Beantwoord

Personaliseren nummers van gebruikers in mijnkpn app

• 24 juni 2017
  • 16 reacties
  • 868 keer bekeken

Hi,

Ik heb meerdere mobiel nummers in gebruik dwz van mijn vrouw en dochter en die van mijzelf. Deze wil ik personaliseren dus de naam van de gebruiker aan het nummer koppelen. nu staan dus de 3 nummers op mijn naam en als ik dan vervolgens MB's wil overzetten van het ene naar het andere nummer staat er dus nu in alle gevallen mijn naam dus als voorbeeld: wilt u xx MB's overboeken van dhr a. met nummer 123 naar dhr a. met nummer 456. Ik vraag me dus af of ik de naam kan aanpassen want dat overboeken is nu al meerdere keren fout gegaan....

2de vraag: waarom is het verbruik van de thuisaansluiting niet meer zichtbaar en alleen de factuur opvraagbaar? Dit is sinds de laatste update van de app het geval.

Alvast dank voor reacties!
icon

Beste antwoord door Marcia_ 29 juni 2017, 11:36

Ha @joelias, dat klopt inderdaad. Alleen onder 'MB's delen' staan de namen, rechtsboven staat alleen het 06-nummer. Ik bel zelf best vaak via WhatsApp, misschien is dat iets voor je?
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Volgens mij is het enige wat zou kunnen als je vrouw en dochter een contractovername doen. Je dochter dient dan wel minimaal 18 jaar te zijn. Voor Compleet en delen MB's moet alleen het factuuradres overeenkomen. Zodat het dan in één MijnKPN account kan.
Maar 3 nummers zijn toch wel uit elkaar te houden?

Bij je thuisverbinding, met modem en wifi, heb je onbeperkt internetgebruik. Dat hoeft dus niet bijgehouden. Alleen de variabele gesprekskosten indien je een vaste telefoon gebruikt.
Reputatie 7
Badge +28
Dat is een goede vraag, Joelias! Mijn man en ik hebben allebei een apart klantnummer, als ik bij MB's delen kijken, dan zie ik daar zijn naam staan zoals ik zijn nummer heb opgeslagen in mijn telefoon. Dat is een van de redenen dat de app toegang tot jouw contacten wil. Is dat bij jullie niet zo? Je kunt nog eens kijken of je bij de machtigingen dit wel toegestaan hebt. Ik heb namelijk meteen navraag gedaan bij een collega die de nummers van hem en zijn kinderen op zijn eigen klantnummer heeft: ook hij ziet de namen erbij.

Voor wat betreft je andere vraag: wat bedoel je precies? Ik zie op de factuur van mei gewoon nog een specificatie. Op die van juni niet, maar daar staat bij verbruik ook niets. Je hebt dus niet gebeld die maand. Of bedoel je wat anders?
Contractovername?? Wat een onzin. Ik wil gewoon dat het mogelijk is om naast de contractant van het nummer ook mogelijk is om een gebruiker toe te voegen. Ik heb er niet voor gekozen om 1 klantnummer aan te maken, dat heeft KPN bedacht. En dan moet ik nu 2x een contracovername doen en vervolgens de kosten hiervoor betalen??? Dacht het niet. Als je het meest klantvriendelijke bedrijf wil zijn moet naar je klanten luisteren. Ik kies voor kpn ondanks dat alles goedkoper kan voor kwaliteit maar dan verwacht ik wel dat dit dan ook geboden wordt en er geen houtje touwtje oplossen geboden worden.

Met mijn 2de vraag bedoel ik dat het mogelijk is om het bel verbruik online kan opvragen en dus niet het internetverbruik. Lijkt me logisch Dat internet verbruik vanaf thuis onbeperkt is. Voorheen was het dus wel mogelijk om online het belverbruik op te vragen.
Reputatie 7
Ik zeg ook: "volgens mij..."
Heb je de reactie van KPN moderator Marcia überhaupt gelezen?

En contractovername is gratis. ( http://www.kpn.com/contractovername )

Het is bij mijn weten al héél lang niet meer mogelijk om te zien wat je verbelt tússen 2 rekeningen in. Je moet echt wachten op de specificatie in de rekening. Ik kom het al zeker een jaar of 2 niet meer tegen in MijnKPN. Sinds iedereen is overgezet naar het systeem waarop ook glasvezel zit.

XS4ALL heeft het overigens wel.
wellicht dat mijn reactie wat bot overkomt maar dat is niet de bedoeling. Ik wil dat dingen gewoon goed geregeld worden en niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. vd week ook weer meegemaakt met het verlengen van deze 2 nummers.... Contactsovername blijkt nu volgens de site (dank voor de link) idd gratis te zijn. Eerder werd mij verteld dat dit hetzelfde is als een nw aansluiting en dus 25,- per nummer moet kosten.

vwb de APP: snap ik niet. Die heb ik nu verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik idd namen bij de nummers. ook hier heb ik via de chat vragen over gesteld en vage reacties op gehad.

Het klopt wat je zegt over het verbruik dat dit al enige tijd niet meer zichtbaar is. Waarom wel bij mobiel en niet bij vast? ook dit is eerder gevraagd via de chat en kreeg als antwoord dat KPN bezig is met een vernieuwde versie van de APP en tja dat moet je dan maar geloven....

fijne dag!
Reputatie 7
Bij mobiel heb je met je bundel nog een maximum; dat kun je via de app (bij mij via website) een beetje in de gaten houden. Bij vast is er geen grens; je begint met gesprekskosten bij € 0 en waar het de maand eindigt...

