[Testers gezocht] Automatisch MB's delen in de MijnKPN app

  • 26 April 2022
  • 55 reacties
  • 1547 keer bekeken
[Testers gezocht] Automatisch MB's delen in de MijnKPN app
Reputatie 7
Badge +30

Test mee aan het automatisch MB’s delen in de MijnKPN app!

Update: mede dankzij jullie feedback is het automatisch MB's delen per 17 mei 2022 mogelijk geworden in de MijnKPN app!

Momenteel zijn we hard bezig met een nieuwe functie in de MijnKPN app: namelijk het automatisch MB’s delen. Om jou een goede ervaring te bieden, zijn wij op zoek naar testers. Je kan mee testen door de testversie van de app te downloaden en hierin jouw feedback te geven. Dit duurt bij elkaar niet meer dan 5 minuten. Jouw mening is belangrijk!

 

Wat houdt automatisch MB’s delen in?

Dit betekent dat je niet meer elke maand handmatig MB's hoeft te delen. De app doet dit automatisch voor je op het moment dat je nieuwe maandbundel weer begint. Je hoeft dit dus maar 1 keer in te stellen. Deel bijvoorbeeld elke maand automatisch 100 MB met een gezinslid. Even geen of minder MB's delen? Dan pas je dat gewoon aan.

 

Zo doe je mee

Om mee te kunnen doen, heb je de testversie van de MijnKPN app nodig. Je kunt deze herkennen aan een blauwe in plaats van groene pictogram.

Heb je al eens eerder mee gedaan aan een test voor MijnKPN? Dan wordt de normale versie van de MijnKPN automatisch omgezet naar de testversie. 

Heb je nog niet eerder mee gedaan? Volg dan de stappen hieronder:

  1. Download de testversie van de app voor iOS of Android. Deze link brengt je direct naar de testversie.
    of
  2. Ga naar de store pagina van de MijnKPN app en scroll naar beneden. Daar zie je de optie ‘Deelnemen aan het bètaprogramma. Klik op ‘Deelnemen’ om mee te doen.

 

Automatisch MB's delen

  1. Ga in de testversie MijnKPN app naar het tabblad ‘Mobiel’.
  2. Ga naar ‘MB’s delen’ en selecteer vervolgens ‘Automatisch’.
  3. Kies de persoon met wie je automatisch MB’s wilt delen. Maak een keuze voor de hoeveelheid MB’s. En klik op ‘Opslaan’.
  4. Geef je feedback door onderaan de app naar ‘Feedback’ te gaan. Of schud met je telefoon. Dan verschijnt het feedbackscherm vanzelf.

 

Blijf ik automatisch MB's delen nadat de test is afgelopen?

Ja. Wanneer je een opdracht voor automatisch MB’s delen hebt ingepland, zal dit aan blijven staan. Ook wanneer je eerder teruggaat naar de normale versie van de app.

Wil je de opdracht om automatisch MB’s te delen later toch nog inzien, wijzigen of uitzetten? Dit kan alleen in de testversie van de MijnKPN app. Je moet deze dan opnieuw installeren. Of je wacht tot automatisch MB's delen beschikbaar komt in de normale versie van de MijnKPN app.

 

Ik wil stoppen met de test, hoe doe ik dit?

Wil je stoppen met de test en terug naar de normale versie van de app? Dat kan door op de MijnKPN-pagina van jouw Play Store op ‘Verlaten’ te klikken. Dit vind je onder het kopje ‘Deelnemen aan bètaprogramma’.

Houd er wel rekening mee dat je opdracht om automatisch MB’s te delen blijft aanstaan. Ook wanneer je eerder teruggaat naar de normale versie van de app.

Wil je de opdracht om automatisch MB’s te delen later toch nog inzien, wijzigen of uitzetten? Dit kan alleen in de testversie van de MijnKPN app. Je moet deze dan opnieuw installeren. Of je wacht tot automatisch MB's delen beschikbaar komt in de normale versie van de MijnKPN app.

 

We zijn benieuwd naar je feedback! Heb je een vraag of heb je feedback die je niet kwijt kan in de app? Laat dan hieronder een bericht achter. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb hem geïnstalleerd! 😁

Daar ik ook lid ben van het klantenpanel van KPN en van daar uit ook een uitnodiging heb gekregen voor de test reageer ik alleen bij het klantenpanel, anders is het dubbel op.

 

Reputatie 7
Badge +19

Dat is natuurlijk helemaal prima @JanD 👍

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb 5000 MB (5 GB) op automatisch gezet, maar dit zal pas op 1 mei ingaan. Misschien is het handig omdat erbij te vermelden. 

😂 Let niet op de extra kosten, want dat is heel wat anders. Want het heeft niks met MB’s te maken.

Reputatie 5
Badge +4

Ook ik doe mee middels uitnodiging van het Klantenpanel!

 

Reputatie 7
Badge +16

Mooie functionaliteit, ik zal zelf wachten tot ie naar productie gaat :-) 

Reputatie 2
Badge

Net test update geïnstalleerd en MB delen automatisch ingesteld.

Ging makkelijk.

Alleen jammer van het lelijke icoon🌚 op mijn start scherm.

