Beantwoord

Twee KPN ID's op één e-mailadres

  • 9 July 2019
  • 7 reacties
  • 1068 keer bekeken

Ik ben bewindvoerder voor mij vader. Zijn facturen worden naar mijn e-mailadres verstuurd.Hij heeft zelf geen e-mail. In MijnKPN kan ik alleen mijn eigen facturen inzien. Hoe kan ik mijn vaders KPN- administratie toevoegen aan mijn account?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 20 July 2019, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Alice.

2 ID's op 1 e-mailadres is niet mogelijk. Je kunt wel meerdere mobiele nummers koppelen aan 1 ID. Je kunt echter niet 2 vaste abonnementen koppelen aan 1 ID. In dat laatste geval zul je een 2e ID aan moeten om de facturen te kunnen bekijken, maar aangezien je ze ook in je inbox krijgt zal de nood minimaal zijn. Of is er iets anders wat je probeert te doen? Ik denk graag mee.
Hij heeft zelf geen e-mail.

Als je vader internet van KPN heeft (bv voor/met interactieve tv) dan heeft ie een e-mailadres. Dat hoort bij het abonnement.

Alleen als je vader nog een ouderwetse telefoonlijn heeft dan niet. Maar die kan je ook niet aan een KPN ID koppelen.

En het hoeft niet persé een KPN email adres te zijn voor KPN ID.
LET OP: het internet/tv/telefoon abonnement kun je alleen in een KPN ID koppelen via die aansluiten. Dus als je bij je vader thuis bent op zijn wifi.

kpnmail, hetnet, planet, onsnet, etc.
Dank voor jullie reacties! Ik heb de bewindvoering overgenomen van een officiële bewindvoerder en die heeft de gegevens van KPN niet. Ik hoop dat ik die dan op kan vragen bij KPN klantenservice? Het kan ook zijn dat zij misschien al een KPN ID heeft aangemaakt.... Normaliter zouden de facturen die ik ontvang op mijn e-mailadres voldoende zijn maar er is een betalingsachterstand en de informatie die ik van KPN ontvang is, op zijn zachtst gezegd, karig. Alleen dat ik de facturen kan inzien in MijnKPN. Wel krijgen we al heel snel een dreigende betalingsherinnering, ook mijn vader krijgt dan een dreigbrief thuis.. Op de facturen staat dat het automatisch zal worden afgeschreven wat dus niet zo blijkt te zijn. De afdeling Bewindvoering is praktisch onbereikbaar.
Ai, dat is vervelend. Dat heeft de vorige bewindvoerder dan ook niet goed gedaan lijkt me.

Ik denk meer dat je de afdeling Collections even moet benaderen. Die gaan (vlgs mij) over betalingen / achterstanden.
Bellen (da's gratis gelukkig 0800-0402) en vragen naar die afdeling. Die zijn er ma t/m vr van 09:00 tot 17:00 (beter dus niet vlak voor vijfen bellen 😉 )

Staat er bij die, euh, aanmaningen niet een betaalwijze met iDeal? Dat zou zo moeten zijn.

Je kunt gewoon een nieuw KPN ID maken en, bij je vader thuis (dat kan dus niet anders), zijn vaste diensten daaraan koppelen. Desnoods maak je er onder jouw MijnKPN een nieuw email adres voor of bv. een Gmail adres.
Zodra jij je vaders Thuis-abonnement erin koppelt wordt het automatisch ontkoppelt uit een evt. ander KPN account.

Ik (en velen) gebruik het wat door elkaar maar feitelijk is KPN ID alleen de 'sleutel' (inloggegevens) voor het MijnKPN-account 😉

Een KPN moderator ( bv. @Alex_P ) kan je ook voorzien van de facturen.

Ik neem aan dat de gegevens van je vader (Naam, postcode + huisnummer, klantnummer). Dat kan ook allemaal onder Persoonlijke opmerkingen als je onder de officiële regels liever je eigen gegevens bij je profiel wilt.

En nogmaals: KPN Thuis kan maar 1 X per KPN ID (per MijnKPN-account) gekoppeld zijn. Voor een 2de is dus een nieuw MijnKPN-account en dus ook KPN ID nodig. Dat kan met elk e-mail adres 😃 .
Dank je wel, Peter, voor de informatie. Dat het gegeven MijnKpn ook wat inzichtelijker. Gelukkig ben ik dan niet afhankelijk van de vorige bewindvoerder. Ik vrees alleen dat als zijn facturen op een ander e-mailadres komen dat de kans groot is dat me dat ontgaat. Ik ga toch eens vragen of de administratie niet per post kan worden verstuurd ( dat kan tenslotte ook met aanmaningen :-)) of de mogelijkheid van een automatische afschrijving. Maar dat is, denk ik, een vraag voor een andere afdeling.
Reputatie 7
Badge +24
Dank voor jullie reacties! Ik heb de bewindvoering overgenomen van een officiële bewindvoerder en die heeft de gegevens van KPN niet. Ik hoop dat ik die dan op kan vragen bij KPN klantenservice? Het kan ook zijn dat zij misschien al een KPN ID heeft aangemaakt.... Normaliter zouden de facturen die ik ontvang op mijn e-mailadres voldoende zijn maar er is een betalingsachterstand en de informatie die ik van KPN ontvang is, op zijn zachtst gezegd, karig. Alleen dat ik de facturen kan inzien in MijnKPN. Wel krijgen we al heel snel een dreigende betalingsherinnering, ook mijn vader krijgt dan een dreigbrief thuis.. Op de facturen staat dat het automatisch zal worden afgeschreven wat dus niet zo blijkt te zijn. De afdeling Bewindvoering is praktisch onbereikbaar.

Heb jij je wel aangemeld als de nieuwe bewindvoerder via deze pagina? De informatie die jij nodig hebt kan ik je, zoals Peter ook aangeeft, verstrekken als je door onze verificatie komt. Ik heb je een privébericht gestuurd.
Reputatie 7
Badge +24
Update: opgelost via privébericht.