[Testers gezocht] Automatisch MB's delen in de MijnKPN app

  • 26 April 2022
  • 55 reacties
  • 1547 keer bekeken
[Testers gezocht] Automatisch MB's delen in de MijnKPN app

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Het ligt eraan wanneer je jouw abonnement hebt afgesloten, @MennoG78.

Vroeger was het namelijk zo dat jouw factuurperiode van de eerste tot de laatste dag van een maand liep. Het maakte hierbij niet uit wanneer jouw abonnement was ingegaan. Heb je dus nog een oud abonnement? Dan is jouw factuurperiode nog altijd een hele kalendermaand. 

Heb je in 2021 een nieuw abonnement afgesloten? Dan start jouw factuurperiode op de dag dat jouw abonnement start. Stel jouw abonnement start op 8 mei. Dan loopt jouw factuurperiode van 8 mei tot en met 7 juni, enzovoort.

Heb je een abonnement en mag je binnenkort verlengen? Dan verandert jouw factuurperiode ook met de verlenging. Wat dit precies betekent voor jou, lees je hier:

 

Kortom: het is niet standaard dat je nieuwe bundel op de eerste van de maand start. Dit was vroeger zo, maar nu niet meer. Daarom zal ook de tekst in de nieuwe MijnKPN uiteindelijk nog aangepast worden. 

Reputatie 7
Badge +8

Het ligt eraan wanneer je jouw abonnement hebt afgesloten, @MennoG78.

Vroeger was het namelijk zo dat jouw factuurperiode van de eerste tot de laatste dag van een maand liep. Het maakte hierbij niet uit wanneer jouw abonnement was ingegaan. Heb je dus nog een oud abonnement? Dan is jouw factuurperiode nog altijd een hele kalendermaand. 

Heb je in 2021 een nieuw abonnement afgesloten? Dan start jouw factuurperiode op de dag dat jouw abonnement start. Stel jouw abonnement start op 8 mei. Dan loopt jouw factuurperiode van 8 mei tot en met 7 juni, enzovoort.

Heb je een abonnement en mag je binnenkort verlengen? Dan verandert jouw factuurperiode ook met de verlenging. Wat dit precies betekent voor jou, lees je hier:

 

Kortom: het is niet standaard dat je nieuwe bundel op de eerste van de maand start. Dit was vroeger zo, maar nu niet meer. Daarom zal ook de tekst in de nieuwe MijnKPN uiteindelijk nog aangepast worden. 

Duidelijk verhaal

Wellicht goed klantenservice dit ook te laten vertellen die vertellen nog steeds wat anders ;)

Reputatie 1
Badge

Bedankt!

 

Blije bonus-kids hier… Hoefde mij deze maand niet te SMSen/bellen dat ik het vergeten was.

Zag netjes dat ik ‘s nachts wat SMSjes gekregen had ter bevestiging.

Reputatie 7
Badge +11

Ik heb ook de beta maar gedownload en het valt mij op dat het automatisch delen naar data-only abonnementen niet ondersteund wordt. Bij het handmatig delen komt deze direct in beeld, bij automatisch delen krijg ik de melding dat er geen andere telefoonnummers in mijn huishouden gevonden zijn. Eigenlijk de enige reden waarom ik deze functie graag wilde is om maandelijks automatisch 50GB naar mijn back-up verbinding te kunnen sturen 😅

Reputatie 7
Badge +17

Hi @NHendriks! Ik weet nog niet wat de oorzaak is. Dit heb ik voor je nagevraagd. Zodra er antwoord is laat ik het je hier weten! De kans is wel groot dat dit na het weekend zal zijn. 

Ik doe mee met de test om automatisch MB’s te delen. Op 1 mei deelde ik 10 GB met mn zoon. Ze werden keurig op 1 mei afgeschreven, maar hij was meteen al 8 GB ‘kwijt’. Ik heb het gemeld in de testapp, maar geen respons..