Reputatie 7
Badge +22

Er is nog weinig animo voor deze test @Marcia_, ik test hem wel. Maar er is weinig aan te testen. Op de eerste van mei merk ik of het werkt of niet, automatisch MB delen staat al aan. Er wordt 5000 MB bij @fame29 afgeschreven! 😝

Reputatie 7
Badge +7

@Dennis Schreve Ik test 'm ook, alleen had ik in mijn eigen topic gereageerd. Zie deze post

Reputatie 7
Badge +22

@Dennis Schreve Ik test 'm ook, alleen had ik in mijn eigen topic gereageerd. Zie deze post

Ik heb daar ook nog antwoord op gegeven: 

😉👍🏼

Reputatie 7
Badge +16

@Henk Sl als je het startbericht van dit topic doorleest, kun je lezen hoe je kunt meedoen aan de test! 😃

Reputatie 7
Badge +8

Superhandig ik test ook mee net erop gezet ik vergeet het nog wel eens bij me vrouw aan te zetten dan hoor ik opeens na 2 dagen je heb zeker nog geen data gedeeld met mij (ze heeft 0GB variant)

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb 5000 MB (5 GB) op automatisch gezet, maar dit zal pas op 1 mei ingaan. Misschien is het handig omdat erbij te vermelden. 

😂 Let niet op de extra kosten, want dat is heel wat anders. Want het heeft niks met MB’s te maken.

Stond toch in de app dat je dit deelt elke 1e van de maand wordt duidelijk vermeld bij mij

Reputatie 2
Badge

Test geslaagd,

Vannacht rond 2u zijn de MB's automatisch naar 2 familieleden gedeeld!

Complete feedback gegeven via de app.

Reputatie 5
Badge +3

Aangemeld, mb's gedeeld en feedback gegeven in de app✅

Reputatie 7
Badge +8

Hier vanmorgen netjes 1:41 is het verstuurd.

nu nog dat we de tijd kunnen aanpassen naar eigen keuze.

maar tot zover werkt het mooi

Reputatie 7
Badge +21

…. nu nog dat we de tijd kunnen aanpassen naar eigen keuze….

Dan kiest iedereen 0:01uur en komt dan hier klagen dat ze zo lang zonder data zitten als ze door de drukte pas om 01:41 uur aan de beurt komen. 🙄

Maar zet het in jouw feedback in de app, wie weet…..

Reputatie 7
Badge +8

…. nu nog dat we de tijd kunnen aanpassen naar eigen keuze….

Dan kiest iedereen 0:01uur en komt dan hier klagen dat ze zo lang zonder data zitten als ze door de drukte pas om 01:41 uur aan de beurt komen. 🙄

Maar zet het in jouw feedback in de app, wie weet…..

Al gedaan ;)

Reputatie 7
Badge +7

bij mij niet gelukt. ik heb 1 mobiel contract met 2 abo's, eentje zonder data en eentje met onbeperkt. Die van onbeperkt staat ook in de app en heb ik ingesteld om automatisch te delen, er is alleen niks gedeeld …...

Reputatie 7
Badge +20

@emielstroeve, krijgt jouw abonnement met onbeperkt data altijd een nieuwe bundel op de eerste van de maand? Of start deze op een willekeurige datum? Want als dat het geval is zal er ook pas automatisch gedeeld worden op de willekeurige datum. 

Reputatie 7
Badge +7

@Bart_Z dat klopt, mijn abo loopt tot de 22e van de maand. De app geeft echter aan dat 'Dit deel je automatisch elke 1e van de maand voor 7:30uur. enz.

Kortom, de verwachting was gewekt dat ik op 1 mei gedeelde data zou krijgen, vandaar mijn bericht…. maw, communicatie bugje in de app?

Reputatie 7
Badge +8

Volgens KPN klantenservice wordt altijd de 1e van de maand de nieuwe bundel gestart.

Was bij mijn ouders ook die zijn op 21 maart overgestapt en 1 april kregen ze nieuwe bundel en nu per 1 mei weer.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @emielstroeve 

Daar wordt nog aan gewerkt. Het is nu nog een testversie van de MijnKPN app.
Zie het volgende topic, waar een KPN medewerker het volgende aangeeft:

Die '1e' staat nu nog vast in de tekst en is nog niet variabel, maar wordt in de toekomst inderdaad de dag waarop je abonnement in gaat.

bron

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @emielstroeve 

Daar wordt nog aan gewerkt. Zie het volgende topic, waar een KPN medewerker het volgende aangeeft:

Die '1e' staat nu nog vast in de tekst en is nog niet variabel, maar wordt in de toekomst inderdaad de dag waarop je abonnement in gaat.

bron

Is bij mij ook niet eerste van de maand geweest dat ik overging en bij me vrouw ook niet zijn beide altijd op 1e van de maand al paar jaar.

bij me ouders ook die in maart over stapte ook per 1e van de maand allebei.

had vanmiddag hierover gebeld en ze zeiden is altijd 1e van de maand ongeacht wanneer je abonnement in gaat.

en zo lijkt het bij meerdere mensen die ik ken ook te kloppen.

Of dit is toeval dan bij 8 personen.

zag bij me ouders die 21 maart overgingen in de mijn kpn app staan nog 11 dagen geldig.

Reputatie 3
Badge

Net een goede migratie van XS4ALL meegemaakt en nu ga ik meedoen met de test 👍