betalen, vandaar dat we wilden delen.
Hoeveel het per MB kost..? Heeft iemand enig idee waar ik dát terug kan vinden?

icon

Beste antwoord door Lisa 2 February 2020, 19:30

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @mw1950 

 

Voor KPN Compleet gelden deze voorwaarden: 

o KPN Mobiel abonnement met een toestel, verkocht vanaf 29 juli 2012 t/m 7 oktober 2019

  1. Dubbel zoveel data en € 5 extra korting gelden alleen voor de volgende mobiele abonnementen:

o KPN Mobiel abonnement met Sim Only, verkocht vanaf 28 oktober 2012 t/m 7 oktober 2019
o KPN Mobiel Internet/Tablet abonnement (looptijd 1 maand, 1 jaar of 2 jaar) vanaf 29 oktober 2012 t/m 7 oktober 2019.

o Oud Hi abonnementen met toestel vanaf 12 maart 2012 o Oud Hi Sim Only abonnementen vanaf 15 oktober 2012. o Onderling MB’s delen; met een KPN Mobiel abonnement.

 

Het kost je verder niets. Aanmelden kan via deze link: 

https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm

 

 

Tegenwoordig is er ook KPN Hussel. Dat is voor afgesloten abonnementen na 7 oktober 2019. Daar kun je mogelijk ook wat mee doen. 

Je kan dan ook onderling gratis bellen en MB’s delen met alle KPN mobiel abonnementen op hetzelfde adres als deze zijn aangemeld bij het huishouden. 

Reputatie 2

Het abonnement van de smartphones zijn deze maand ingegaan. Het verhaal (2 verschillende verkopers) in de winkel klopt dus niet helemaal? 
Uitwisselen van MB's via mijnKNP bedoel ik.
Die KPN Compleet 'voordelen’ , die gelden niet voor mij.  Daar heb ik geen moeite mee, maar dat het uitwisselen van MB's niet kan, dat vind ik wel een punt.

Heb even op ‘hussel’ gekeken. Nummers ingegeven.

Krijg ik:

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Jouw extra Husselvoordeel

  • Elke maand € 5,00 Entertainmentvoordeel 
  • Gratis Onderling Bellen 
  • Voordelig Sim Only abonnement speciaal voor kids beschikbaar

Je Husselvoordelen gaan automatisch in kort na de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Een overzicht van al je voordelen vind je terug onder "Producten" in MijnKPN. 

Naar MijnKPN

 

Ik lees bij de voorwaarden dat het automatisch ingaat. Volgende maand ontvang je de eerste factuur. Daarop moet jouw voordeel verwerkt zijn. 

 

Wat betreft onderling delen. Mogelijk kan dat vanaf morgen, dan gaat de nieuwe maand in. 

Zo eenvoudig is MB's delen:

Stap 1: login

Log in bij MijnKPN. 

Heb je nog geen MijnKPN account? Meld je aan via KPN.com/MijnKPN.

Stap 2: deel je MB's

Kies voor de optie 'MB's delen' en selecteer de hoeveelheid MB's. Kies daarna het 06-nummer van de ontvanger. Staat er geen nummer? Activeer deze dan eerst.

Stap 3: bevestig

Bevestig het aantal MB's dat je wilt versturen. Let erop dat je zelf minimaal 50 MB overhoudt. De rest mag je allemaal delen met jouw familie of huisgenoten.

Reputatie 2

Hartelijk dank voor de uitgebreide reactie.
Onder beide KPN ID's heb ik alles ontkoppeld en opnieuw gekoppeld. Voorheen stond er nog 'Prepaid’, maar dat is nu verdwenen. Nu alleen ‘Mobiel'.
MB's delen werkt nog steeds niet.

Misschien moet ik wachten totdat het systeem het verwerkt heeft?
Of misschien moet ik het mobiele nummer van mijn vrouw toevoegen onder mijn 'mijnKPN’ (producten, product toevoegen)?

De link met ‘aanmelden’ : nog steeds hetzelfde, uitroeptekens.
Zucht...

Reputatie 7
Badge +28

Wil je jouw telefoonnummer en het telefoonnummer van jouw vrouw in het forum profiel plaatsen. Dat kan evt in het veld opmerkingen . Dan kan een moderator ook even kijken in de administratie van KPN. 
 

Uiteraard moet het nummer van jouw vrouw wel bekend zijn in Mijn KPN. Jullie moeten ook bij KPN een huishouden vormen. Het toevoegen van het nummer van jouw vrouw onder mijn producten lijkt mij de start daarvoor. Wil je dat eens proberen? 
 

En heb je de aanmelding via https://www.kpn.com/hussel/aanmelden.htm  al voltooid? 

