Beantwoord

Opzeggen mijnKPN account

  • 25 August 2020
  • 13 reacties
  • 812 keer bekeken

Goedendag, 

 

Ik zit nu al 25 minuten te scrollen op de KPN website en nergens kan ik mijnKPN account makkelijk opzeggen. 

Ik ben verhuisd en ik maak geen gebruik meer van KPN. Daarmee wil ik ook dat mijn gegevens worden verwijderd en daar wil ik geen 6 maanden mee wachten. Ik wil tevens het account zelf kunnen verwijderen, zodat ik het kan controleren. 

 

Heb ik een optie gemist dat ik dit zelf kan doen, want dan zou ik dit graag willen weten. Overigens wil ik dus niet dat iemand van KPN mijn account verwijderd, want ik kies ervoor om dit zelf te willen doen. 

 

Ik hoor graag. 

 

Groet, 

 

Charline 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 6 September 2020, 07:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Nee @framboos83 , die optie heb je niet gemist. Je kan dit account niet zelf verwijderen. Het gaat 'vanzelf' na minstens een half jaar niet gebruiken en anders direct door een KPN medewerker (op verzoek).

Goedendag,

Waarom kan dit niet direct worden opgezegd? Wat is de achterliggende idee hierachter? 

 

En wanneer ik mij afmeld hoe weet ik dan zeker dat KPN mijn gegevens niet bewaard? Krijg ik dan een bevestiging. Ik vind het onnodig dat mijn gegevens worden bewaard op deze manier. 

 

Ik hoor graag. 

 

Groet, 

 

charline

Reputatie 7
Badge +21

Daarvoor zal je moeten wachten op een reactie van een KPN medewerker. Ik ben mede forumlid en klant.

Dank je wel Ruud. 

Het viel mij op in de forum dat men het niet zelf kan doen. Dat vind ik heel bijzonder, zoals aangegeven.

Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN. 

 

Groet, 

Charline

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan Charline, houd wel rekening met een lange(re) reactietijd. Het is erg druk op het forum.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @framboos83, het is inderdaad niet mogelijk om zelf je MijnKPN account te verwijderen. Waarom dat niet kan, weet ik eigenlijk niet :thinking: Wat wij hier standaard doen is het mailadres dat bij een KPN account hoort doorgeven aan een achterliggende afdeling, die de volledige account daarna verwijderd. 

Je kunt wel zelf je producten ontkoppelen, op die manier heb je een ‘lege’ KPN ID account.

Als je hem graag helemaal wilt verwijderen, kan dat alleen via ons, zou je wel graag willen dat ik er voor zorg dat je account helemaal verwijderd wordt, ondanks dat je dit zelf niet kunt doen? Zo ja, zou je dan het mailadres waar de account mee geregistreerd is, in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel?

 

Mijn profiel is ***. Ik wil graag dat KPN al mijn gegevens verwijderd. Kan ik ook een terugkoppeling ontvangen. 

Het is bijzonder te noemen dat niemand weet waarom dit niet kan en ik denk dat dit een proces is, waar nog niet genoeg over nagedacht is. Ik zou je willen aanraden om dit op te nemen binnen KPN, zodat je in ieder geval zelf ook begrijpt waarom dit proces zo loopt. Verbeteringen kunnen op die manier worden ingezet. Waarom kan een klant dit zelf niet opzeggen. Scheelt een hoop tijd voor iedereen in dit proces wanneer dit wel kan. Zou je dan klanten verliezen… Misschien wel, maar overgroot deel vind gemak beter. Als blijkt dat bij de concurrent dit soort processen makkelijker loopt, dan beinvloed dat ook de keuze van provider. Dat ik geen KPN meer wil, komt omdat ik ga samenwonen met iemand die al een lopend contract heeft. In mijn geval wil ik afmelden, maar dat zegt niets over de tevredenheid van de producten die ik heb. Sterker nog, dit proces heb ik als behoorlijk irritant ervaren en uiteindelijk negatief. Dat is misschien ook iets waar naar gekeken moet worden.

 

Maar goed. Ik hoor graag van je en bedankt voor het reageren.

 

Charline  

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zal jouw mailadres doorgeven zodat je MijnKPN account helemaal verwijderd gaat worden!

Ik zal daarnaast ook vragen waarom het nu niet mogelijk is dat klanten de account zelf kunnen verwijderen. We krijgen de vraag om een account te verwijderen maar heel zelden ( zo veel mensen missen de functie dus niet) maar persoonlijk lijkt het me toch ook wel handig dat je dit zelf kunt doen!

Nog even ter controle, je hebt al een opzegging van je abonnement in gang gezet en het gaat je nu alleen om het verwijderen van je MijnKPN account? Of bedoel je met het opzeggen van je MijnKPN account dat je jouw KPN abonnement stop wilt zetten? Ik vraag dit even voor de zekerheid omdat dit 2 totaal verschillende dingen zijn en je abonnement ook zonder een MijnKPN account gewoon doorloopt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @framboos83, zou je mijn volgende vraag nog willen beantwoorden? Zodat ik weet wat precies de bedoeling is?

Nog even ter controle, je hebt al een opzegging van je abonnement in gang gezet en het gaat je nu alleen om het verwijderen van je MijnKPN account? Of bedoel je met het opzeggen van je MijnKPN account dat je jouw KPN abonnement stop wilt zetten? Ik vraag dit even voor de zekerheid omdat dit 2 totaal verschillende dingen zijn en je abonnement ook zonder een MijnKPN account gewoon doorloopt.

 

Goedendag,

 

Ik wil inderdaad dat alleen mijn account verwijdering in gang wordt gezet. Producten van kon heb ik ook al opgezegd. Ik ben blij dat jullie dit gaan bekijken. 

 

Hoe weet ik nu dat mijn account is verwijderd, want als je dit doet betekent het ook dat ik niet meer kan inloggen. Op de website. 

 

Ik hoor graag van u. 

 

Met vriendelijke groet,

 

Charline

Reputatie 7
Badge +24

Natuurlijk niet alles word verwijderd. Bijvoorbeeld facturen zitten gewoon in de boekhouding, die worden niet verwijderd.

Als je je over 2 weken weer aanmeld als nieuwe klant, dan weet KPN ook heel goed dat je geen nieuwe klant bent en krijg je echt geen nieuwe-klanten-korting. Ondanks dat nu zogenaamd al je gegevens verwijderd worden.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe weet ik nu dat mijn account is verwijderd, want als je dit doet betekent het ook dat ik niet meer kan inloggen. Op de website. 

Klopt, als je niet meer in kunt loggen, weet je dus dat je MijnKPN account verwijderd is :slight_smile: Ik zal de opdracht begin volgende week geven, zodat je nog de tijd krijgt om de berichten hier te lezen :wink:

Natuurlijk niet alles word verwijderd. Bijvoorbeeld facturen zitten gewoon in de boekhouding, die worden niet verwijderd.

Ook dit klopt, onder andere je facturen worden in verband met wetgeving een bepaalde periode bewaard, je kunt hier meer over lezen in ons privacy statement.

Ik heb je bericht gelezen. Dank je! Ik zal het volgende week checken. Ik begrijp dat facturen worden bewaard. Daar heb in begrip voor. Dat is wettelijk bepaald. 

Overigens hoop ik wel dat er duidelijkheid komt over de gang van zaken. 

 

Groet, 

Char