Ontdek de vernieuwde MijnKPN app

  • 21 September 2021
  • 128 reacties
  • 5177 keer bekeken
Ontdek de vernieuwde MijnKPN app

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Sinds de laaste update van de MijnKPN app is het niet meer mogelijk om screenshots te maken.

Waarom is dat? Dat maakt het o.a. lastig om andere forumgebruikers te helpen en/of problemen hier op het forum te verduidelijken.

Reputatie 7
Badge +10

Sinds de laaste update van de MijnKPN app is het niet meer mogelijk om screenshots te maken.

Waarom is dat? Dat maakt het o.a. lastig om andere forumgebruikers te helpen en/of problemen hier op het forum te verduidelijken.

@RBxx Hier waren dezelfde vragen. Het opmerkelijke is dat op de iPhone alles wel werkt. *ik slaap nog half, dezelfde topic verwijzing 🙈

Reputatie 7
Badge +21

Dat zag ik @Anneke-Anna 
Daarnaar verwees ik al in mijn reactie, maar mogelijk krijgt het meer aandacht in dit centrale topic.

Reputatie 7
Badge +10

Dat zag ik @Anneke-Anna 
Daarnaar verwees ik al in mijn reactie, maar mogelijk krijgt het meer aandacht in dit centrale topic.

Ik zag het te laat 😅👍

Reputatie 7
Badge +15

@RBxx en @Anneke-Anna 

Het klopt inderdaad dat je op dit moment geen screenshots kunt maken van de mijnKPN app. Wij zijn in overweging om het maken van screenshots weer toe laten in de toekomst. Maar of dat gebeurt is nog niet zeker.

Reputatie 7
Badge +21

Wat is de gedachte daar achter @Rutger_ ?
Eerst iedereen voor de facturen naar MijnKPN verwijzen i.p.v. maandelijks mailen i.v.m. 'privacy’ en nu gaan jullie screenshots verbieden (uit naam van privacy???).

Mijn bank-app blokkeert default ook screenshots, maar daar kan ik dat in de instellingen aanzetten.
Het zijn mijn gegevens, dus het is mijn keuze.

Reputatie 7
Badge +15

@RBxx Ik ben met je eens dat het jouw gegevens zijn en dat het je eigen keuze zou moeten zijn. 

Voor zover bij mij bekend is deze optie inderdaad uit naam van privacy geboren. Voor het helpen van mensen is het niet handig, ook dat ben ik met je eens. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. 

Er wordt dus intern over gesproken en overwogen om dit weer mogelijk te maken, maar ik kan daarin geen enkele garantie geven. 

Je kunt ook net als bij ABN Amro de functie optioneel maken.

Reputatie 7
Badge +21

Er wordt dus intern over gesproken en overwogen om dit weer mogelijk te maken, maar ik kan daarin geen enkele garantie geven. 

Hopelijk kan je wel het dringende verzoek doorgeven om dit weer mogelijk te maken. Zet de blokkade standaard aan maar biedt dan de optie om dit uit te kunnen zetten via de instellingen.

Reputatie 7
Badge +19

Er wordt dus intern over gesproken en overwogen om dit weer mogelijk te maken, maar ik kan daarin geen enkele garantie geven. 

Hopelijk kan je wel het dringende verzoek doorgeven om dit weer mogelijk te maken. Zet de blokkade standaard aan maar biedt dan de optie om dit uit te kunnen zetten via de instellingen.

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Thanks voor de suggesties, dat nemen we zeker mee!

Reputatie 7

Ik hoop dat KPN naast 2FA via een sms bericht ook 2FA via authenticator apps zoals bijvoorbeeld Microsoft Authenticator gaat ondersteunen.

Helaas heb ik nog niet vernomen of KPN hier iets mee gaat doen.

Vele zichzelf respecterende bedrijven ondersteunen dergelijke authenticatie apps en ik hoop oprecht dat KPN dat ook zal gaan doen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik hoop dat KPN naast 2FA via een sms bericht ook 2FA via authenticator apps zoals bijvoorbeeld Microsoft Authenticator gaat ondersteunen.

Helaas heb ik nog niet vernomen of KPN hier iets mee gaat doen.

Vele zichzelf respecterende bedrijven ondersteunen dergelijke authenticatie apps en ik hoop oprecht dat KPN dat ook zal gaan doen.

Hier hebben we zelf ook nog niets over gehoord, maar dat betekent uiteraard niet dat er achter de schermen niemand mee bezig is. Vraag ik even na!

Reputatie 7
Badge +20

Hier hebben we zelf ook nog niets over gehoord, maar dat betekent uiteraard niet dat er achter de schermen niemand mee bezig is. Vraag ik even na!

We hebben gekozen om eerst 2FA met SMS beschikbaar te stellen, gezien dit de meest laagdrempelige manier is voor gebruikers om 2FA aan te zetten. 

Ondersteuning van authenticator apps staat op backlog, zijn we achter de schermen dus wel mee bezig @wjb  :blush:

Reputatie 7
Badge +20

Sinds gisteren is versie 6.3.0 van de MijnKPN app beschikbaar :relaxed:

Nieuw in deze update:
• Inzicht in hoe je tegoed is opgebouwd als je extra bundels hebt gekocht of MB’s hebt ontvangen
• Bekijk je daglimiet als je een unlimited databundel hebt. Oók het verbruik van de 25Gb bundel binnen de EU is nu inzichtelijk!
• Een postvak voor relevante berichten over je abonnementen.
• De mogelijkheid om abonnementen te verbergen.
• En nog veel meer!