Reputatie 2

Nog maar eens een keer geprobeerd.
Dat aanmelden: zelfde resultaat als in eerder bericht (groene uitroeptekens).
MB's delen: dito, “Onderling MB's Delen is één van de voordelen van KPN Compleet. ...” etc.

a. twee KPN ID's
b. hetzelfde adres (staat dus ook in de KPN ID's), alles geregeld in de winkel

Het werkt niet. Helaas. Ik zal ​​​​​​, wanneer ik de tijd ervoor heb, maar eens langs de KPN winkel gaan en zien of zij het kunnen oplossen. 

Schijnt een vaker voorkomend iets te zien: Google search op: MB's delen werkt niet 

...

 

Reputatie 7
Badge +17

@mw1950 Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Noordzee heeft je al voorzien van de benodigde informatie. 

Om MB's te kunnen delen dien je beide 06-nummers te koppelen aan MijnKPN. Zodra dit is gebeurd is het meestal meteen verwerkt en kan je via de browserversie meteen MB's met elkaar delen. Via de App kan het iets langer duren omdat er een verwerkingstijd op zit. Als je buiten je bundel gaat vertragen wij de 4G snelheid naar 128kb/s, dus foto's versturen is gratis, maar gaat heeel lang duren. 
Had je beide nummers al gekoppeld aan jou MijnKPN en lukt het nog steeds niet? Zou je dan je gegevens willen invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee.

Ik hoor graag van je! 

Reputatie 2

Hartelijk dank voor je reactie.

In mijnKPN Profiel (forum) worden nogal wat dingen gevraagd. Ik weet niet of ik zou happig ben om dat vrij te geven. Privacy. Het MB's delen zou toch ook moeten kunnen zonder al die gegevens in te vullen?

Mijn vrouw heeft een KPN ID, daaraan is haar nummer gekoppeld.
Ik heb ook een KPN ID, daaraan is mijn nummer gekoppeld.

Ziet er zo uit.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Verwijderd.

Reputatie 7
Badge +17

@mw1950 Dat begrijp ik, als je alleen postcode en huisnummer invult is dat voor mij voldoende en alleen inzichtelijk voor KPN moderators! Wij werken natuurlijk voor KPN en kunnen in de benodigde systemen om dit voor je uit te zoeken. Je mag even wachten met het nummer koppelen aan je eigen account, want dan verdwijnt hij bij je vrouw. 

Reputatie 7
Badge +17

@mw1950 Op het e-mailadres kon ik het een en ander vinden, ik zag dat jullie nog niet KPN Compleet waren gemeld. Ik heb jullie huishouden compleet gemeld. Jullie ontvangen vanaf nu de voordelen en zouden MBs moeten kunnen delen. Als dit vanavond nog niet lukt, dan gaan jullie mee met de synchronisatie van het systeem vannacht om 00.00 uur! Laat je het weten als het vanavond of morgen is gelukt? Zo niet, dan zoeken we verder naar een oplossing. 

Reputatie 2

Grandioos!
Heel hartelijk dank voor alle moeite.
En .. sorry voor het ongemak dat je het via een omweg (email adres) moest uitzoeken.
Hoe dan ook, het werkt inderdaad perfect nu.

Het aanmeldingen op KPN Compleet lukte keer op keer niet: de 'groene uitroepteken’ wijzigde niet in een 'vinkje'. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik: zouden die uitroeptekens dan wel in een vinkje gewijzigd zijn wanneer ik mijn NAW ingevuld zou hebben? Dát heb ik namelijk nog niet geprobeerd.

Ben blij dat het nu opgelost is.
Maar eh..., puur uit nieuwsgierigheid: na uren proberen, ben ik toch benieuwd waar het 'm zat, ik bedoel, waarom lukte steeds dat aanmelden niet.

Nogmaals dank voor de genomen moeite!

Reputatie 7
Badge +17

@mw1950 Dat is makkelijk te beantwoorden. Wat ik zag is dat er een huishouden aangemaakt was, maar deze aanvraag bleef hangen. Er zijn meerdere redenen waarom dit soms gebeurd, denk aan een typefout, teveel verzoeken of gewoon ons systeem dat niet helemaal deugt.:sweat_smile:  Normaal gesproken wordt zo'n ‘hangend’ verzoek handmatig doorgezet door onze KPN Compleet desk. Dit kan 5 werkdagen duren. Jullie konden er dus niets aan doen en de fout ligt bij ons. Het enige wat je kon doen is een weekje wachten, want dan was het ‘vanzelf’ opgelost.

Omdat je het intussen aan mij hebt gevraagd, heb ik het meteen voor je opgelost. Weet dat dit een HELE kleine moeite was, echt serieus, dit kon ik met mijn ogen dicht doorvoeren, so no credits needed.

Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, wij staan voor je klaar. :blush:

 

Reputatie 2

Nogmaals dank.

Weliswaar was het voor jou misschien een ‘hele kleine moeite', maar zoals zo vaak is:
een kleine moeite voor de een, een groot verschil voor de ander. . . .  :slight_smile:

 

Reageer