Ontdek de vernieuwde MijnKPN app

  • 21 September 2021
  • 128 reacties
  • 5134 keer bekeken
Ontdek de vernieuwde MijnKPN app
Reputatie 7
Badge +19

De MijnKPN app is vernieuwd! De app is de beste manier om digitaal verbonden te zijn met KPN: Je logt nu nog veiliger in en hebt daarna meteen toegang tot jouw abonnement(en) en gegevens. Onderweg naar huis even je pakket bekijken en meteen aanpassen? Snel wat MB's delen met je zoon of dochter? Of je facturen opzoeken? Geen punt, je vindt het allemaal in de MijnKPN app. En kom je er niet uit, dan helpen we je verder via de ‘hulp’ functie in de app. Zo heb je ons altijd op je mobiel bij de hand.

Voor alles over de MijnKPN app, zie:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Stel jouw vraag dan in een nieuw topic. 

Update 19-05-2022: Je kunt nu ook automatisch MB's delen!

Update 05-04-2022: Inzicht in eerder gedeelde MB's én de mogelijkheid om screenshots te maken is terug :)

Update 02-12-2021: Bekijk het verbruik van je daglimiet en EU bundel bij Unlimited abonnementen, verberg abonnementen (ontkoppelen) en krijg meer inzicht in hoe je tegoed is opgebouwd als je extra bundels hebt gekocht of MB’s hebt ontvangen. De app is nu ook voorzien van een postvak in voor relevante berichten over je abonnementen.

Update 09-11-2021:  Sinds kort kan je inkomende telefoonnummers blokkeren via MijnKPN voor je vaste telefoon. Dit geldt nu ook voor buitenlandse telefoonnummers! Lees snel verder.

Update 28-10-2021: Verwijder nu gemakkelijk zelf jouw KPN ID. Wil je weten hoe je dit doet? Lees dan hieronder verder.

Update 21-10-2021: Her-installeer je E-sim  via de MijnKPN app.

Goed om te weten: De eerste keer dat je de nieuwe MijnKPN app opent, moet je inloggen met jouw KPN ID. Dit is eenmalig nodig in verband met de veiligheid van jouw gegevens en abonnement. De volgende keer dat je de app bezoekt, kan je gewoon inloggen met touch, face-id of jouw zelf ingestelde cijfercode.

Ben je het wachtwoord van je KPN ID kwijt of vergeten? Deze kan je via de link in de app meteen opnieuw instellen.

 

 

Uitgelichte functies van de vernieuwde MijnKPN app

De vernieuwde MijnKPN app is nog vol in ontwikkeling. Regelmatig worden er nieuwe functies toegevoegd. Hieronder lichten wij de meeste belangrijke nieuwe functies toe. Onderaan de pagina vind je een overzicht van alle nieuwe functies.

 

Verwijder zelf jouw KPN ID

Wil je je KPN ID verwijderen en ben je op zoek naar hoe je dit kunt doen? We helpen je op weg, want dit kan je voortaan gemakkelijk zelf doen via MijnKPN of de MijnKPN app.
 

  • In de MijnKPN app: Ga onderin naar je ‘Profiel’ en kies vervolgens ‘Inloggegevens’. Je wordt doorgelinkt naar jouw gegevens, waar je ‘Verwijder je account’ vindt.
  • Via MijnKPN: Ga naar jouw profielpagina. Hier vind je de optie om jouw account te verwijderen.

Als je je KPN ID verwijdert, dan wissen we je accountgegevens om je privacy te beschermen. Daarna kan je niet meer inloggen op plekken zoals MijnKPN, iTV, hulptools, maar ook ons forum en KPN Veilig. In de toekomst toch weer gebruik van MijnKPN en al deze functies maken? Maak dan gerust een nieuw KPN ID aan.
 

E-sim opnieuw installeren via MijnKPN app

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je e-sim installeren. Ook wanneer je het e-sim profiel opnieuw wilt installeren op hetzelfde toestel is dat vanaf donderdag 21 oktober mogelijk via de MijnKPN app. Een fysieke simkaart is dan dus niet meer nodig. 

Let op: dit is dus alleen mogelijk als e-sim al eerder op het toestel geïnstalleerd is geweest omdat het e-sim profiel gekoppeld is aan het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van het toestel. De MijnKPN app herkent dit en zal dan de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Hieronder enkele voorbeelden hoe dit in de MijnKPN app wordt weergegeven.