Reputatie 7
Badge +21

Er staat sinds gisteren weer een nieuwe versie (6.3.1) van de MijnKPN app klaar

Met deze nieuwe app versie:
• kan je push meldingen ontvangen met relevante informatie over je abonnementen.
• zijn een aantal kleine verbeteringen doorgevoerd.

Helaas kan ik nog steeds geen screenshots maken in de MijnKPN app.
Wanneer stopt deze betutteling en kan ik weer zelf beslissen over mijn gegevens?

Reputatie 7
Badge +19

Thanks voor het delen van de update @RBxx! Klopt, het maken van screenshots is niet mogelijk. Dit is uit veiligheidsoverwegingen zo gedaan. De wens om het wel mogelijk te maken is doorgegeven aan de specialisten, we kunnen er geen beloftes over maken, aangezien het i.v.m. veiligheid en privacy bewust zo ingesteld is. Mocht daar nieuws over zijn, dan delen we het hier.

Reputatie 7

Dit is uit veiligheidsoverwegingen zo gedaan.

Vreemd dan dat, naar ik begrepen heb, het onder iOS wel mogelijk is om screenshots te maken en onder Android niet. Moeten Android gebruikers soms extra "beschermd" worden?

Ook vind ik dit nogal een betuttelende restrictie en zie ik echt niet in welke informatie binnen de app zo "gevoelig" is dat deze niet in een screenshot opgenomen zou mogen worden.

Reputatie 7
Badge +19

Dit is uit veiligheidsoverwegingen zo gedaan.

Vreemd dan dat, naar ik begrepen heb, het onder iOS wel mogelijk is om screenshots te maken en onder Android niet. Moeten Android gebruikers soms extra "beschermd" worden?

Ook vind ik dit nogal een betuttelende restrictie en zie ik echt niet in welke informatie binnen de app zo "gevoelig" is dat deze niet in een screenshot opgenomen zou mogen worden.

Klopt, het werkt bij iOS anders, daar is de functie niet te blokkeren. Vandaar dat 't op Apple devices wel mogelijk is om screenshots te maken. En ik begrijp jullie standpunt heel goed. De signalen nemen we mee naar de specialisten. Ik kan er op dit moment helaas niet meer van maken.

Reputatie 7
Badge +21

Alweer een update: 6.3.2

We hebben twee kleine verbeteringen doorgevoerd.

Geen verdere omschrijving, dus de vraag is wat er verbeterd is.

Helaas niet de screenshots, dat gaat nog steeds niet :disappointed_relieved:

Reputatie 7
Badge +22

Waarom moet er bij internet en tv je adres erbij staan? Dat is helemaal niet nodig.

En bij mobiel het mobiele nummer?

Want daar staat mijn naam al. Die zou dan ook verborgen kunnen worden, of al dat soort gegevens kunnen ook achter het kopje “Profiel.”

Bijvoorbeeld achter: “Persoons- en betaalgegevens. 

Reputatie 7
Badge +30

Waarom moet er bij internet en tv je adres erbij staan? Dat is helemaal niet nodig.

En bij mobiel het mobiele nummer?

Dat staat er bij ter verduidelijking om welk abonnement het gaat. Je kunt meerdere abonnementen gekoppeld hebben aan je KPN ID, en je kunt ook meerdere abonnementen op dezelfde naam hebben. Door dan adres of 06-nummer er bij te zetten is in een oogopslag duidelijk om welk abonnement het gaat. 

 

Alweer een update: 6.3.2

We hebben twee kleine verbeteringen doorgevoerd.

Geen verdere omschrijving, dus de vraag is wat er verbeterd is.

Waarschijnlijk onder water verbeteringen als er niet expliciet bij staat wat. 

Het is niet mogelijk om mijn KPN account te verwijderen. Word er gek van. en heeft me al de nodige telefoontjes gekost naar KPN, maar word iedere keer met een kluitje in het riet gestuurd.

Het betreft een prepaid kaart maar ik wil deze koppelen aan een andere account maar dan moet ik eerst mijn account verwijderen van het product loskoppellen van het account kan ook niet meer. Ik ben benieuwd naar de reacties. En kom ajb niet aan met de opmerking dat kun je doen via je profiel en dan klikken op account verwijderen. Dit werkt niet. Krijg al weken te lezen dat er een verstoring is. Ik kan mijn account verwijderen en dan vervolgens weer proberen in te loggen en dat gaat ook weer niet.

KPN heeft een groot Privacy probleem hier. Ik begrijp  niet dat er niemand is die hier eens serieus naar kijkt en op reageert.

 

Groeten

Arno

 

*Admin: topic toegevoegd aan MijnKPN app topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @arnogefrustreerd. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat het maar niet lukt op jouw KPN ID account te verwijderen. Wil je jouw gegevens achterlaten in het KPN Forum profiel en het e-mailadres waarmee je nu nog inlogt achterlaten in het “Persoonlijke Opmerkingen” veld? Dan kan ik aan mijn collega's vragen of zij jouw KPN ID kunnen verwijderen. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? We horen graag van je!

Reputatie 7
Badge +22

@Alexandra Nummers blokkeren is een uitkomst! Maar kan dit onbegrensd of zit er een limiet aan? Want ik heb veel van die ongewenste nummers in me nummermelder staan, dan kan ik ze nu mooi in de app zetten. Zijn er nogal wat! 😂🙈

Reputatie 7
Badge +21

@Dennis Schreve Het zou me niet verbazen als veel van die nummers daar “voor niets” in staan. 

Ik heb gelukkig weinig last van ongewenste bellers, maar bij mij bellen ze nooit met hetzelfde nummer nog een keer. Je blijft dus bezig….

Je kan dan beter nummers vanaf een specifiek land- of netnummer (of een deel daarvan) blokkeren.