Beantwoord

probeer al 4 jaar mijn meisjesnaam op de factuur te krijgen

  • 10 September 2020
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

Ook ik probeer al 4 jaar mijn meisjesnaam op de factuur te krijgen, verder staat mijn naam overal goed. Met verlenging contract ruim jaar geleden dacht ik eindelijk de deur dicht te kunnen trekken maar nee hoor.Het is pijnlijk en vervelend die naam elke keer weer terug te zien komen. Belachelijk.

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 12 September 2020, 20:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MBSch en welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is om je oude naam steeds terug te moeten zien. 😕 Wanneer het om een naamswijziging gaat na een echtscheiding, dan kun je dit doorgeven middels een contractovername. Zodra die afgerond is staat het abonnement gewoon weer op je meisjesnaam en kun je de deur helemaal dichttrekken. 🙂

Hallo Sanne,

 

 

bij het verlengen zijn al deze gegevens in de winkel doorgenomen. Het contract en de bankrekening zijn altijd van mij geweest , hoezo dan contractovername? En waarom is dat niet in de winkel vermeld. 

 

ik moet dus het contract van mezelf overnemen?

 

groet,

 

MBSch

Reputatie 7
Badge +17

Het klinkt omslachtig om hier een contractovername voor aan te vragen, maar voor een dergelijke naamswijziging is dit wel nodig. Namen kunnen namelijk niet zomaar aangepast worden, maar via deze weg kan dit wel in werking worden gezet. Waarom dit in de winkel niet is aangegeven kan ik niet zeggen, mijn collega's horen hiervan op de hoogte te zijn, maar je hebt nu in elk geval de stappen om dit aangepast te krijgen. 🙂

Ik ben het met MBSch eens dat dit heel erg vreemd is. Een contract overnemen van jezelf slaat nergens op. Bovendien moet je hiervoor allemaal persoonlijke gegevens meesturen zoals kopieën van een paspoort. Dit is niet eens nodig om een contract af te sluiten. Daarnaast is het in veel gevallen pijnlijk of zelfs onmogelijk om documenten met de oude naam te uploaden. Bureaucratische onzin. 
 

Dit kan heel eenvoudig opgelost worden door dit telefonisch af te handelen of in de winkel.