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb ook de beta maar gedownload en het valt mij op dat het automatisch delen naar data-only abonnementen niet ondersteund wordt. Bij het handmatig delen komt deze direct in beeld, bij automatisch delen krijg ik de melding dat er geen andere telefoonnummers in mijn huishouden gevonden zijn. Eigenlijk de enige reden waarom ik deze functie graag wilde is om maandelijks automatisch 50GB naar mijn back-up verbinding te kunnen sturen 😅

Hi @NHendriks! Gek, want delen naar data-only abonnementen wordt wel ondersteund. Ik heb zelf ook een data-only, automatisch delen ingesteld en vanochtend kreeg ik een bevestiging per SMS.

Wil je de nummers eens noteren in jouw Forum profiel en heb je ook een screenshot van de melding?

Reputatie 7
Badge +30

Ik doe mee met de test om automatisch MB’s te delen. Op 1 mei deelde ik 10 GB met mn zoon. Ze werden keurig op 1 mei afgeschreven, maar hij was meteen al 8 GB ‘kwijt’. Ik heb het gemeld in de testapp, maar geen respons..

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Wat jammer om te lezen, @Janelli! Wat bedoel je met ‘meteen'? Was dit direct na het bijschrijven van de MB's? Is het niet mogelijk dat dit daadwerkelijk door hem gebruikt is? Je kunt dit onder instellingen/mobiel internet terugvinden (even afhankelijk van welk type toestel je hebt). 

 

Mocht je nog twijfel of het klopt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Wil je dan het telefoonnummer van je zoon in de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 

Reputatie 7
Badge +11

Hi @NHendriks! Gek, want delen naar data-only abonnementen wordt wel ondersteund. Ik heb zelf ook een data-only, automatisch delen ingesteld en vanochtend kreeg ik een bevestiging per SMS.

Wil je de nummers eens noteren in jouw Forum profiel en heb je ook een screenshot van de melding?

Ga ik doen! Kan een screenshot maken maar de melding zegt: ‘Do you want to automatically share MBs in your household? This is possible if you have multiple KPN mobile subscriptions at the same address.’ (ja, mijn telefoon staat in het Engels 😉).

 

Mogelijk komt het omdat ik de max van mijn te delen bundel al gedeeld heb deze maand maar dan had ik een andere melding verwacht 🙂. Het zijn overigens beide kleinzakelijke nummers.

Reputatie 7
Badge +20

Ga ik doorgeven voor je. Bedankt. 

Ik doe mee met de test om automatisch MB’s te delen. Op 1 mei deelde ik 10 GB met mn zoon. Ze werden keurig op 1 mei afgeschreven, maar hij was meteen al 8 GB ‘kwijt’. Ik heb het gemeld in de testapp, maar geen respons..

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Wat jammer om te lezen, @Janelli! Wat bedoel je met ‘meteen'? Was dit direct na het bijschrijven van de MB's? Is het niet mogelijk dat dit daadwerkelijk door hem gebruikt is? Je kunt dit onder instellingen/mobiel internet terugvinden (even afhankelijk van welk type toestel je hebt). 

 

Mocht je nog twijfel of het klopt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Wil je dan het telefoonnummer van je zoon in de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 

Mijn GB’s werden 1 mei om 01:57 werden automatisch verstuurd. Bij wakker worden waren er al 8 GB op. En dat terwijl hij op WiFi zat. Ik heb forumprofiel aangevuld..

Reputatie 7
Badge +30

Ik doe mee met de test om automatisch MB’s te delen. Op 1 mei deelde ik 10 GB met mn zoon. Ze werden keurig op 1 mei afgeschreven, maar hij was meteen al 8 GB ‘kwijt’. Ik heb het gemeld in de testapp, maar geen respons..

*Admin: bericht verplaatst naar bestaand topic

Wat jammer om te lezen, @Janelli! Wat bedoel je met ‘meteen'? Was dit direct na het bijschrijven van de MB's? Is het niet mogelijk dat dit daadwerkelijk door hem gebruikt is? Je kunt dit onder instellingen/mobiel internet terugvinden (even afhankelijk van welk type toestel je hebt). 

 

Mocht je nog twijfel of het klopt, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Wil je dan het telefoonnummer van je zoon in de ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijken we met je mee. 

Mijn GB’s werden 1 mei om 01:57 werden automatisch verstuurd. Bij wakker worden waren er al 8 GB op. En dat terwijl hij op WiFi zat. Ik heb forumprofiel aangevuld..