 

 

Inkomende telefoonnummers blokkeren vaste telefonie

Vanaf nu is het mogelijk om telefoonnummers te blokkeren voor jouw vaste telefoonnummer (maximaal 100 nummers). Dit geldt nu ook voor buitenlandse telefoonnummers. Zo voorkom je ongewenste telefoontjes.

Let op: Deze optie is alleen beschikbaar voor VoIP telefoonaansluitingen en niet beschikbaar voor PSTN/ISDN aansluitingen. 

 

Open de MijnKPN app > ga naar de tab ‘Vast Bellen’ > kies voor ‘Telefooninstellingen’ > ga naar ‘Nummer blokkeren’. Er zijn drie opties:

  • Alle inkomende anonieme nummers blokkeren

  • Alle inkomende nummers vanaf een specifiek land- of netnummer (of een deel daarvan) blokkeren

  • Een specifiek inkomend nummer blokkeren

 

Inloggen met Verificatie in 2 stappen

Inloggen met KPN ID doe je nu extra veilig. Je gegevens zijn hierdoor beter beschermd tegen misbruik. Je kunt verificatie in 2 stappen aanzetten in de MijnKPN App en web via: Profiel > Inloggegevens > Verificatie in 2 stappen.

 

 

De 1e keer dat je bij ons inlogt op de MijnKPN App, krijg je een verificatiecode per sms. Daarna kun je inloggen met pincode, touch ID of face ID.

We adviseren je om Verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

 

Wat is er nog meer nieuw?

Sneller, in een fris jasje en met verschillende nieuwe functies. De app is vernieuwd aan de hand van feedback van onze klanten. Op al deze punten is de MijnKPN app verbeterd:

  • Bekijk het verbruik van je daglimiet en EU bundel bij KPN Unlimited abonnementen, verberg abonnementen en krijg meer inzicht in hoe je tegoed is opgebouwd als je extra bundels hebt gekocht of MB’s hebt ontvangen.

  • MijnKPN Inbox: ontvang alle belangrijke informatie omtrent jouw abonnement in de MijnKPN app.

  • Ontkoppelen van producten was al mogelijk in de browser versie van MijnKPN, maar is nu ook in de MijnKPN beschikbaar!

  • Inloggen kan nu ook met een pincode, in plaats van alleen Face ID of Touch ID.

  • Nieuw en leuk voor de vele liefhebbers: je kunt nu gebruik maken van darkmode:black_heart: Het wijzigen van het thema (donker/licht) is nu mogelijk via de instellingen van de app.

  • Voor de Android gebruikers: Je kunt de MijnKPN nu in landscape (liggende) modus gebruiken.

  • Je kunt nu de taal (Nederlands of Engels) wijzigen via de instellingen van de app.

  • Je kunt nu gemakkelijk vanuit de app je bestelstatus checken. Bij nieuwe klanten worden nu ook openstaande orders getoond.

  • Bekijk gemakkelijk in één overzicht het verbruik van alle mobiele nummers die je aan jouw KPN ID hebt gekoppeld. De weergave van het verbruik is ook verbeterd!
    Heb je een abonnement tot 10 GB (10.000 MB) internet? Dan zie je jouw verbruik in MB's. Heb je meer data dan 10 GB? Dan zie je voortaan je verbruik in GB's.

  • Het delen van MB's is verbeterd. Het herdelen van ontvangen MB's is nu ook weer mogelijk in de app.

  • Handig: Je hoeft niet apart meer in te loggen als je vanuit de MijnKPN app naar bijvoorbeeld de Wifi Manager gaat.

  • De app is sneller en de stijl is vernieuwd en fris.

  • Het menu bovenin is verbeterd en opgesplitst in Mobiel, Internet, TV en Vast bellen. Zo vind je voortaan nog beter jouw weg in de app!

  • Je kunt vanaf iedere pagina in de MijnKPN app feedback sturen door het kort schudden van de telefoon.

 

 


Kortom, genoeg nieuws om te verkennen. Neem eens een kijkje in de nieuwe app! En ben je tevreden, dan zien we graag je review verschijnen in de Google Play Store of App Store.

