Beantwoord

Overzicht en controle (op abonnement/verbruik van kinderen)


Ben sinds 2 dagen KPN Mobiel klant en heb 3 abonnementen. 1 voor mezelf en 2 voor mijn jonge kinderen.
Ik heb voor hen een eigen KPN id aangemaakt zodat ze ieder op hun eigen telefoon via mijn KPN hun MB’s en telefoonminuten kunnen inzien. Handig om hen zelf de verantwoordelijkheid te leren en geven.
Ik betaal de abonnementen en kon eerder in mijn eigen mijn KPN app precies zien wat de kinderen verbruikten ... .
Doordat ze nu een eigen KPN-app hebben zijn de nummers bij mij ontkoppeld en kan ik niets meer controleren/in de gaten houden/bijsturen .
Wanneer ik mijn inloggegevens aan de kinderen zou geven van mijn eigen account, hebben ze ook inzicht en diverse mogelijkheden in het hele KPN gebeuren; laat staan dat een derde met de telefoon van mijn kind aan het ‘spelen’ gaat. Dit vind ik niet wenselijk!
Wellicht een idee om dit mogelijk te maken door KPN?
(Een chat leerde mij dat het momenteel niet mogelijk is om met meerdere accounts een telefoonnummer te volgen).

WAT VINDT NL en KPN of is er een ander idee/mogelijkheid?
icon

Beste antwoord door Erik_ 5 juli 2018, 19:57

Hoi Bart, welkom! Het is een goed idee inderdaad. Er is wel eens gesproken over iets als familie-accounts voor de MijnKPN, maar in hoeverre daar echt iets mee gedaan wordt durf ik niet te zeggen. Ik zet je idee in ieder geval intern door. Dat wil niet zeggen dat er dan ook iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis 🙂
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hoi, je vraag is het afgelopen jaar 1 x eerder langs gekomen. Op zich lijkt me een "alleen inzien" mogelijkheid een hele goede optie. Het is wel zo dat abonnementen (wettelijk) mogen van af 18 jaar en daar zijn de mogelijkheden bij KPN ook op ingericht.

Een provider die een prima mogelijkheid heeft voor controle is Simpel.nl. Daar kun je werkelijk van alles inzien en instellen. Bv. dat na verbruik van de bundel er nog maar 3 (in te stellen) nummers gebeld kunnen worden. Maar ook daar 1 account 1 inlog. Via je computer. Dus als daar het kind zelf ook de Simpel app heeft kan deze je instellingen weer wijzigen.
Bedankt Peter voor de reactie.
Ben waarschijnlijk niet de enige ouder die zijn kinderen ‘bereikbaar wil hebben’ etc..

Dus wellicht kan KPN hier in onderscheiden door hierin te investeren!
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Bart, welkom! Het is een goed idee inderdaad. Er is wel eens gesproken over iets als familie-accounts voor de MijnKPN, maar in hoeverre daar echt iets mee gedaan wordt durf ik niet te zeggen. Ik zet je idee in ieder geval intern door. Dat wil niet zeggen dat er dan ook iets mee gebeurt, maar niet geschoten is altijd mis 🙂
Hallo Erik,

Fijn dat je het intern wil doorzetten! Ben heel benieuwd of het opgepakt zal worden.
Ben er steeds meer van overtuigd dat dit veel gebruikt zal worden.

Bart
Goede avond, is hier al een oplossing voor? Zit met het zelfde “probleem”.

Gr

ivo
Reputatie 7
Niet bij KPN. Wil je volledige controle, ook maximum aantal minuten per maand en meer, dan adviseer ik een abonnement bij Simpel. Die zijn hier helemaal in gespecialiseerd.
Het is daar ook mogelijk dat om in te stellen dat er niet naar 'vreemde' nummers gebeld wordt.
Verder kan je instellen dat er nog maar 3 nummers gebeld kunnen worden indien voor einde maand de bundel op is.
En nog véél meer.

Dat is nou het systeem in het westen. Wat de één niet heeft.... Vaak kies je op basis van mogelijkheden en niet op basis van prijs. Oh wat dat betreft, Simpel is "iets" 😉 goedkoper ook met de abonnementen.

http://www.simpel.nl
Beste allen,

De verwijzing naar Simpel die al eerder is gedaan is waarschijnlijk prima.
Maar de combinatie van TV, internet en telefonie bij een aanbieder is ook erg handig, en daarom geef ik toch de voorkeur aan KPN. Ik wil ontzorgt worden en gemak ondervinden.
Ben inmiddels al een tijdje verder en mis de mogelijkheid wel degelijk! Zeker met beginnende pubers. KPN zou dit gewoon ook moeten aanbieden. Het geeft zoveel rust en controlemogelijkheden ter ondersteuning van de opvoeding van je kind in de omgang met telefonie en data. Dit is sowieso al voor vele kinderen een soort van verslaving. Zoals eerder ooit gemeld zou KPN zich moeten onderscheiden en zonder meerprijs dergelijke mogelijkheden moeten aanbieden vind ik. Het lijkt mij een kwestie van instellingen opbouwen/wijzigen en daar zijn genoeg geleerden voor in dienst bij KPN.
Reputatie 7
In dit geval zijn, óók bij KPN, de mobiele abonnementen toch APARTE abonnementen. De abonnementen bij Simpel zijn zó veel goedkoper dat je de gemiste Compleet voordelen (bundel/ € 5) ruimschoots compenseert.
Als je één mobiel abo bij KPN houdt houd je het gratis zenderpakket + korting en verdubbeling op dat mobiele abonnement. Máár als ook dat bij Simpel is, ben je zo veel goedkoper uit, met 3 mobiele abo's dat je voor de besparing wel 2 extra zenderpakketten gewoon kunt betalen 😉

Staar je niet blind op de Compleet voordelen....

Ik heb één van mijn mobiele bij Lebare. Scheelt meer dan het Compleet voordeel.

Reageer