Beantwoord

Overgegaan naar abonnement van prepaid, maar ik kan niet prepaid verwijderen in MijnKPN

  • 23 June 2022
  • 19 reacties
  • 135 keer bekeken

Sinds kort ben ik van prepaid overgestapt naar een abonnement met nummerbehoud. Dat is goed gegaan, maar mijn prepaid is nog te zien in MijnKPN. Ik kan het niet verwijderen/ontkoppelen, want er is zo’n knop. Bovendien als ik op het nieuwe abonnement klik, dan toont MijnKPN de prepaid gegevens.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 2 July 2022, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Badge

Ik heb hetzelfde probleem 

hopelijk snel een antwoord of oplossing 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @KPN ID en MijnKPN en @Jan Ree en welkom op ons forum beiden! Gek dat het de prepaid gegevens maar in blijft laden, dus ik kijk met jullie mee. 

@KPN ID en MijnKPN je gaf aan dat

Ik kan het niet verwijderen/ontkoppelen, want er is zo’n knop. 

Wat bedoel je hiermee? Welke knop, en wat gebeurt er als je probeert te ontkoppelen? 

Jullie hebben beiden ook al de bevestiging ontvangen dat het abonnement is ingegaan en prepaid daarmee dus niet meer actief is? Ik hoor het graag! 

Sorry, ik zie een typo. Ik bedoelde er is NIET zo’n knop. Het kan niet worden ontkoppeld (zie screenshot), ondanks dat de prepaid niet meer actief is.

 

Uiteraard is mijn nieuwe abonnement al actief.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik heb je plaatjes even aangepast gezien je 06-nummers e.d. nu openbaar stonden. Fijn dat je foto's stuurt, nu is me namelijk duidelijk waarom je de knop niet hebt. Je kunt alleen abonnementen ontkoppelen in de MijnKPN app. Heb je die? Als je daarin de volgende stappen volgt kun je het prepaid abonnement ontkoppelen: 

  1. Open de app
  2. Log in met het KPN ID, cijfercode of face ID
  3. Selecteer product (Mobiel of Internet) dat ontkoppeld dient te worden
  4. Selecteer "Meer opties bekijken"
  5. Selecteer "Abonnement"
  6. Selecteer onderaan de pagina "Dit abonnement verbergen"
  7. Bevestig de pop-up "Weet je zeker..." met de keuze "Verbergen"

Verbergen is in deze dus ontkoppelen. Probeer dit ook bij je nieuwe abonnement, dus dat beide abonnementen van ditzelfde nummer niet meer zichtbaar zijn in je MijnKPN. Koppel daarna het nummer opnieuw en ik ben benieuwd of je dan wel de abonnementsgegevens te zien krijgt. @Jan Ree wil jij dit ook proberen, indien het bij jou nog niet opgelost is? 

Bedankt Sanne voor je reactie, maar onder “Meer opties bekijken” heb ik geen “Abonnement”. Alleen “Opwaarderen” en “Open Prepaid app” (zie screenshot video). Bovendien is het een prepaid product, niet een abonnement. Uiteraard heeft mijn nieuwe abonnement wel deze verbergoptie, maar verbergen van mijn abonnement lost niets op. Dat komt omdat de link vanaf de “Producten” pagina voor beiden hetzelfde is. Dit is in principe een fout van de website. Elk product zou een unieke link naar de details moeten hebben.

Badge

 

Badge

bovenstaande is wat ik zie, ik kan niks ontkoppelen 

Reputatie 7
Badge +17

Check en check. Dank beiden voor de duidelijke foto's en het testen! We hebben een collega aan de mouw getrokken hierover, dus ik wacht de terugkoppeling van haar even af. Zodra ik antwoord heb laat ik het hier weten! 

Bedankt Sanne voor je inzet en terugkoppeling 😀

Badge

Hallo,

is hier nog terugkoppeling op want ik kan zo niks met mijn abonnement. Begint nu wel een beetje te dringen.

bedankt

Reputatie 7
Badge +17

Yes! Ik heb terugkoppeling gehad beiden. @KPN ID en MijnKPN die van jou moet ontkoppeld zijn. Kun je bevestigen of het gelukt is? @Jan Ree wil jij in je forumprofiel het e-mail adres waar je het MijnKPN account mee aangemaakt hebt zetten? Dan geef ik die ook door. 

Badge

Ik heb mijn profiel aangevuld, ik kon geen email veld vinden dus heb het bij opmerkingen gezet. 

Ik kan bevestigen, dat het prepaid gedeelte is verwijderd c.q. ontkoppeld.

Bedankt, Sanne, voor je inzet 😀

Nu moet ik alleen nog mijn rare naam “KPN ID en MijnKPN” veranderen in iets normaals. Ik snap niet hoe deze rare naam is ontstaan. En ik kan het nergens terugvinden, laat staan veranderen.

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Jan Ree dankjewel! Ik ga ermee aan de slag en koppel het ook aan jou terug zodra ik reactie heb. Edit: De collega die dit regelt is nu wel met vakantie, dus indien diegene geen vervanger heeft kan het even op zich laten wachten. Mocht je in de tussentijd wat aan willen passen in je abonnement dan kun je doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00 met ons bellen via 0800-0402! 

@KPN ID en MijnKPN Kan ik voor je aanpassen! Noem maar wat namen die je wat lijken, dan kijk ik welke er nog mogelijk zijn. Mocht je een willekeurige willen naar mijn keuze, dan kan dit uiteraard ook. 😄

Iets met Peter Verbeek dat nog vrij is. Of P.E. Verbeek.

Reputatie 7
Badge +17

@P.E. Verbeek Bij deze is het P.E. Verbeek geworden. 😁 De andere was al bezet.

Ik ben tevreden 😁 Bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@Jan Ree Mijn collega is terug van vakantie en gaf aan dat de koppeling er morgen af gaat! Houd je MijnKPN dus gedurende de dag in de gaten, na morgen moet het weer kloppen. 🙂