 

Laatste update: 19-05-2022


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

128 reacties

Reputatie 7

Waarom verwijst de app naar https://kpn.com i.p.v. https://mijn.kpn.com als er aan de app gewerkt wordt?

 

Het is toch veel logischer om naar mijnKPN te verwijzen want dat is vast en zeker waar de abonnee dan naartoe zou willen.

Reputatie 7
Badge +20

@wjb ik denk dat de gedachte daarachter is dat de MijnKPN site vaak tegelijk onderhoud heeft met de app.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb ik denk dat de gedachte daarachter is dat de MijnKPN site vaak tegelijk onderhoud heeft met de app.

Dat klopt, want ik kon dik 2u lang nergens inloggen bij KPN. 

Reputatie 7

@wjb ik denk dat de gedachte daarachter is dat de MijnKPN site vaak tegelijk onderhoud heeft met de app.

Dat klopt, want ik kon dik 2u lang nergens inloggen bij KPN. 

Maar dat was een algemene storing die niet alleen mijnKPN betrof.

Reputatie 7
Badge +10

@wjb ik denk dat de gedachte daarachter is dat de MijnKPN site vaak tegelijk onderhoud heeft met de app.

Dat klopt, want ik kon dik 2u lang nergens inloggen bij KPN. 

Maar dat was een algemene storing die niet alleen mijnKPN betrof.

Ah ok. Ik heb verder niet gekeken, behalve dan het inloggen wat niet lukte. 

Reputatie 7
Badge +10

@wjb ik denk dat de gedachte daarachter is dat de MijnKPN site vaak tegelijk onderhoud heeft met de app.

Dat klopt, want ik kon dik 2u lang nergens inloggen bij KPN. 


Gaan we weer….mijnkpn, de webpagina… 

Reputatie 7

Hmmm, hier geen problemen.

Reputatie 7
Badge +21

Website MijnKPN werkt hier ook maar de app is in onderhoud

 

Edit (21:18): de app doet het nu ook weer.

Reputatie 7
Badge +10

Hmmm, hier geen problemen.

Heb deze keer in ieder geval wel de juiste link ;-)

De app kan ik wel op inloggen. 

Reputatie 7

Website MijnKPN werkt hier ook maar de app is in onderhoud

De app doet het hier wel.

 

Reputatie 7
Badge +10

Kon zojuist weer inloggen op de website, met moeite, dat wel. Hick-ups van vanmorgen? 

Goedemiddag,

 

Ik heb mijn mobiel abonnement net verlengd en zou nu graag overstappen naar E-sim. de app lijkt echter niet te werken. Bij het opstarten blijft hij hangen in het begin scherm. is er een storing?

 

Fred

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Fredvdb,  wat lastig! Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Als je net een wijziging hebt doorgevoerd, zoals een verlenging, kan het zijn dat dit nog niet helemaal verwerkt is in het systeem. Hierdoor kan je geen nieuwe wijzigingen aanbrengen. Ik wil je vragen om het morgen nogmaals te proberen. 

Hi @Hanna_ . Ja heb de app al eens opnieuw geïnstalleerd. Werkte niet. Gisteren had ik trouwens hetzelfde probleem maar zal morgen ook nog eens proberen. Dank voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +13

@Fredvdb, als het morgen niet werkt, dan horen we het graag. Dan gaan we verder zoeken naar een oplossing. 

Reputatie 7
Badge +22

De data wordt weer getoond met ‘GB’ i.p.v. met MB. En aan de rechterkant wordt alleen ‘13’ aangegeven. I.p.v. met 1300 MB. 

Eerst was dit ook het geval, en toen werd het weer in MB getoond. Maar nu is het weer GB, graag weer terug naar MB. 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Dennis Schreve,

Ik heb dit even voor je moeten navragen. Uit onderzoek is gebleken dat het grootste deel van onze klanten/gebruikers van de app het tegoed in GB's wil zien, vandaar dat het nu weer wordt weergegeven in GB's. Dit blijft voorlopig ook zo.

Je kunt feedback indienen door met je telefoon te schudden op de pagina van je screenshot. Dit komt bij de juiste partij terecht.

Reputatie 7

Uit onderzoek is gebleken dat het grootste deel van onze klanten/gebruikers van de app het tegoed in GB's wil zien, vandaar dat het nu weer wordt weergegeven in GB's. Dit blijft voorlopig ook zo.

