Beantwoord

Vast abonnement uit MijnKPN verwijderen

  • 7 June 2021
  • 11 reacties
  • 679 keer bekeken

Hi,

Hoe kan ik MijnKPN aanpassen?

Heb 2 abbonementen, een tv/internet/bel abbo.

En een mobiel abbo.

 

Nu ben ik inmiddels gescheiden en wil ik alleen mijn eigen mobiele abbo nog zien in MijnKPN. De tv/internet/abbo mag op naam van mijn ex, want die blijft wonen op het adres waar ik binnenkort weg ga.


Wat ik doen? Want als ik mijn gegevens verander, zie ik mijn eigen mobiele abbo niet meer terug volgens mij.

 

Groet!

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 June 2021, 11:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Ferran100, welkom op ons forum. Dat kan!

Eenmaal ingelogd op je MijnKPN kun je onder het kopje “producten” met  het knopje “ontkoppel product” de ongewenste abonnementen verwijderen uit jouw MijnKPN account.

Een andere optie is dat ze verdwijnen op het moment dat de abonnementen van je ex gekoppeld worden aan een ander/nieuw KPN ID.

 

Ik weet niet of het relevant is maar als de tenaamstelling van het contract nog moet wijzigen, kan dat met een contractsovername. Daarover vind je meer op deze pagina

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Bedankt Thomas, dit zocht ik inderdaad.

Jammer dat ik een handtekening nodig heb van mijn ex om de tenaamstelling te veranderen, maar dat is niet anders dan. Ga proberen om dit te bemachtigen. Nogmaals dank.

Hallo Thomas, 

Ik wil ook een product verwijderen maar ik zie de knop ontkoppelen niet op mijn kpn pagina

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @BenAppelo 

Die optie bestaat niet meer in MijnKPN (website). Het kan nu alleen nog via de MijnKPN app.

Kies in de app het betreffende product, selecteer Meer opties bekijken en klik dan beneden op de pagina op Abonnement. Daar vind je de optie Dit abonnement verbergen. Dat is de nieuwe naam.

Badge

Sorry, maar waar slaat dat nou weer op? Je kan geen product verwijderen met de website? Welke idioot heeft daar groen licht voor gegeven?

Ik zit nu in de situatie dat ik 2 thuisabonnementen heb: een gecancelde en een die onderweg is. In de app is alleen de nieuwe zichtbaar (kan ik ook niet verwijderen omdat hij nog onderweg is) en in de website zie ik ze allebei. Maar waar ik ook klik in de app of website voor informatie over de nieuwe order, ik krijg steeds te zien dat het abonnement gecanceld is. De website gaat er dus vanuit dat je maar 1 thuisabonnement kunt hebben in je account en laat standaard informatie zien van de verkeerde. Als ik de klantenservice vraag om de oude te verwijderen sturen ze me door naar een forum post zoals deze met een knop die niet meer bestaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Humpsel, zou je je KPN ID in je profiel willen zetten en me hier even een seintje willen geven? Dan ga ik er even voor je achteraan!

Badge

@Thomas Aangezien ik die optie nergens in mijn profiel tegenkom heb ik het emailadres maar in "Persoonlijke opmerkingen" gezet. Kun je daarbij?

Reputatie 7
Badge +20

Het oude klantnummer is ontkoppeld @Humpsel!

Badge

@Thomas Super! Bedankt! Raar dat de chat-klantenservice dat niet kon (of zei dat ze dat niet konden… Heb namelijk al vaker gewoon onwaarheden gehad van die mensen).

Kan je mijn geklaag doorspelen naar het juiste team?

  • https://mijn.kpn.com/#/producten gewoon weer een ontkoppelknop. Als je iets kunt toevoegen moet je het ook kunnen verwijderen right?
  • mijn.kpn.com en de MijnKpn app zijn dus niet gelijk aan elkaar. Dat terwijl jullie er vanuit gaan dat dat wel zo is. Situaties zoals die van mij mogen niet voorkomen; zorgt alleen maar voor verwarring en meer werk voor jullie.
  • https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/bestelstatus.htm kan geen meerdere thuisabonnementen handelen. Pakt automatisch de oudste (en dus eigenlijk altijd de verkeerde). Moet ook continu opnieuw inloggen op die site. Dat terwijl ik allang ingelogd ben.
  • Product willen toevoegen dat geannuleerd is geeft een error zonder tekst.
  • En als laatste de grootste: Het hele systeem hangt maar net aan elkaar met ducttape. Rondklikkend op de site (en app) krijg ik 10 verschillende laadicoontjes te zien (die er trouwens veel te lang over doen). Elk onderdeel gaat anders om met dezelfde data. Dit gaat door in het achterliggende systeem van het consumentengedeelte van KPN.
  • (Kleine grote rant)
    De klantenservice loopt langs monteurs heen omdat het systeem niet meteen centraal updatet.
    We wilden gewoon naar glasvezel maar omdat ons huis nog alleen koper had KON jullie systeem het niet opslaan. Moesten toen de aansluiting er wel was eerst naar koper (maar 100 mbit/s) voor een dag of 2… of een maand, dan omzetten naar glasvezel. Dat was de enige manier dat het systeem het snapte. Daar zaten we niet op te wachten natuurlijk, dus toen heeft de monteur (die het glasvezelkastje niet kon aansluiten omdat het systeem nee zei) gewoon ons hele abonnement gecanceld zonder overleg en waren we nog een maand verder van huis. Klantenservice kon dit natuurlijk niet terugdraaien. Mag niet van het systeem. Originele korting die we kregen kunnen ze ook niet geven. Mag niet van het systeem, moet de klachtenafdeling doen, maar pas als alles aangesloten is en werkt, want anders mag je van het systeem überhaupt geen klacht indienen. Ondertussen hebben we hier 2 aansluitpakketten omdat we van het systeem niet gewoon de originele mochten houden (Die ga ik trouwens echt niet naar een afleverpunt brengen, ben al meerdere dagen werk kwijt aan KPN, kom maar halen). 
    Zie je de rode draad? Iedereen werkt tegen het het systeem in. Het schrikt potentiële klanten af en overwerkt medewerkers van jullie.
    We hadden gewoon vanaf dag 1 van de aansluiting glasvezel kunnen en moeten hebben. Ik sta nergens meer versteld van en hoop alleen maar dat deze mega slechte ervaring veel korting oplevert.
Reputatie 7
Badge +20

De telefonische collega's hadden dit ook moeten kunnen maar het is wel een heel specifiek stappenplan wat ze waarschijnlijk niet vaak nodig hebben. Ik geef je feedback door!