Beantwoord

Vast Bellen koppelen aan MijnKPN: spraakbericht zonder activatiecode

• 19 oktober 2017
  • 9 reacties
  • 161 keer bekeken

Vast Bellen koppelen aan uw MijnKPN account – invoeren code: vast tel.nr. opgeven -->
maar het ontvangen spraakbericht bevat geen activatiecode.
Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Joran 24 oktober 2017, 12:02

@ln-tnz @JJV: Ik heb contact gehad met de productmanager. Er was inderdaad een storing, die is vanmorgen opgelost. Het zou nu moeten werken, ik hoor graag of dat het geval is. Een test net voor de middag ging weer goed.

Het terugbellen werkt overigens alleen tussen 09:30 - 23:00. Volgens mij was dat niet van toepassing bij jullie.
Bekijk origineel

9 reacties

Exact hetzelfde probleem hier. Waarom nog geen reactie?
IK heb een KPN-id. Deze wil ik koppelen aan mijn vaste telefoon (analoog), want ik wil graag de gegevens van mijn abonnement inzien. Ik geef mijn vaste telefoonnummer door om een activeringscode doorgebeld te krijgen. Word vervolgens inderdaad gebeld door een robot, maar krijg geen code. Ik kan dus niet verder in het activeringsproces. Hoe lossen we dit op? Kan ik ergens anders de gegevens over mijn vaste telefonie-abonnement vinden?

Admin: topic samengevoegd met bestaande topic over hetzelfde onderwerp
Reputatie 7
Badge +28
Omdat het helaas erg druk is JJV, excuses voor de late reactie. Welkom beide!

Er is donderdag een systeemstoring geweest wat hier mee te maken kan hebben. Hoewel MijnKPN niet expliciet wordt genoemd hebben systemen die hiermee te maken gehad wel problemen gehad. Kunnen jullie nog eens proberen een account aan te maken? Als er dan nog geen activatiecode komt laat ik dit verder uitzoeken. Ook stuur ik dan een afdeling aan om de MijnKPN accounts handmatig te activeren, zodat jullie niet hoeven te wachten op de oplossing.

Ik hoop dat het nu wel direct werkt en hoor graag van jullie.
Hallo Joran,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zonet de procedure nog eens doorlopen met hetzelfde resultaat. Hier een link naar het scherm waar ik mee bezig was: https://www.kpn.com/restricted/prive/thuisbellen/Vast-bellen-toevoegen-aan-uw-MijnKPN-account.htm?lf=1910000
Ik vul mijn vaste telefoonnummer in. Vervolgens wordt ik inderdaad gebeld door een robot-mevrouw. Die zegt dan dat ze me vandaag om zoveel uur gebeld heeft en dat ik het bericht nogmaals kan beluisteren. Maar ze geeft geen activatie-code af.
Reputatie 7
Badge +28
Jammer! Maar bedankt dat je het direct kon testen. Ik ga er achteraan. Kun je je gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +28
@ln-tnz @JJV: Ik heb contact gehad met de productmanager. Er was inderdaad een storing, die is vanmorgen opgelost. Het zou nu moeten werken, ik hoor graag of dat het geval is. Een test net voor de middag ging weer goed.

Het terugbellen werkt overigens alleen tussen 09:30 - 23:00. Volgens mij was dat niet van toepassing bij jullie.
Reputatie 7
Badge +28
Bij JJV is het gelukkig gelukt dankzij een collega van de helpdesk. @ln-tnz: Is het bij jou nu ook in orde?
Beste Joran,
Dank voor het antwoord. Lees dit vandaag pas (had na melding paar x vergeefs gekeken - notificatie bij antwoord, is dat ergens in te stellen?). Was ook niet eerder in de buurt van de plek met de vaste lijn. Zojuist gebeld, nu wel code ontvangen, die ingevuld, is verwerkt en bevestigd.
Helaas - alsnog vergeefse moeite: ik kan daar wel mijn factuur inzien, maar niet de status van het verwerken van mijn verzoek tot abonnementswijziging van 14 augustus. Blijkbaar is de daarin gemaakte fout nog steeds niet gecorrigeerd, ondanks diverse malen telefonisch contact.

PS - teruggebeld worden (met activatiecode) werkt al vanaf 9:00 u ipv 9:30 u.
PPS - overigens ben ik hier op dit forum ingelogd via een dummy KPN_ID, want het gewone "Mijn KPN account voor vaste telefonie" werkt dan weer niet. Dat was om het eenvoudiger te maken ...
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen succes dus, jammer. Je bent standaard geabonneerd op een topic die je aanmaakt of waarin je reageert. Daardoor ontvang je mail als er activiteit in het topic is. Tot je het topic bezoekt wordt er geen nieuwe mail verstuurd. Bij jou staat het gmail-account ingesteld dat je hebt gebruikt voor de registratie.

MijnKPN thuisbellen is inderdaad (nog) niet aan KPN ID gekoppeld. Veel meer dan factuurinformatie is er niet te vinden. Als er nog onduidelijkheid is over de abonnementswijziging ga ik hier voor je achteraan. Reageer je op mijn privébericht?

Reageer