Snelheid internet aanpassen via Mijn KPN

• 27 januari 2016
  • 8 reacties
  • 809 keer bekeken

Ik wil mijn Internetsnelheid verhogen via Mijn KPN . Deze is nu 20 Mb ik wil naar 60 mb echter dit gaat niet via Mijn Kpn terwijl alle systemen hierna verwijzen.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Ger,

Ik ben bekend met de modemomruil voor sneller internet, maar niet dat oude abonnementen automatisch aangepast zouden worden. Als dit nog daadwerkelijk een Internet+Bellen abonnement is lijkt de migratie niet plaats te hebben gevonden. Deze abonnementen zijn helaas niet aanpasbaar naar een hogere snelheid.

Slechte zaak, het spijt me voor de onduidelijkheid. Ik ga uitzoeken of we tot een andere oplossing kunnen komen. Kun je daarvoor reageren op het privébericht dat ik heb verzonden? Ik kom er maandag op terug.

Het antwoord klopt niet. Ik heb half vorig jaar een brief van KPN ontvangen waarin stond dat alle pakketten naar 60 Mb gingen als standaard en als je dat niet wilde moest dat aangegeven worden en kreeg men €5 korting. Ik hoefde geen aktie te ondernemen alles zou automatisch gebeuren. Om die reden is ook mijn experiabox vervangen door een nieuwe, echter mijn snelheid staat nog steeds op 20Mb. Ik wil nu naar 60Mb zonder een nieuw jaarcontract af te moeten sluiten. Ik wil gewoon een internet en bellen pakket houden met alleen een hogere snelheid van 60Mb. De brief die ik ontvangen heb zal nog wel ergens in de KPN systemen aanwezig zijn.

Dus KPN komt zijn toezeggingen die vorig jaar gedaan zijn niet na.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Ger, welkom op het forum!

Ik heb eigenlijk niet veel toe te voegen aan Peters uitleg, dit klopt helemaal :)

We ontkomen er helaas niet aan een nieuw jaarcontract aan te gaan bij een wijziging van de snelheid. De Internet+Bellen abonnementen zijn uitgefaseerd en kennen geen snelheidspakketten. Dit zijn de huidige pakketten:

• Internet 20 Mbit/s - € 32,50 per maand
  • Internet 60 Mbit/s - € 37,50 per maand
  • Internet 100 Mbit/s - € 42,50 per maand

Het eerste half jaar betaal je voor alle abonnementen € 25 p/m.

Als ik je hierbij kan helpen, laat het gerust weten!

Reputatie 7
Wacht even de reactie van KPN Webcare hier af. Die komen hier vanzelf.

Binnen oude(re) abonnementen is vaak de optie om op te waarderen niet aanwezig. Dan zal een vernieuwing van het abonnement nodig zijn. Maar dan heb je volgens mij ook weer de eerste 6 maanden de korting.

Zie hier voor internet+bellen.

Ik heb Internet+bellen en wil van 20Mb naar 60Mb zonder meteen weer een jaarcontract af te hoeven sluiten. Alle Help systemen verwijzen naar Mijn KPN echter daar gaat het niet mee.

Reputatie 7
[2 x bewerkt, laatste: 27-01-2016 om 14:13]

Het Instap abonnement is tot 20 Mb. Er van uitgaande dat je Alles in 1 hebt. Wil je meer snelheid dan kun je opwaarderen naar Standaard of Premium.

Heb je alleen internet (+ bellen) van KPN dan kan je wel opwaarderen van 20 naar 60 Mb.

Snelheidsverhoging zal sowieso een hoger maandbedrag ten gevolg hebben.

Via MijnKPN is dat inderdaad nogal lastig.

Hier zal vanzelf een medewerker van KPN Webcare komen. Die kan en zal je dan verder helpen.

PeterG schreef op 27 jan '16 om 13:28u
Check eerst eens of dat überhaupt geleverd kan worden op je adres!

https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ .

Er kan max 100 Mb geleverd worden. Kan alleen maaar aangepast worden door KPN als ik een nieuw contract afsluit. Maar ik wil in mijn huidige contract alleen maar de snelheid verhogen. Als ik een nieuw contract moet afsluiten kan ik overal terecht. 

Reputatie 7
Check eerst eens of dat überhaupt geleverd kan worden op je adres!

https://thd-fpi-info.fourstack.nl/ .

Reageer