Beantwoord

Ontkoppelen product uit MijnKPN lukt niet

  • 29 December 2021
  • 22 reacties
  • 2244 keer bekeken

goedemiddag

 

ik kan geen producten ontkoppelen in mijn KPN  

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 7 January 2022, 08:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @j v houte ,

Zodra iemand anders dat product toevoegt aan Mijn KPN, dan verdwijnt het automatisch uit jouw Mijn KPN.  

Dus al voorbeeld : Jouw zoon/dochter maakt een eigen Mijn KPN en voert dat nummer toe, dan is dat nummer bij jou niet meer zichtbaar. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @j v houte , bedoel je misschien dat de optie “ontkoppelen” in MijnKPN verdwenen is?

Ik zie het volgende:

Op de aangegeven plaats stond de optie “ontkoppelen” , maar weg is ie…..

hallo

ik had een prepaid telefoon nummer maar die is omgezet in een abonnement 

maar nu zie ik ze alle bij in mijn KPN app 

ik wil het prepaid nummer verwijderen uit mijn KPN app maar dat lukt niet 

heb net ook met KPN gebeld maar die krijgen het ook niet voor elkaar er zou een knop moeten zitten voor toevoegen en verwijderen van producten maar kan alleen toevoegen

 

mvg

Reputatie 7
Badge +28

Klopt @RBxx en @j v houte ,

Ik had het ook gecheckt voordat ik mijn reactie plaatste. Verwijderen lukt nu niet. 

Workaround : Maak een nieuw KPN-ID aan met een ander e-mailadres en voeg daar dat prepaidnummer toe. Dan verdwijnt dat nummer uit jouw overzicht van jouw huidige Mijn KPN.   

 

Reputatie 7
Badge +21

@j v houte Ik heb het ook al bij de KPN moderators hier op het forum gemeld.

Hopelijk wordt deze fout snel opgelost.

edit: terugkoppeling van moderator gehad. Ze gaan er achteraan.

goedemiddag

 

dank jullie wel voor de hulp ik hoop ook dat het snel wordt opgelost.

 

mvg

Reputatie 7
Badge +19

@j v houte Ik heb het ook al bij de KPN moderators hier op het forum gemeld.

Hopelijk wordt deze fout snel opgelost.

edit: terugkoppeling van moderator gehad. Ze gaan er achteraan.

Goedemorgen @j v houte, zoals RBxx aangeeft, heeft hij het ontbreken van de knop doorgegeven aan de moderators. Het is doorgegeven aan de beheerders van de MijnKPN omgeving. Nu is het even wachten tot zij dit opgelost hebben. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jeroen_dB is er al terugkoppeling van de beheerders van MijnKPN?
De optie “ontkoppelen” is nog steeds afwezig.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Jeroen_dB is er al terugkoppeling van de beheerders van MijnKPN?
De optie “ontkoppelen” is nog steeds afwezig.

Ja, inmiddels is er terugkoppeling. Deze optie is nu enkel nog te vinden in de MijnKPN app op de volgende wijze:

Als je ingelogd bent in MijnKPN ga je naar Meer opties bekijken > scroll je naar beneden, daar klik je onder beheer op abonnementen en daar onder aan de pagina vind je de optie abonnement verbergen.  Abonnement verbergen is de nieuwe benaming voor ontkoppelen abonnement. 

Zie ook het kennisbankartikel: Product ontkoppelen in de MijnKPN app

Reputatie 7
Badge +21

@Jeroen_dB Maar dat is geen oplossing voor de vraag. Alleen een work-around. Hoe moet een klant zonder smartphone dit doen?

Komt deze functie niet meer terug in MijnKPN (website)? Is dit dan het begin van het einde voor MijnKPN (website)? Je kan ook al meer facturen terughalen alleen op de app….

Reputatie 7
Badge +21

Het topic is nu “Beantwoord”.
Betekent dit dat de optie definitief niet meer terugkomt op MijnKPN (website) @Jeroen_dB ?

Dan weet ik dat en kan ik hier naar verwijzen bij de volgende ‘klachten’ :sunglasses: .

Reputatie 7
Badge +19

Op dit moment zijn daar inderdaad geen plannen voor, om die optie weer terug te brengen @RBxx

“Als je ingelogd bent in MijnKPN ga je naar Meer opties bekijken > scroll je naar beneden, daar klik je onder beheer op abonnementen en daar onder aan de pagina vind je de optie abonnement verbergen.”

 

Ook deze optie is verdwenen. Ontkoppelen is de facto onmogelijk gemaakt. Ik zou zeggen even de bezem door debugging afdeling of gelieve opmerkingen te posten die meer richting waarheid gaan.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Jan567 , gebruik je wel de MijnKPN app ? Daarin vind je de optie “Dit Abonnement verbergen”.
Via MijnKPN op de website kan je helaas een product niet meer “Ontkoppelen”

Ook niet meer via de app, dus zoals eerder gemeld: de facto helemaal niet meer.
De vraag luidt dan : hoe dan wel ?

“gebruik je wel de MijnKPN app ? Daarin vind je de optie “Dit Abonnement verbergen”.”

Ook deze optie bestaat niet in Mijn KPN app

Reputatie 7
Badge +21

Ik ga geen welles/nietes discusie beginnen om mijn gelijk te halen 😊, maar via de app kan je wel een abonnement verbergen. Zojuist nog even ingelogd in de app op mijn smartphone.

Kan bij jou zo zijn. In Mijn KPN app bestaat deze mogelijkheid na > “Meer opties bekijken”, pertinent niet. Kijkt zelf.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Aha, een prepaid nummer zie ik. Dat wordt dan kennelijk anders behandeld dan een abonnement.

Hallo, ik heb in Mijnkpn app internet-thuis gekoppeld maar wil dit ontkoppelen. 

In app bij beheer abonnement zie ik wel optie abonnement verbergen maar alleen voor mijn mobiel abonnement en niet die internet-thuis.

Weet iemand hoe je internet-thuis kunt ontkoppelen? (en niet de optie door een andere gezins lid bij hun mijnkpn te laten koppelen).

Alvast dank! 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @NLV, als het Thuis abonnement gekoppeld is aan het KPN-ID waar jij mee inlogt werkt het op volgende wijze:

  • Open de MijnKPN app
  • Log in met het jouw KPN account, cijfercode of face ID
  • Selecteer het product (Mobiel of Internet) dat je wilt ontkoppelen
  • Kies "Meer opties bekijken”
  • Kies daarna "Abonnement"
  • Selecteer onderaan de pagina "Dit abonnement verbergen"
  • Bevestig de pop-up "Weet je zeker..." met de keuze "Verbergen"


    ​​​​​Het dus wel van belang dat je inlogt met het juiste KPN-ID 

Kan bij jou zo zijn. In Mijn KPN app bestaat deze mogelijkheid na > “Meer opties bekijken”, pertinent niet. Kijkt zelf.

 

 

Ik heb ook eindeloos gezocht, maar vond uiteindelijk deze onwaarschijnlijke methode: 

Dat werkte bij mij. Nu kan ik eindelijk mijn abonnement aanpassen, want tot nu toe kwam ik telkens bij de pre-paid opties van de verlopen pre-paid kaart met hetzelfde nummer uit.