I.v.m. de mobiele bundel gebruik ik de vaste telefoon nooit meer voor uitgaand bellen overigens. Zelfs de buitenbundelkosten zijn met mijn abonnement lager dan bellen met de vaste. Dat laatste kost nu € 0,11 per minuut, met een starttarief van € 0,11. Dat wordt beiden (ook nog eens) € 0,12 per 1 juli.
Bellen naar het buitenland wordt ook flink duurder, zeker naar vaste nrs. Zie de tarieven nu en v.a. 1 juli.
Ik heb een keer een ineens onbekend hoogverbruik tijdig kunnen tackelen door actief het verbruik te checken. Dit hoogverbruik was overigens niet door mijzelf veroorzaakt. .

Bij mobiel hou ik het verbruik dus regelmatig in de gaten ook ivm overzetten MB's. Ik snap dus eigenlijk nog steeds niet waarom dit actueel verbruik niet bij de vaste aansluiting zichtbaar is en daarnaast verwijderd is. Ik heb geen zin in verrassingen achteraf en vervolgens er zelf voor moet zorgen dat alles weer in orde komt. De nota wordt (verplicht) automatisch afgeschreven dus dan moet je altijd achter je centen aan en hopen dat het in orde wordt gemaakt.
Reputatie 7
Ja, dat is vervelend. Het wordt wel weer verrekend, maar je moet het altijd wel eerst betalen.
Dat je het ook niet meer kunt zien in MijnKPN is óók een reden dat ik niet meer met vast bel. Via de mobiel kan ik het wél in de gaten houden (qua bundel met de balk in MijnKPN).
Op vast heb ik verder 0906, 0909 en bellen naar buitenland geblokkeerd. Ook vanwege de kosten. Mocht ik per ongeluk de vaste telefoon gebruiken om te bellen.

Dat bellen met en naar de mobiele "duurder is dan met vast" is al láng niet meer het geval. Bel ik een 0900 met vast dan betaal ik de volle mep. Bel ik met de mobiel naar een 0900, betaal ik (buiten bundel) alleen het starttarief. Het gesprek gaat via de bundel.

Met blokkeren is nog iets aparts ontdekte ik laatst. Bel je, in mijn geval, naar een buitenlands nummer dan krijg je ... een in gesprektoon. Je zou toch beter een melding kunnen krijgen in de trant van: "dit nummer is voor deze aansluiting geblokkeerd".
Precies dat bedoel ik nou, Peter. Klanten moeten allerlei trucjes bedenken om zichzelf te behoeden voor onverwachts hoge kosten. Volgens mij is hier nu genoeg over gezegd en ligt de bal bij KPN om met oplossingen te komen want die gaan wij niet voor ze verzinnen of geen prio.
Reputatie 7
Badge +28
Contractovername kan je dus t.z.t. doen als je dochter zelf haar abonnement in beheer wil hebben. Vooralsnog is dat (al best lang) gratis, daarvoor moet je wel even samen naar de winkel. Voor alleen het delen van MB's is het dus niet nodig, want ik begrijp dat dit door herinstallatie van de app nu opgelost is, toch?

Wat je vaste diensten betreft: ik weet zelf niet waarom het verbruik niet meer inzichtelijk is. Dat ga ik morgen wel voor je navragen. Zodra ik meer weet, kom ik er op terug! Dat zal morgen of dinsdag zijn.
Reputatie 7
Badge +28
Steeds minder mensen gebruiken hun vaste lijn, dat is de reden waarom we dit niet meer aan bieden en ook niet meer aan gaan bieden. Helaas, maar wel een antwoord op de vraag. Kan ik je verder nog ergens mee helpen? Dan weet je me te vinden!
Okee , dank voor je reactie. Ik had eerlijk gezegd dit antwoord wel verwacht. Idd dit is ook een antwoord maar niet het antwoord waar ik op zit te wachten. Kan jij verder weinig aan doen. Blijkbaar heeft kpn al afscheid genomen van het vast bellen.

Mbt de app zie ik nu bij mb's delen de namen maar rechtsboven bij product alleen weer het nummer en bij thuis weer een voor mij onbekend nummer en geen telefoonnummer.
Reputatie 7
Blijkbaar heeft kpn al afscheid genomen van het vast bellen. Daar lijkt het een beetje op. Het is echter vraag en aanbod. Ik schat dat zeker 10% van de Alles in 1 klanten hun nummer niet gebruiken.
Misschien wel meer, aangezien kpn vast bellen niet meer standaard aanbiedt in de nieuwe abonnementen per 1 juli.
Men gebruikt de mobiel. Is er thuis geen bereik dan kan het mobiele nr. zelfs via de wifi thuis...
Wifi bellen is volgens mijn nog niet uitgerold en is men nog bezig met de uitrol bellen over 4G althans dit lees ik op het forum in een ander topic. Daarnaast is dit voor alleen met de nieuwste toestellen mogelijk.
Reputatie 7
Ik heb even gegoogled.
Wifi-bellen kan, op dit moment, alleen met iOS systeem.
Alleen iPhone v.a. versie 5c. Minimaal iOS 10.2.
Vodafone biedt het al aan. KPN kan ik niet vinden dus wsl nog niet.
(bron)
Via Google: bellen via wifi
Reputatie 7
Badge +28
Ha @joelias, dat klopt inderdaad. Alleen onder 'MB's delen' staan de namen, rechtsboven staat alleen het 06-nummer. Ik bel zelf best vaak via WhatsApp, misschien is dat iets voor je?

Reageer