Beantwoord

Product koppelen werkt niet (Digitenne)

  • 21 September 2020
  • 29 reacties
  • 328 keer bekeken

 

icon

Beste antwoord door LeidenAtletiek 4 October 2020, 16:40

Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @LeidenAtletiek. Welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht. Ik lees dat er iets niet helemaal goed gaat met het koppelen van je producten in MijnKPN. Wat precies probeer je te koppelen? Een internetabonnement van KPN of een mobiel abonnement? In ieder geval, in dit soort gevallen raden we altijd aan om in ieder geval een andere browser te proberen. Koppelen kon trouwens altijd alleen via de website van MijnKPN en niet via de app, maar dat is sinds kort veranderd. Dus kan je ook aangeven of je het via de website of via de app probeert? 

Zou je verder nog je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 7
Badge +28

Wat precies probeer je te koppelen? Een internetabonnement van KPN of een mobiel abonnement? 

Vrijwel zeker een Digitenne-abonnement. (zie tekst topic) 

Waarschijnlijk voor in de kantine van de atletiekbaan in de Leidse Hout. Daar ben ik vroeger trouwens heel wat keertjes geweest. 

Klopt, digitenne voor de kantine in de Leidse Hout. Ik heb het profiel aangepast met de gevraagde informatie.

Verwijderdnnement indien je niet thuis bent.

Reputatie 6
Badge +9

Wat precies probeer je te koppelen? Een internetabonnement van KPN of een mobiel abonnement? 

Vrijwel zeker een Digitenne-abonnement. (zie tekst topic) 

Waarschijnlijk voor in de kantine van de atletiekbaan in de Leidse Hout. Daar ben ik vroeger trouwens heel wat keertjes geweest. 

Scherp, @Noordzee. Ik vermoed dat ik even lag te slapen. :rolling_eyes:  
 

Klopt, digitenne voor de kantine in de Leidse Hout. Ik heb het profiel aangepast met de gevraagde informatie.

Heb je al een andere browser geprobeerd, @LeidenAtletiek? Lukt dat wel? En doe je dit via de app of de website? Als je het via de app probeert, wil je dan eens testen of het via de website lukt (of andersom)?

App gebruik ik niet en ben ik ook niet van plan te gebruiken. Ik heb Chrome, Firefox en (via mobiel) Samsung Internet browser geprobeerd. Overal hetzelfde probleem…..

Reputatie 7
Badge +28

Heb je bij het klantnummer wel 10 cijfers ingevoerd? Gebruik eventueel een voorloopnul. 

En heb je postcode aan elkaar geschreven? 

Ja, allerlei combinaties geprobeerd. De Telfort Internet lukte wel maar Digitenne niet.

Reputatie 7
Badge +28

OK, ik neem aan dat je het klantnummer van Digitenne in jouw profiel hebt gezet.  Dan kan Natasja het uittesten. 

Ja ik heb ze er allemaal ingezet, KPN, Telfort Internet en Digitenne. Postcode kan je niet met een spatie schrijven en ik heb ook verschillende huisnummers geprobeerd. De kantine staat op een aantal manieren in de adresboeken, afhankelijk van de aanbieder...daar zou misschien een probleem kunnen zitten. Met andere nummers krijg ik een andere (en leesbare) foutmelding.

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie dat @Noordzee je nog een paar heel bruikbare tips heeft gegeven, maar ik begrijp dat het nog niet is gelukt. Ik wil graag voor je kijken of het mij lukt. Zou je nog de laatste 3 cijfers van je IBAN kunnen toevoegen aan je profiel? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan ga ik voor je aan de slag.

OK, heb ik toegevoegd onder het kopje "Over mij". Alvast bedankt voor je hulp

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @LeidenAtletiek. Als ik op het adres zoek, dan vind ik alleen een internetabonnement. Op basis van het klantnummer van Digitenne kan ik zien dat dit abonnement is opgeheven per 06-09-2020. Met die reden kun je ook geen KPN ID aanmaken/het product koppelen. Het internetabonnement is wel gewoon gekoppeld aan je Telfort e-mailadres.

Natasja,

Ik heb net even onze penningmeester gesproken en voor zover wij weten en kunnen nagaan is dit abonnement niet opgeheven.....hoe kunnen we dit verder onderzoeken? 

Reputatie 7
Badge +28

@LeidenAtletiek

Hebben jullie nu beeld op alle zenders? 
Dus ook op bv RTL4? 

 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met het CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Ik ben niet op de baan dus kan niet checken of we alle zenders hebben. Ik zal een seintje geven als ik het CAS-ID heb toegevoegd.

Natasja,

Ik zou het op prijs stellen als ik even met iemand kan praten over dit probleem. Ik heb ging zin en tijd om dit via dit forum op te lossen. Het lijkt er sterk op dat KPN de Digitenne aansluiting zelf heeft opgeheven om wat voor reden dan ook. Ik heb een credit factuur gevonden voor september. Echter, ik ben en vrij zeker van dat de klant (onze vereniging) de aansluiting niet heeft opgezegd. Wellicht heeft dit te maken met de verhuizing van ons Telfort abonnement naar KPN.

Reputatie 7
Badge +28

Dan zul je zelf moeten bellen met 0800-0402. (Praat in : Ik wil een medewerker spreken.)

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @LeidenAtletiek. Het klopt dat je abonnement door ons is opgezegd. In 2018 zijn we begonnen met het omzetten van klanten naar een nieuwe techniek: DVB-T2. Op het Forum hebben we ook geschreven over die veranderingen bij Digitenne. Door de vernieuwing van Digitenne, werkt de oude box of insteekkaart niet meer. Je diende daarvoor een omruilafspraak te maken, en bent daar op meerdere manieren (per e-mail, via de box zelf) van op de hoogte gesteld. Als je geen omruilafspraak maakte, dan werden de oude tv-ontvangers automatisch uit het administratiesysteem gehaald, waarmee ook de eventuele facturatie stop werd gezet. Dat is hier ook het geval geweest. Kan het kloppen dat de Digitenne ontvanger lange tijd niet is gebruikt? Hoe vervelend ook, ik kan het niet voor je terugdraaien.

 

 

Natasja, dank voor de uitleg. Ik weet dat we het kastje recent hebben omgeruild  voor een nieuwe maar veranderd daarmee ook het klantnummer van het Digitenne abonnement? 

Reputatie 7
Badge +28

Nee, normaliter niet.

Dan snap ik niet waarom ik deze dienst niet kan koppelen. Ik gebruik alleen het klantnummer en geen specifieke informatie van het Digitenne kastje o.i.d.

Reputatie 7
Badge +28

Ik denk dat de simpelste oplossing is om nu gewoon een nieuw Digitenne-abonnement aan te vragen. Dat kan @Natasja voor jou regelen, het kan via 0800-0402 of via deze website: https://digitenne.kpn.com

 

 

Reputatie 6
Badge +9

Natasja, dank voor de uitleg. Ik weet dat we het kastje recent hebben omgeruild  voor een nieuwe maar veranderd daarmee ook het klantnummer van het Digitenne abonnement? 


Graag gedaan. Wanneer heb je de ontvanger omgeruild? En via welke weg heb je dit gedaan? Kun je het CAS-ID hiervan achterhalen? Ik denk inderdaad ook dat de handigste manier is om een nieuw Digitenne abonnement aan te vragen. Vergeet daarbij niet aan te geven dat je ook Telfort Thuis hebt. 

Reputatie 7
Badge +28

@Natasja 

Kan jij LeidenAtletiek niet helpen bij de aanvraag van het nieuwe abonnement?  

Reageer