Dit klopt. Ik zie in mijn systeem inderdaad dat er in één sessie bijna 7 GB verbruikt is. Misschien maakt het toestel van je zoon gebruik van de ‘slimme netwerkwissel'? Dat houdt in dat er gebruik wordt gemaakt van het beste netwerk. En als dat 4G is, pakt ‘ie die dus automatisch. Drie tips:

  1. Zet ‘slimme netwerkwissel uit’
  2. Zet ‘mobiel internet’ thuis (of in ieder geval ‘s nachts) uit
  3. Zorg ervoor dat updates van de telefoon en de Google/Apple Play Store alleen op wifi plaats mogen vinden. 
Reputatie 7
Badge +16

Ga ik doorgeven voor je. Bedankt. 


Je feedback is doorgezet, hoor @NHendriks

Reputatie 7
Badge +11

Ga ik doorgeven voor je. Bedankt. 


Je feedback is doorgezet, hoor @NHendriks

Top! Dat automatisch delen zou voor mij wel een goeie uitkomst zijn om de back-up verbinding in leven te houden 😅

Ondanks dat ik lid ben van het KPN Klantenpanel en daar aan de test mee doe, wil ik ook hier voor de goede orde even melden dat het automatisch MB’s delen niet gebeurd is vandaag, terwijl vandaag mijn mobiel zijn nieuwe periode is ingegaan.

Ook staat nog steeds fout in de app dat het per de 1e van de maand bijgewerkt wordt.

Dit t.b.v. KPN Klantenpanel ook gemeld in de app.

 

Reputatie 7
Badge +15

@JanD Wat vervelend dat het vandaag niet gelukt is om MB's te delen. 

Goed dat je het al gemeld hebt in de app, ik heb het intern ook nogmaals doorgegeven! Zodat het volgende maand hopelijk wel lukt! 

Reputatie 7
Badge +21

Er was vanochtend een storing MijnKPN, waardoor o.a. geen MB’s gedeeld konden worden.

@JanD  het zou me niet verbazen als dit ook jouw probleem heeft veroorzaakt.

Reputatie 3
Badge +1

Ik doe mee aan de test.

Even spannend op 1 mei, maar de eerste test is geslaagd hoor :)

Echt handig dat ik het nu niet meer maandelijks zelf moet invoeren (en wel eens ben vergeten).

Reputatie 7
Badge +7

Heb net een update van de app gekregen. Nu staat er keurig “Dit deel je automatisch elke 9e van de maand". Nu klopt het dus.

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt @Katana321 , die update is nu voor iedereen beschikbaar. Ook ik (niet-tester) heb hem.
Per vandaag is de standaard MijnKPN app versie 6.6.0 uitgebracht. De test lijkt me hiermee afgerond.

 

Reputatie 7
Badge +22

Wil je de opdracht om automatisch MB’s te delen later toch nog inzien, wijzigen of uitzetten? Dit kan alleen in de testversie van de MijnKPN app. Je moet deze dan opnieuw installeren. Of je wacht tot automatisch MB's delen beschikbaar komt in de normale versie van de MijnKPN app.

 

We zijn benieuwd naar je feedback! Heb je een vraag of heb je feedback die je niet kwijt kan in de app? Laat dan hieronder een bericht achter. 

Beetje vreemd als de originele app van MijnKPN de MB’s niet kan uitzetten. Daarna heb ik de test-app weer geïnstalleerd, maar ook daar is “automatisch MB’s delen” niet meer uit te zetten. 🙈

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve krijg je een foutcode of ontbreekt de optie gewoon?

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve krijg je een foutcode of ontbreekt de optie gewoon?

De optie ontbreekt gewoon @Thomas. 🤔

Reputatie 7
Badge +20

@Dennis Schreve  Ik heb m hier even getest op android, maar hier lijkt ie gewoon te werken, na het nummer gekozen te hebben, kun je het helemaal onderin uitzetten. Kun je eens een screenshot plaatsen waar je vastloopt?

Reputatie 7
Badge +22

Alsjeblieft @Thomas: (iOS)

En deze kan ik niet uitzetten.