Maar gelukkig is dat niet voor iedereen zo.

Ik dacht ook dat het tonen van MB's of GB's afhankelijk zou zijn (en blijven) van de grootte van de databundel.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Dennis Schreve , heb jij nog wel dezelfde hoeveelheid data per maand?

In dit topic Feedback laatste update van MijnKPN app had jij nog 5000 (MB) en nu toon je 13 (GB).

In dat topic schreef @MarjolinaBimbambina :
Er is een ruling aangebracht waardoor je bij een abonnement boven de 10g, gigs ziet, en daaronder mb’s. Dit omdat andersom klanten met zulke grote bundels het niet fijn vinden om 10.000 mb te zien. We blijven feedback volgen en proberen iedereen happy te houden ;)

Dus óf de grens is veranderd óf jij zit nu boven de grens van 10GB (óf allebei :wink: )

Reputatie 7
Badge +22

@RBxx ik heb 8 GB van me vriendin gejat! 😜

Maar ik heb een idee: “kan er geen optie komen dat je in de app kan kiezen (schakelen) voor GB of MB?” Dan is iedereen tevreden. 

Reputatie 7
Badge +10


Online in Safari wordt ‘alleen’ mijn thuisadres niet geladen, mobiele producten wel. Maar er is elke keer wel iets met de app 🙄

Nog een algemene opmerking, wanneer er iets gewijzigd wordt, een pakket toevoegen oid, dan moet je als klant echt wachten tot de wijziging is doorgevoerd (die melding krijg je dan te zien) en dat kan dan een dikke maand duren of langer. Waarom is dat? Op deze manier kan er geen enkele wijziging of extra pakket worden toegevoegd. Daar moet ik als klant toch vrij in zijn wat ik wil toevoegen. 

Reputatie 7

Nog een algemene opmerking, wanneer er iets gewijzigd wordt, een pakket toevoegen oid, dan moet je als klant echt wachten tot de wijziging is doorgevoerd (die melding krijg je dan te zien) en dat kan dan een dikke maand duren of langer. Waarom is dat? Op deze manier kan er geen enkele wijziging of extra pakket worden toegevoegd. Daar moet ik als klant toch vrij in zijn wat ik wil toevoegen. 

Dat hoort natuurlijk niet zo te zijn. Als ik een wijziging doorvoer, zoals bijvoorbeeld een zenderpakket toevoegen, dan is deze vrijwel direct beschikbaar. Laatst heb ik het Pluspakket uit mijn abonnement verwijderd en vervolgens weer opgevoerd zodat deze gratis ging worden. Dit was in een paar minuutjes geregeld.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Anneke-Anna, mijn collega's zijn bezig het inzien van je thuisabonnement te repareren. Daar lijkt nu even iets niet goed te gaan.

Het moeten wachten hangt een beetje van de wijziging af, het probleem is dat er maar 1 wijziging tegelijk kan zijn. Bij de meeste wijzigingen zoals zenderpakketten en extra diensten is dit vrijwel altijd met een uurtje wel rond. Bij sommige wijzigingen of sommige situaties waar er iets met logistiek, infrastructuur of monteurs moet gebeuren kan dit wat langer duren.

Reputatie 7
Badge +10

@Thomas Die 1 wijziging per keer is toch vreemd en eigenlijk (minus eigenlijk 😉 ) helemaal niet klantvriendelijk. Dat is in ieder geval waar ik op doelde inderdaad. 
Het uit/aan zetten waar @wjb op doelde dat lukt dan ook niet omdat er vaak de melding is dat er geen wijzigingen doorgevoerd kunnen ivm lopende wijziging. Ik vind dat raar als klant zijnde. Ik had trouwens op het forum een opmerking van @Jeroen-bart Engelen hier over gezien, dat er over gedacht wordt vanuit KPN dat de klant meer wijzigingen tegelijk moet kunnen doorvoeren, ik kan die reactie alleen niet zo snel terug vinden. 

De app werkt trouwens inmiddels weer. 

Reputatie 7
Badge +20

@Anneke-Anna Ah top! :)

Die feedback is inderdaad ontvangen maar hebben we verder nog niets concreets over. Volgens mij is dat ook een vrij ingewikkeld probleem op op te lossen.