Beantwoord

Abonnement niet te koppelen in KPN ID

  • 17 January 2020
  • 25 reacties
  • 448 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ben nieuw hier….ik kom van Telfort wat nu kpn wordt.

Ik heb een account kpn ID aangemaakt voor mijn kpn.

Abbo is afgelopen woensdag telefonisch afgesloten met als aansluitdatum 14 febr.

Ik zou nu graag een 2e emailadres willen aanmaken in mijn kpn maar dat lukt dus niet.

Op 1 of andere manier laadt hij mijn gegevens niet in.

Wanneer zou dit zichtbaar moeten zijn ??

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 20 January 2020, 12:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

25 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Mogelijk pas op 14 februari. Heb je al wel jouw abonnement kunnen koppelen aan jouw KPN-ID? Of is dat ook nog niet zichtbaar.  

Mogelijk pas op 14 februari. Heb je al wel jouw abonnement kunnen koppelen aan jouw KPN-ID? Of is dat ook nog niet zichtbaar.  

 

nee….krijg te zien adres niet geladen

Reputatie 7
Badge +28

Ga er maar vanuit dat je op zijn vroegst op 14 februari hiermee verder kunt. Want dan start jouw abonnement. En dan kun je inderdaad extra e-mailadressen aanmaken via Mijn KPN.  

Ga er maar vanuit dat je op zijn vroegst op 14 februari hiermee verder kunt. Want dan start jouw abonnement. En dan kun je inderdaad extra e-mailadressen aanmaken via Mijn KPN.  

 

 

dat is dan flink balen.

want ik krijg veel emailtjes over en/of van mijn werk dagelijks.

het account wat nu is aangemaakt is het emailadres van mijn man ( hoofdaccount )

Reputatie 7
Badge +28

Maar het abonnement gaat pas op 14 februari in. Hoe kan  je dan nu al mails ontvangen op het e-mailadres van jouw man? 

Maar het abonnement gaat pas op 14 februari in. Hoe kan  je dan nu al mails ontvangen op het e-mailadres van jouw man? 

 

Ik ontvang nu de email nog op het telfort account die opgezegd is per 14 febr :-)

Mijn man heeft bij het abbo afsliten gelijk al te horen gekregen wat zijn nieuwe emailadres is :

Echter weet ik niet eens wat zijn ww is , dus inloggen vanaf 14 februari is dan ook nog niet mogelijk of krijgen we daar nog een bericht over ?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, je krijgt vooraf een Gebruikersnaam  + Wachtwoord voor het instellen van o.a. de e-mailboxen. 

Maar ik kan mij goed voorstellen dat ze dat niet nu al versturen. Even geduld dus nog maar….. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Colinda1967, welkom op het forum!

Een KPN mailadres, is onderdeel van je KPN abonnement. Als je abonnement op 14 februari actief wordt, zal ook pas dan gebruik gemaakt kunnen worden van KPN mailadressen. Tot die tijd, heb je nog geen actieve KPN producten.

Als je abonnement in is gegaan, kun je na het koppelen van je abonnement in je KPN-ID, direct aan de slag met de email. Het emailadres dat nu automatisch aan is gemaakt, hoeven jullie trouwens niet per se te gebruiken als jullie hem niet zo mooi vinden. Jullie kunnen meerdere mailboxen aanmaken en helemaal zélf bepalen welke jullie wel of juist niet willen gebruiken:slight_smile:

Hi @Colinda1967, welkom op het forum!

Een KPN mailadres, is onderdeel van je KPN abonnement. Als je abonnement op 14 februari actief wordt, zal ook pas dan gebruik gemaakt kunnen worden van KPN mailadressen. Tot die tijd, heb je nog geen actieve KPN producten.

Als je abonnement in is gegaan, kun je na het koppelen van je abonnement in je KPN-ID, direct aan de slag met de email. Het emailadres dat nu automatisch aan is gemaakt, hoeven jullie trouwens niet per se te gebruiken als jullie hem niet zo mooi vinden. Jullie kunnen meerdere mailboxen aanmaken en helemaal zélf bepalen welke jullie wel of juist niet willen gebruiken:slight_smile:

 

Ik snap dat ik mijn email pas kan gebruiken nadat we geactiveerd zijn , dus pas na 14 febr.

