Beantwoord

opheffen blokkering servicenummers

• 8 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 204 keer bekeken

Om mezelf te beschermen tegen servicenummers, heb ik ooit deze nummers geblokkeerd via mijn KPN ID, en de inloggegevens hiervan op mijn werk gelegd. Dat werkte goed, juist omdat er maar één ID kon worden aangemaakt.
Echter, tegenwoordig kunnen er per abonnement onbeperkt veel KPN ID’s worden aangemaakt. En kan zo altijd in een handomdraai de blokkering worden opgeheven!
Kan KPN ervoor zorgen dat er per abonnement maar één KPN ID kan worden aangemaakt? Of dat het online uitzetten van de blokkering in het geheel onmogelijk wordt?

Jan (Internet plus Bellen-pakket)

PS: doordat er nu onbeperkt ID’s kunnen aangemaakt, kunnen ook andere gebruikers van het thuisnetwerk een KPN ID aanmaken. Menig ouder zal er niet blij mee zijn dat kinderen in een handomdraai de abonnementsinstellingen kunnen wijzigen...
icon

Beste antwoord door Erwin_ 11 oktober 2017, 09:59

Dag Yannis_58! Welkom op het forum. KPN heeft er voor gekozen om Ip adres plus IBAN als hoofdsleutel tot je account in te stellen. Dat is mede gedaan om het voor de gebruiker zo makkelijk ( en toch relatief veilig ) te maken. Ik kan daar dus van onze kant niks aan doen. Je zou, als jij de hoofdgebruiker bent, wel software voor kunnen installeren waarmee je je medegebruikers beperkte rechten geeft. ( en bijvoorbeeld geen toegang tot de kpn pagina´s) - Dit is niet iets waar ik bij kan assisteren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt 🙂
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Huh...
Je kan elke aansluiting (thuis/mobiel) maar bij één KPN ID registeren. Al heb je 10 KPN ID's (moet je ook ook even zoveel emailadressen hebben). Heb je het nr. van de kinderen eenmaal onder jouw ID dan kunnen zij wel, met hun eigen email, een ID aanmaken maar daar niet hun nummer onder registreren. Omdat dat al 'bezet' is door de registratie bij jouw ID.
Bedankt voor je reactie, Peter.

Dat is het m juist. KPN zorgt er niet voor dat er maar 1 KPN ID kan worden aangemaakt, en gekoppeld aan je abonnementsgegevens.

Hierbij het stappenplan voor het opheffen van de blokkering van servicenummers, ook als er al eerder een ID is aangemaakt:
1. Ga naar deze pagina: https://account.kpn.com/#/registration
2. vul een (nieuw) e-mailadres in dat je wilt gebruiken voor je KPN ID
3. bevestig de e-mail die je ontvangt op dit e-mailadres
4. vul een aantal (willekeurige) gegevens in op een KPN-forum (behalve de 3 laatste cijfers van de IBAN van de abonnementhouder, die moeten kloppen, maar dat is voor jou (en je huisgenoten) natuurlijk een fluitje van een cent), en bevestig dit
5. kies op het volgende scherm bij 'Uw product Koppelen' - in mijn geval - 'Thuis'
En voila: het beheer van jouw abonnement is gekoppeld aan het nieuwe ID. Jij, of je kinderen kunnen de instellingen van jouw abonnement voortaan wijzigen via dit tweede KPN ID... Helaas houdt het eerder aangemaakte ID dit dus niét bezet!

Iemand die hier een oplossing voor heeft? (KPN Webcare?)
Reputatie 7
Badge +18
Dag Yannis_58! Welkom op het forum. KPN heeft er voor gekozen om Ip adres plus IBAN als hoofdsleutel tot je account in te stellen. Dat is mede gedaan om het voor de gebruiker zo makkelijk ( en toch relatief veilig ) te maken. Ik kan daar dus van onze kant niks aan doen. Je zou, als jij de hoofdgebruiker bent, wel software voor kunnen installeren waarmee je je medegebruikers beperkte rechten geeft. ( en bijvoorbeeld geen toegang tot de kpn pagina´s) - Dit is niet iets waar ik bij kan assisteren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt 🙂
Dag Erwin, bedankt voor je uitleg.

Software is geen oplossing, want je kunt altijd nog Windows herinstalleren; dat is tegenwoordig hartstikke eenvoudig, dat doe je binnen een paar minuten.

Dus samenvattend: KPN biedt servicenummerblokkering aan die kinderen in een handomdraai onklaar kunnen maken. Maar niet alleen kinderen, ook mensen met een verslaving voor servicenummers, gebruik alsjeblieft de werkwijze in dit topic om de blokkering snel op te heffen. Wij van KPN noemen dit een veilige oplossing. En de consument zoek het verder maar lekker zelf uit..?

Is dit het wat betreft KPN, Erwin?

Yannis
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Yannis,

Ik had je graag een alternatief geboden maar die heb ik niet. Voor het merendeel van onze gebruikers is beveiliging op basis van het IP adres + IBAN voldoende.
Daarmee wil niet bagataliseren wat jij schrijft. Ik heb daar zelf echter geen oplossing voor. Succes!
Beste Erwin,

Ik geloof niet dat het merendeel van de gebruikers van servicenummerblokkering in het Internet Plus Bellen-Pakket deze beveiliging voldoende vind.

Bovendien is dit te vrijblijvend. KPN heeft een wettelijke verplichting mbt servicenummerblokkering. De door KPN toegepaste methode is een lege huls, en ontoereikend. Graag een oplossing.

Yannis

Reageer