Zag namelijk dat onze emailadressen nog 3 weken te gebruiken zijn bij telfort nadat we daar weg zijn.

Maar ik kan dus ook niet de status van onze bestelling zijn in mijn kpn, dat vind ik dus ook apart !

Dat is nieuw 3 weken na overstapdatum nog toegang tot webmail van Telfort? Geen idee waar dit is gelezen maar ik weet vrij zeker dat dit niet klopt. Vanaf 14 februari heb je tot geen enkele Telfort dienst toegang.

Dat is nieuw 3 weken na overstapdatum nog toegang tot webmail van Telfort? Geen idee waar dit is gelezen maar ik weet vrij zeker dat dit niet klopt. Vanaf 14 februari heb je tot geen enkele Telfort dienst toegang.

Net de klantenservice nog eens extra gebeld , want de 3 weken had ik gehaald uit het forum van telfort.

Klantenservice bevestigd dat je nog 3 weken je email kunt bekijken in webmail sowieso.

Ik ben echt benieuwd welk topic. Deze zegt echt heel iets anders.

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/hoe-lang-blijf-ik-nog-mail-ontvangen-na-opzegging-69973

Uit hetzelfde periode

https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/houdbaarheid-telfort-email-adres-na-opzeggen-abonnement-67482

 

Mijn eigen ervaring is ook heel anders. Tenzij er de afgelopen paar jaar iets is veranderd wat ik niet kan vinden lijkt de gegeven informatie niet te kloppen. Heb je de Telfort of de KPN klanten service gebeld?

Ik ben echt benieuwd welk topic. Deze zegt echt heel iets anders.

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/hoe-lang-blijf-ik-nog-mail-ontvangen-na-opzegging-69973

Uit hetzelfde periode

https://forum.telfort.nl/mijn-telfort-252/houdbaarheid-telfort-email-adres-na-opzeggen-abonnement-67482

 

Mijn eigen ervaring is ook heel anders. Tenzij er de afgelopen paar jaar iets is veranderd wat ik niet kan vinden lijkt de gegeven informatie niet te kloppen. Heb je de Telfort of de KPN klanten service gebeld?

 

Uiteraard de telfort klantenservice !

 

ik heb de volgende link :

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/bereikbaarheid-email-na-opzeggen-abonnement-66487

Helaas genoeg topics die het tegendeel bewijzen. 

Deze met de reactie vanuit Telfort zelf.

https://forum.telfort.nl/e-mail-310/behoud-oude-mailadres-bij-overstap-80981

Ik schat de kennis van de  telefonische medewerkers minder hoog in dan de medewerkers op het forum.

Reputatie 7
Badge +20

Bij mijn weten is de mail van Telfort ook direct na het einde van het abonnement niet meer te gebruiken:slight_frown: Nou werk ik niet bij Telfort, dus ik kan het mis hebben, wellicht kun je dit daar nog even navragen zodat je zeker weet hoe het zit!

Wat jullie nu direct zouden kunnen doen, is een mailadres aanmaken bij een partij die niets te maken heeft met een internetprovider, bijvoorbeeld een @gmail of een @outlook adres. Dan kunnen jullie alle instanties, bedrijven, kennissen en familie nu alvast op de hoogte stellen dat de Telfort mailadressen straks buiten gebruik zijn en dat ze vanaf nu gebruik kunnen maken van dat nieuwe gmail/outlook adres. 

Dat je de bestelling nog niet kunt zien, kan kloppen, dit duurt vaak een poosje blijkt in de praktijk. Is er iets specifieks dat je graag wilt weten over je bestelling?

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Is je bestelstatus inmiddels te bekijken @Colinda1967?  Als je daar nog vragen over hebt, hoor ik ze graag!

Is je bestelstatus inmiddels te bekijken @Colinda1967?  Als je daar nog vragen over hebt, hoor ik ze graag!

er staat dat ik 14 februari over ga van telfort naar kpn

echter in mijn kpn staat nog steeds : adres niet geladen.

Had begrepen dat alles pas de 14e actief zou worden via dit forum.

Had liever gezien dat ik ongeveer 3 a 4 dagen van tevoren al mijn nieuwe emailadres kon aanmaken zodat ik naadloos over kan :-)

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap je helemaal, echter zal alles pas gaan werken op het moment dat je KPN lijn actief wordt, hoe jammer dat in jullie situatie ook is.

Het lijkt me eigenlijk best handig om een paar dagen overlap te hebben :slight_smile: Ik weet niet of dit technisch te realiseren valt, maar ga dit wel als suggestie doorgeven aan de afdeling die zich hier mee bezig houdt!

Dat is nieuw 3 weken na overstapdatum nog toegang tot webmail van Telfort? Geen idee waar dit is gelezen maar ik weet vrij zeker dat dit niet klopt. Vanaf 14 februari heb je tot geen enkele Telfort dienst toegang.

Hallo @Galdor68  en @Maja_  zie onderstaande link maar eens, nu moeten de providers de e-mailaccounts minimaal 1 maand in stand houden, dan wordt in de loop van dit jaar 6 maanden:

https://tweakers.net/nieuws/162644/consumenten-houden-vanaf-zomer-zes-maanden-toegang-tot-e-mailadres-bij-overstap.html

Ik snap je helemaal, echter zal alles pas gaan werken op het moment dat je KPN lijn actief wordt, hoe jammer dat in jullie situatie ook is.

Het lijkt me eigenlijk best handig om een paar dagen overlap te hebben :slight_smile: Ik weet niet of dit technisch te realiseren valt, maar ga dit wel als suggestie doorgeven aan de afdeling die zich hier mee bezig houdt!

het gaat me alleen om het aanmaken van de emailadressen.

Gebruiken zal ik het pas vanaf 14 februari :-)

Dat is nieuw 3 weken na overstapdatum nog toegang tot webmail van Telfort? Geen idee waar dit is gelezen maar ik weet vrij zeker dat dit niet klopt. Vanaf 14 februari heb je tot geen enkele Telfort dienst toegang.

Hallo @Galdor68  en @Maja_  zie onderstaande link maar eens, nu moeten de providers de e-mailaccounts minimaal 1 maand in stand houden, dan wordt in de loop van dit jaar 6 maanden:

https://tweakers.net/nieuws/162644/consumenten-houden-vanaf-zomer-zes-maanden-toegang-tot-e-mailadres-bij-overstap.html

Ik heb gebeld met Telfort en volgens de persoon bij de klantenservice zou ik er nog 3 weken bij kunnen !!

Ik heb in het verleden meegemaakt dat ik providers moest smeken om s.v.p. mijn oude e-mailaccounts ongedaan te maken omdat ik geen klant meer bij hun was, als ik dat niet had gedaan had ik nu nog e-mailaccounts die bijna 20 jaar geleden al eens aangemaakt zijn.:thinking:

 

Ik heb in het verleden meegemaakt dat ik providers moest smeken om s.v.p. mijn oude e-mailaccounts ongedaan te maken omdat ik geen klant meer bij hun was, als ik dat niet had gedaan had ik nu nog e-mailaccounts die bijna 20 jaar geleden al eens aangemaakt zijn.:thinking:

 

van de week ingelogd bij een provider die ik 10 jaar geleden had.

Kon nog gewoon mijn mailtjes lezen :-)

Reputatie 7
Badge +20

10 jaar geleden? Dat is best bijzonder :flushed: Tegenwoordig werkt dat iets anders:wink:

Ik hoop dat het nu helemaal duidelijk is wat betreft je overstap van Telfort naar KPN, mocht je daar nog wel vragen over hebben dan hoor ik ze natuurlijk graag!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Colinda1967, ik heb geen reactie meer ontvangen op mijn privébericht en hoop dat dit inhoudt dat je geen verdere vragen hebt. Als dat anders zit, hoor ik het uiteraard graag!